Jump to content

Recommended Posts

Posted

Om man tittar in i kontakten som ska sitta i apparaten ser då ett V ska fasen vara på höger eller vänster stift har en Advantage S1?Gäller samma för andra märken eller har alla samma?

Micke.

Posted
Vänster för Advantage och Krell har jag för mig.

Det är olika för alla märken.

Jag passar på att märka ord, i all välmening.

Det kan inte vara olika på alla märken. På sin höjd kan det finnas tre olika egenskaper vad gäller

vilket stift fasen skall vara på (vänster, höger eller kvittar). :D

Men det är intresant att man inte lyckats standardisera.

Posted
Om man tittar in i kontakten som ska sitta i apparaten ser då ett V ska fasen vara på höger eller vänster stift har en Advantage S1?Gäller samma för andra märken eller har alla samma?

Micke.

Enligt Sladds " att justera din anläggning " så skall faspennen på en Krell lysa på övre vänstra stiftet och en S1 på övre högra stiftet om du har vänt sladden så att du tittar in i ett V.

Posted

I......I

....I..

För att få ordning på detta så måste man strunta i att titta in i maskinen. kontakterna kan vara vända upp, ned, på högkant vä eller på högkant hö....

Dra ur sladden och vänd den mot dig så att du ser in i ett "V" som ovan. På en Bladelius skall fasen vara uppe till höger. Andra distributörer får ange sina platser själva. :)

Rusher: Nyttan med detta är begränsad (oftast), å andra sidan är tweaket gratis. Det är alltid viktigare att fasen är åt SAMMA håll i anläggningen än att den är åt absolut RÄTT håll. Det är blandningen som ställer till mest bekymmer enligt Bladelius själv.

mvh

.

Posted

Kablingsstandarden er som følger for IEC-320 (apparatpluggen): Når du ser mot pluggen (holder den opp foran deg og kikker på hullene) er Positiv fase til høyre, jord oppe på toppen og negativ fase til venstre.

Dette er en besluttet standard. Har hatt Krell selv og de fulgte denne på mitt Euro-pluggede utstyr. Alt mitt utstyr p.t. følger denne standarden (har målt).