Guest Peo Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Är det någon som har erfarenhet av c-j's produkter? Jag är rätt nyfiken på framförallt ACT 2 Series 2 samt Premier 350.. Finns de i Sverige överhuvudtaget? Någon som äger/har ägt dem? Någon som har lyssningsintryck..? Övriga åsikter om c-j och/eller deras övriga produkter? Quote
Ekman Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Lite konstigt att ett såpass stort och välkänt märke med så bra rykte är i princip helt osynligt i Sverige. Quote
eliot Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Du kan i varjefall köpa dom på Hifihuset Mvh, Eliot Quote
Guest Peo Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Hoppsan, det hade jag missat. Tack eliot! Ekman: ja, det håller jag verkligen med om.. I o m att Hifihuset säljer dem så bör det ju finnas en agentur iaf, jag får forska lite. Quote
plundin™ Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Tror nog att det är AudioFreaks som Nordenagenter för CJ. Kanske läge att kolla med dom om vilka svenska butiker som för märket. Audio Concept tar ju in ett par av AudioFreaks grejjor, så kanske..? /ptr Quote
Guest Peo Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Precis, jag såg precis det, plundin. Tänk att jag missat det.. Jag kollar med Robert! Om någon har lyssnat på deras nyare prylar (förutom hos Audiofreaks på Arken då) får ni gärna fylla på med lite intryck. Quote
Hasse Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Tidigare var c-j kända för att ha ett karakteristiskt "tubey sound" vilket många gillade. Vore intressant att veta om även de nyare drar åt det hållet. Quote
theta Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 Jag har använt mig av conrad-johnson några år.Har i dagsläget två conrad-anläggningar! Den anläggning jag haft längst har för och slutsteg från conrad, försteget är motif mc 10 fet preamp, slutsteget är MF 2250. Har en Pioneer PD 91 cd med en Benchmark dac och Dynaudio contour 1.3 MKII högtalare. Har lyssnat på detta ca 5 timmar om dagen 5 dagar i veckan i ca 3 år och kan väl säga att man inte drabbas av lyssningströtthet med conrad. Lugnt och behagligt, avslöjar med lätthet en bra inspelning från en dålig. Med lugnt menar jag inte att conrad är slö utan bara att conrad har full kontroll, som att åka med en rallyförare som håller 90. För drygt en månad sen fick jag möjlighet att av en vän köpa conrad-johnson Premier 350SA, samma ex som testades i norska Fidelity. Köpte då även försteg Audionet Pre 1 G2 och Audionet Art cdspelare, har sedan ca 10 år Martin Logan SL3. Kan utan att överdriva säga att det aldrig låtit så bra hemma hos mig, har tidigare drivit mina Martin Logan med från början Krell KAV300i och sedan Pathos Logos och sedan Krell KAV 400i. Conrad får fram detaljer i ljudbilden som jag inte hört tidigare, driver Martin Logan hur lätt som helst, det gjorde inte mina tidigare förstärkare.Det finns ingen hårdhet i ljudet som hos Krell och den är mycket snabbare än Pathos. Jag tror att det är detta som resulterar i att så många anser att conrad-johnson får till ett så rörliknande ljud utan rör men med ett mycket snabbare ljud än i många rörförstärkare och med en imponerande tyngd i basen. Conrad imponerar inte genom att låta på ett speciellt sätt utan på att låta musiken komma fram. Använder den mycket till filmer då jag oftast lyssnar på musik minst 5 timmar om dan på jobbet på min andra conrad-anläggning. Jag kommer när jag får råd att uppgradera försteget till conrad Act2, CT5 eller CT6, inte för att jag är missnöjd med Audionet utan bara av nyfikenhet hur det blir. Min åsikt är att med en Premier 350SA så har man en pusselbit i stereon som man aldrig behöver fundera på att uppgradera. Conrad är byggda av de bästa komponenter så man ska nog ha otur om något skulle gå sönder vilket inte hänt mig. Jag kan bara hålla med de entusiastiska recensioner som finns på Hifihuset om MF2250 och Premier 350SA. Quote
Recommended Posts