rusher Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Hej jag heter Jonas och är helt ny här. Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder på min anläggning men ej i helhet då mitt rum inte är klart än så vill inte visa det då det praktiskt taget är helt tomt förutom stereon då. så här kommer lite när bilder så länge så lägger jag upp rumsbilder när allt är klart. äger ingen kamera själv så bad en kompis hjälpa mig så jag skulle få upp några bilder överhuvudtaget. jag tycker själv det är kul att sitta och titta på andras saker så hoppas ni tycker det här tillför lite iaf Quote
rusher Posted December 16, 2006 Author Posted December 16, 2006 Börjar där signalen börjar då utifrån den ner till försteget och så ser det ut försteget och cdspelaren står i ett solid tech så drar signalen iväg till 2 monoblock och utifrån monoblocken så skickar vi signal via de här sedan så kommer vi till ljudlådan som står på ett par fyrkanter liten bild på diskanten som jag tycker ser härlig ut Quote
rusher Posted December 16, 2006 Author Posted December 16, 2006 översta delen på högtalaren baksidan signerad så högtalaren i sin helhet så det va allt för nu mvh Jonas Quote
lech Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Hej , Jonas Har själv spelat på en snarlik uppsättning tidigare. Den är bra!! Vincent och Von Schweikert är som gjorda för varandra. Väldigt musikalisk kombo. MVH Lech Quote
zood Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Ser riktigt trevligt ut det där du. Kan tänka mig att det låter därefter med. Vill gärna se mer bilder av detta system samt höra lite av dina intryck. De där högtalarna har man ju sneglat på ett par gånger Mvh Johan Quote
rusher Posted December 16, 2006 Author Posted December 16, 2006 kan inte ge nå intryck än. mitt rum består av endast betong, och jag har inte fått in alla möbler och dämp material som behövs för att det ska låta bra. nu studsar ljudet ganska friskt hehe. Quote
IcedEarth Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Trevlig anläggning du har och väldigt fina bilder din kompis tagit! Vad lirar du för musik på din anläggning?? //rillo Quote
rusher Posted December 16, 2006 Author Posted December 16, 2006 Jadu. det finns väl ingen musik jag inte lyssnar på Sophie Zelmani Sarah Brightman Buena Vista Social Club Eagles Big Fat Snake Metallica Infected mushroom GMS Skazi och sedan allt därimellan hehe. beror helt på vilket humör man är på. Quote
mayro Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Goa burkar det där. Lyssnade på dom vid ett besök i Vimmerby. Och det är svårt att säga man INTE blev imponerad... Quote
oLjud Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Snyggt stereo! Ser fram emot att se hela stereon i helhet, men möbler... Quote
Timbre™ Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Både högtalarna och signalkällan har bjudit på färska erfarenheter. Trevlig tråd och hälsa vännen att bilderna är toppen! :cool: Quote
rusher Posted December 24, 2006 Author Posted December 24, 2006 Nu har jag börjat tagit tag i mitt lilla betong problem. Så beslöt jag mig för att sätta upp 2st ljud absorbenter i taket för 1a reflexen. och med tummen mitt i handen så var det bara att köra igång med snickeriet då. va tvungen att försöka göra en någorlunda snygg ram att ha absorbenterna i då vi är två som bor här hemma. mätte ut lite längder osv och åkte och shoppade virke på lokala träfirman. sedan var det bara att snurra igång klingan.. efter nån (nåra ) timmes svärande och felberäkningar så fick vi ut nåra bitar till slut. blev en del men jag räknar med att eventuellt sätta upp diffusorer/absorbenter bakom högtalarna också så kan man lika gärna göra ram till dem påengång medans man endå håller på. och efter en omgång med hammare spik och lim så såg det ut så här och i brist av nånting att få lite press på det så tager man vad man haver hehe.. sedan lite bets jag visste inte riktigt hur det skulle bli för jag har då aldrig snickrat nått i hela mitt liv hehe. nån baslåda till bilen för många år sen men mer än så har det då inte varit. och även om rummet fortfarande är som ett jäkla badrum så blev det mycket bättre nu iaf. ljudet blev mindre "smetigt" känndes som att jag fick fram lite mer detalj. aja så här ser dom ut iaf. Quote
Timbre™ Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 Mycket jobb bakom dessa takbilder... Golvet har du ju delvis kopplat bort med A.R.T. under VR-4:orna men jag skulle vilja föreslå en liten Q-Damper (eller Big Feet) även under spiksen på Radius. Quote
rusher Posted December 24, 2006 Author Posted December 24, 2006 Jag har funderat på fjärdringslösning till Solid Tech hyllorna iaf. men ej tänkt på att dra under Q dampers. bättre med det än fjädring till hyllorna ? eller man kanske ska slå på att göra bägge delarna Quote
Recommended Posts