Jump to content

Recommended Posts

Posted

Malmö kan bjuda på kontraster... :)

Femtiofyra våningar upp eller några trappsteg i mysig innerstadsmiljö. Tillsammans med gurkan och Peo blev det en avspänd mässöndag bland skånska bjälkar och vitkalkad vägg... :cool:

Följ med och se vad vi spanade in... ;)

St%20Gertrud020.JPG

• Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
va har det varit mässa i torson nyligen :o:?:

Ingen som har sagt :D och här har vi två världar och två miljöer. S:t Gertrud med anor tillbaka till femtonhundratalet och mer julstämning än här inne blir det knappast en söndag i december.

St%20Gertrud014.JPG

Posted
ok där var jag så det är lugnt :D

Då hamnade vi bägge rätt och jag uppskattar det mindre formatet på det mesta utom slutsteg :) så det hela blev ganska njutbart kan man säga.

St%20Gertrud004.JPG

Posted

Jag tyckte att det var en rätt så små mysig och behaglig mässa ! :)

Förutom att spisa hifi, så tog man en fika nere på torget, träffade och pratade med en hel del gamla hifi vänner. :)

//-- Tompa --

Posted
Jag tyckte att det var en rätt så små mysig och behaglig mässa ! :)

Absolut och jag tycker att det var ett väl tajmat initiativ av Performance Audio.

Dags att snubbla in i de uppvärmda slutstegens värld... :cool:

St%20Gertrud024.JPG

Posted

Ja, helt klart !

YBA rummet tyckte jag var rummet med det trevligaste ljudet, ett klart mysigt ljud !

Och YBA slutstegen såg bastanta och välbyggda ut !! :):)

//-- Tompa --

Posted

Jag var lite orolig att mässan skulle vara för liten men det var riktigt lyckat o absolut ingen stress :)

Posted
Jag var lite orolig att mässan skulle vara för liten men det var riktigt lyckat o absolut ingen stress :)

Det fina med mindre mässor är att tiden aldrig blir någon stressfaktor i sig själv.

Jag skulle aldrig klara av en CES.

St%20Gertrud035.JPG

Posted

Det fina med mindre mässor är att tiden aldrig blir någon stressfaktor i sig själv.

Jag skulle aldrig klara av en CES.

Nä du, på en CES mässa hade jag nog fa.... smällt av alltså !! :dead:

//-- Tompa --

Posted

Bilden med 3 turister från Stockholm får mig att tänka på det klassiska

sportreferatet , men har även lite likheter med tråden från Vimmerby.

Japaner , Japaner , Japaner ;):D

mvh gurkan

Posted
Stackete mot Sverige MÅSTE sättas upp snart !

;)

Kanske bäst att hänga av sig ytterkläderna direkt :) och vi började denna stillsamma söndagsmorgon hos Performance Audio, en distributör med agenturer som YBA, Edgar Audio, Silverline Audio och VPI på programmet. Dessutom handlar det om en gammal kabelbekant som har återvänt i mjukare form... ;)

St%20Gertrud040.JPG

Posted

Mässan var kanon med spännande anläggningar att lyssna på. Blev även positivt överraskad av musiken som spelades. Sedan var det såklart kul att se Timbre in action :D .

Jag tyckte att anläggningen i Performance Audio rummet lyckades med konsttycket att spela detaljerat utan att för den skull låta omusikaliskt.

/Mikael

Posted
Mässan var kanon med spännande anläggningar att lyssna på. Blev även positivt överraskad av musiken som spelades. Sedan var det såklart kul att se Timbre in action :D .

Jag tyckte att anläggningen i Performance Audio rummet lyckades med konsttycket att spela detaljerat utan att för den skull låta omusikaliskt.

/Mikael

Det lilla mässdilemmat är att man helst inte vill klampa på och plåta när folk sitter och lyssnar. En blixt rakt i ögonen eller blixtar som piper kan ju slå ut den mest koncentrerade av lyssnare... :diss::) Här var vi dock igång innan de flesta Malmöbor hade tagit sig ut i Adventssolen och vi kunde även lyssna en stund innan rummet fylldes och jag håller med om dina intryck.

Passion är ett trevligt namn på en produktlinje och det namnet skulle även passa bra till ett audioforum... :) Det räcker med ett första ögonkast så inser man att det handlar om avdelningen kraftigt dimensionerade slutsteg. YBA har både CD-spelare, försteg och integrerade förstärkare i sitt passionssortiment och vi tar en närbild på Amplificateur Passion 1000 vilken kan fås som monoblock eller stereoslutsteg. 250 W i 8 ohm och dubbelt upp i fyra vilket kräver kraftiga nätdelar och matchvikten för ett stereoslutsteg Passion 1000 kryper upp i 70 kg.

St%20Gertrud045.JPG

Posted

Ett stilrent slutsteg, som ger ett gediget och välbyggt intryck, som på mässan lät mysigt med god skärpa !

70 Kg är ju inget man bollar runt med precis ! :)

//-- Tompa --

Posted

Ja jag blev då inte det minsta störd av fotograferandet.

Hoppas verkligen att det blir en uppföljare på mässan. Det var kanon att i lugn och ro få sitta och lyssna på bra musik i trevliga lokaler på bra anläggningar :).

/Mikael

Posted
Ja jag blev då inte det minsta störd av fotograferandet.

Hoppas verkligen att det blir en uppföljare på mässan. Det var kanon att i lugn och ro få sitta och lyssna på bra musik i trevliga lokaler på bra anläggningar :).

/Mikael

Jag håller med glädje med föregående talare ! :)

//-- Tompa --

Posted
Ett stilrent slutsteg, som ger ett gediget och välbyggt intryck, som på mässan lät mysigt med god skärpa !

70 Kg är ju inget man bollar runt med precis ! :)

Nä, då har man nog bollat färdigt för ett tag och det blir väl bara värmebehandling som återstår. Ett påslaget slutsteg kanske skulle kunna fungera fint... :?::) Mer passion och längst ner i racket har vi en Passion Intégré som för tillfället agerar statist. Konditionerad nätström och nätfiltret på golvet ser det ut att vara en IsoTek Sigmas.

St%20Gertrud050.JPG

Posted

Nätfilter på golvet och en separat nätdel i racket som kommer att leda till en toppmodell i YBA:s CD-spelarsortiment. Redan här kan man ana att kablar från JPSLabs har en ny mekanisk struktur jämfört med nittiotalsupplagan.

St%20Gertrud070.JPG

Posted

Är numera svag för toppmatade CD-spelare och så är även denna Passion 1000 CD Player även om luckan inte syns ur den här vinkeln. Separata nätdelar till försteg är ju ingen ovanlighet men till CD-spelare är det väl ganska så sällsynt... :?:

St%20Gertrud047.JPG

Posted

Väldigt snygga tycker jag, YBA. :) De imponerade ljudmässigt också, det spelade mycket rent och fint med Silverline när vi lyssnade i lugn och ro på lördag kväll. Mersmak! Det lät inte riktigt lika bra under söndagen, varför vet jag inte men det kan ju bero på rummet och alla människor som fanns där?

Posted
Väldigt snygga tycker jag, YBA. :)

Det finns naturligtvis även snygga försteg att välja på i Passionserien och modellerna är Passion 400, Passion 600 och Passion 1000. På nivå 600/1000 är det separat nätdel som gäller och jag vill minnas att den var placerad nere till höger.

St%20Gertrud068.JPG

Posted

Mitt i dessa krångliga mjukvaruuppgraderingstider upptäckte jag att det finns en enkel (men naturligtvis inte kostnadsfri) uppgraderingsväg från Passion 600 till Passion 1000 via byte av nätdel. Dubbelt så stor med dubbel kapacitet.

Just nu har vi uppenbarligen uppgraderat bort bildinläggningsfunktionen... :o:)