IcedEarth Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Visste inte att Nagra släppt en CD, tycker det var riktigt snygg! Skulle vara skoj att få fingra på den, lekt lite med det Janne har på skönt ljud. Reglagen är ju smått otroliga. Vilken precision! Sterophile 1 Sterepphile 2 //rillo Quote
IcedEarth Posted December 16, 2006 Author Posted December 16, 2006 En till bild här. Soundstage Å en till //rillo Quote
Tompa Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Visste inte att Nagra släppt en CD, tycker det var riktigt snygg! Skulle vara skoj att få fingra på den, lekt lite med det Janne har på skönt ljud. Reglagen är ju smått otroliga. Vilken precision! //rillo Den ser ju välbyggd och gedigen ut, men jag tycker nog att det är lite för mycket NASA över den !?! //-- Tompa -- Quote
eliot Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Den ser ju välbyggd och gedigen ut, men jag tycker nog att det är lite för mycket NASA över den !?! //-- Tompa -- Hade den varit gjord för NASA så hade den varit större och haft stora reglage /En som jobbat för NASA Quote
IcedEarth Posted December 16, 2006 Author Posted December 16, 2006 Hade den varit gjord för NASA så hade den varit större och haft stora reglage HAHA //rillo Quote
Tompa Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Hade den varit gjord för NASA så hade den varit större och haft stora reglage /En som jobbat för NASA Okay, hehe, men lite overkill tycker jag att det är i alla fall !! //-- Tompa -- Quote
gcs Posted December 17, 2006 Posted December 17, 2006 Typiskt Nagra look. Jag undrar vad man ska ha mätaren till: Den liknar väldigt mycket deras rullbandare modell IV, den här mekaniska ge-digenheten och precisionen utan något som helst glapp där allt sitter som en smeck. Jag har en stereo Nagra som jag satt upp i min rigg och som jag har tänkt att använda som stereo-förförstärkare. Volympotarna som är två kan man sammankoppla med en sinnrikt konstruerad kuggväxel som det är en fröjd att titta på. På framsidan sitter ett vad Nagra kallar för modulometer med vilken man även kan mäta både M och S signalen i stereoljudet förutom batterispänning och nivå. En utmärkt bra hörlursutgång finns också. Quote
EuphoniC Posted December 17, 2006 Posted December 17, 2006 Fula som stryk och en hel del där till, precis som försteget Däremot monostegen tycker jag är fantastiskt vackra! Quote
Recommended Posts