Jump to content

Recommended Posts

Posted

I stället för gnälla på butiker, varför inte vända på steken.

Kan vi inte delge varandra när vi blivit bra behandlade i affären, vi har fått respekt, bra service och kanske har butiken till och med överträffat våra förväntningar.

Posted
I stället för gnälla på butiker, varför inte vända på steken.

Kan vi inte delge varandra när vi blivit bra behandlade i affären, vi har fått respekt, bra service och kanske har butiken till och med överträffat våra förväntningar.

Ljudprodukter i malmö har hitills varit mycket bra att ha att göra med vad det gäller mitt nyinköp av PU/kablar mm. Kalle verkar ha bra koll på vad han sysslar med och är en färgklick i säljarfloran, han är så att säga inte så mainstream. Ibland är det lättare att gnälla över missnöje än att ge beröm så tråden är ett bra initiativ. :)

Posted

Mitt senaste vattenhål har ju blivit Audio Concept, så jag får börja med att ösa lite beröm över dem. :) Skön stämning, mysiga produkter, gott kaffe, gulliga hundar. ;)

Tidigare har jag köpt en hel del hos Reference Audio, och har sällan haft något strul med dem. De har (haft?) en ganska hög omsättning på personal genom åren har jag fått för mig, men de jag har träffat och språkat med har alltid varit trevliga och tillmötesgående. :)

Posted

Så sant, lite beröm har ju aldrig skadat ! :)

Här är några som jag haft en hel del att göra med.

Mycket kundvänliga, serviceinriktade och trevliga med ett stort personligt engagemang.

Jag kan varmt rekommendera vilken som av dessa.

Hi-Fi Skåne, Malmö Hifi Center, HIGH-fi Consult, Ljudprodukter, Hifi Art, Svalander Audio, GMF, HiFi Börsen, Golden Age Music, Hi-Fi Klubben Mobilia i Malmö.

//-- Tompa --

Posted

finns 2st riktigt bra butiker uppe i norrland där man får exeptionell service.

Ljudshopen Nord i skellefteå och Skönt Ljud i umeå dessa två butiker är dom enda jag behöver för att nå mina mål.

Guest asimov66
Posted

ljudprodukter - när kalle såg att det skulle bli mycket dyrare än det priset han gav mig tog han kostnaden dvs han gick - (minus) på min spelare. Sen gratis service när jag behöver (gratis).

The Rock i Lund, när man kommer in och säger jag vill lyssna på det och det och det bär de in det i ett rum ger dig fjärkontrollerna och går och låter dig vara i fred hur länge du vill (har suttit därinne länge för att testa hur länge man kunde sitta där, och jag kunde sitta där hur länge jag ville i princip) sen inget köptvång, kompetens osv.

Biobanditen - när jag väntade på mina högtalare som tog många månader

tack vare KEF så när jag sa att jahg ville ta ett annat set annat märkt fick jag enormt med rabatt (snackar x antal tusen) plus 20 meter ixos kabel gratis. (iofs nu väntar jag på nytt högtalargaller som tagit ett bra tag men inte hans fel det vet jag).

Hembioconsult. fick en HK med defekt laser eller något ringde fick en ny direkt (han skickade en ny innan jag skickat den gamla) var aldrig utan cd .

hembiobutiken, man kan beställa en bit kabel om man får för sig att göra kabel jumpers skickar fraktfritt en snutt kabel om man bara behöver 1 meter kan man de facto göra detta och det kommer snabbt med.

Posted

Ultimate.se i Vimmerby !

Otroligt trevliga och kompetent personal. har iofs bara träffat Jörgen men han va då en av de bästa och trevligast säljarna jag träffat i detta land. och det va helt klart värt 37mil i bilen :D rekommenderas varmt !

Posted

Har just köpt ny Hembioreciver ! Detta skedde hos HIfi-punkten i trollhättan som lånade ut en Arcam AVR-300 till mig en hel vecka!

Resultatet blev en beställning av en AVR-350 som jag kunde hämta efter 4 dar. :mm:

jag kan bara säja att det bemötande jag fått hos dom är bland det bästa jag upplevt i denna branch!

Hemlåning av utrustning är det ju många butiker som har men dom flesta som jag frågat har endast viljat låna ut över en helg eller bara lör-mån! så detta är lite ovanligt!

Är mycket nöjd! :app:

Georg H

Posted

Man är ju lite sotis på alla roliga butiker som finns i Göteborg med omnejd.

Men här i Stockholm har vi Audio Concept som är en riktig pärla. Man kan inte ösa nog beröm över paret Grubstad och hundarna. Trevlig stämmning, avstressad miljö och hyper intressanta produkter. Alltid värt ett besök eftersom det finns oftast något nytt att kika på.

Posted

Håller med om Grubstad, Audio Concept och hundarna. Ypperlig butik! Vill också ösa lite guldstjärnor i läseboken på Lars Nyströms Dirty Music i Kristianstad. Kunnande, pondus och hangarounds förgyller denna butik. Lokalen är trång som en sardinburk, men mysigheten sitter inpyrd i väggarna.

Posted

En oas i hifi-djungeln anser jag firma Mälardalens ljudinredning i Västerås vara.

Visserligen har de ett rätt begränsat utbud av märken, men nog kan de erbjuda väl-ljud i de flesta prisklasser.

Dessutom är de trevliga och hjälpsamma och diskuterar gärna andra märken än de de har i butiken.

Visserligen pushar de extra för "sina" märken, men skulle de inte göra det vore det ju konstigt.

Ett par trevliga och ljudmässigt bra demorum har de, och de blir bättre hela tiden. Det märks att killarna inte bara vill kränga grejjer, de har ett genuint intresse av hifi och musik.

Posted

Kan bara hålla med om Jörgen på Ultimate :D

Har hållt mina inköp innan här i Malmö på Hifiklubben o Hifi skåne o Hificenter.

De är jättetrevliga o tillmötesgående, men Jörgen går ett steg längre.

Han ringer och kollar så att prylarna funkar så att man är nöjd, är han i närheten kommer han till o med in och lyssnar o hälsar på hemma :D:D:D

RESPEKT :app::app:

Ultimate.se i Vimmerby !

Otroligt trevliga och kompetent personal. har iofs bara träffat Jörgen men han va då en av de bästa och trevligast säljarna jag träffat i detta land. och det va helt klart värt 37mil i bilen :D rekommenderas varmt !

Posted

Skönt Ljud har riktigt bra service! Än så länge har jag bara blivit bra bemött.

Sedan så har Audioconsept riktigt bra service oxå! bara varit där en gång, men då kände man sig som hemma på en gång...

Posted
Man är ju lite sotis på alla roliga butiker som finns i Göteborg med omnejd.

Men här i Stockholm har vi Audio Concept som är en riktig pärla. Man kan inte ösa nog beröm över paret Grubstad och hundarna. Trevlig stämmning, avstressad miljö och hyper intressanta produkter. Alltid värt ett besök eftersom det finns oftast något nytt att kika på.

Som den Schäferägare man är; vad är det för ras man blir välkomnad av? :D

Butiker jag haft bra erfarenhet av inkluderar Esoterisk Hifi, Hifi Consult, Hifi Art, Hifi Huset Örebro, m.fl. Får nog ta och besöka hundarna framöver....

Posted

Det är väl egentligen först när någon inköpt pryl börjar krångla som man verkligen får grepp om servicenivån. Här har jag mycket goda erfarenheter av Malmö Hificenter och Tonkraft i Jonsered.

Posted

Köpte mina första riktiga hifi-prylar på Hifi-consult c:a 1978 (om man inte räknar in min första 35 watts Luxor Dirigent, en Dux-anläggning och lite småskräp). Har alltid blivit gôr-trevligt och personligt bemött av, den nu tyvärr bortgångne, Olle M :(:(:( och hans följeslagare Ove. Aldrig varit några problem med att låna hem grejer för provlyssning, alltid fått bra hjälp och tips. Förutom köpet av ett kassettdäck i mitten på 80-talet, så har alltid köpt alla mina prylar hos dessa. Alltid varit välkommen att lyssna på deras nyheter, även "värsting-prylar" som vida överstigit min då gällande budget (ung som att en Ferrari-handlare alltid skulle låna ut de senaste modellerna för provkörning)

Kände mig lite osäker om Sladd verkligen kunde axla Olle´s mantel efter dennes bortgång, men efter att ha fått lysande tips och köpråd avseende kablar mm, så kan jag bara intyga att Sladd är en väldigt duktig "arvtagare" :):) .

Har under alla dessa år aldrig känt något behov av att handla hos någon annan och med deras fortsatta satsning så förefaller det heller inte som att detta behov skulle föreligga i framtiden heller.

Hifi-consult har alltid varit och kommer att förbli mina leverantörer av nya "välljudsprodukter"!!!!!!

Posted

Ljudshopen i Skellefteå blir man mycket bra bemött på å då speciellt av Jens som har stort intresse,kunskap.

Och det är absolut inga problem om man behöver få något reparerat eller utbytt.

Inga problem med specialbeställningar...

Ågrens i Gbg är en trevlig butik plus Ljudkällarn Patrick satsar väl inte på det dyraste å mest extrema men han är kunnig och man blir alltid mycket trevligt bemött vare sig man ringer eller besöker butiken plus att man brukar få bra priser om man behöver något från honom.

Var på Bio rummet nu sist jag var i Stockholm, mycket trevligt .man får betälla visning men det var det värt.

Lyssnade på Anthony Gallo referense 3,1. Blir antagligen mina nästa högtalare. Sjyst att Göran har det hemma så man får lyssna i hemmamiljö direkt.

Stefan

Guest pick-me-up
Posted

Jag vill ge en eloge till Audio Video Design i Sundsvall. Snällare och trevligare killar finns inte i den här branschen :) Oerhört duktiga och tillmötesgående är de också.

När jag köpte min Vinylvolvo från AVD så fick jag den hemkört samt färdigt installerad. Bara att justera lite fötterna så att den satt i våg i racket samt lite finjustering av pickup etc.

Dessutom lyckades de spåra en pickup som var slutsåld! Men där tror jag att vår gode Josef Svalander hade att göra med ;)

En vän som bor på samma gata som jag hjälpte mig att fixa till så att allting blev perfekt.

Tusen tack Janne! Utan honom skulle jag haft det lite motigt … för någon vinylräv är jag inte! (En sådan ”läkarväska” som han har :D )

De gånger jag har haft att göra med Hifiklubben i stan har fungerat helt perfekt och klanderfritt också. Än så länge har det inte blivit några större köp, men vi får se i framtiden …

/Jukka

• 5 months later...
Posted

Ljudmakaren: Mkt trevlig och kunnig personal.Trevlig liten butik, hyffsat utbud. Bra butik helt enkelt. Har alltid behandlat mig på ett bra sätt med respekt.

Referens Audio: Haft lite personalomsättning, men har alltid ställt upp och ordnat allt. Trevlig butik som saluför mitt G:la favoritmärke Musical Fidelity. Trevlig bra butik, som vid några tillfällen överträffat mina förväntningar.

HiFibörsen: Butik i Kungsängen som ligger på bottenvåningen av ägarens villa.Mkt trevlig atmosfär, familjärt, ägaren brinner för sin "hobby" , relativt kunnig. Saluför AVI och andra bra märken. Ringer man går det att få besöka på lite "udda" tider. Trevlig butik..

Audio Consept: Outstanding hos mig, står i en egen klass..Bra kunnig personal som vägleder på ett ödmjukt och kunnigt sätt,

utbudet är det bästa från instegsmodeller upp till det absolut tyngsta..Trevlig atmosfär, gott kaffe o inte förglömma charmtrollen till hundar. Överträffade min förväntningar i början, nu har dessa förväntningar blivit "standard" för mig..Så mina förväntningar ligger numera betydligt högre än tidigare..Det innebär att Robert O Co milt utryckt har lyckats överträffa alla mina hittills ställda förväntning..

Posted
Det är väl egentligen först när någon inköpt pryl börjar krångla som man verkligen får grepp om servicenivån.

Meget godt og viktig poeng!

Ellers synes jeg alltid det er hyggelig å snakke med Veteran HiFi, god service og stor behjelpelighet! Det samme kan man vel imo, si om Marten også, som de første man kommer på...

mvh

Posted

Det finns som sagt många butiker som är väldigt bra många är redan nämda.

Veteran HiFi http://www.simplyblack.net/VHIFI/index_simplyblack.html tycker jag har mycket bra service.

han kommer hem och efterjusterar LP-skivspelaren som man köpt av honnom.

Köper man en Simply Black Classic eller 330 så levererar han den personligen.

Har man en skivspelare som man vill börja använda igen så kan man få denna justerad hos honom "gratis" tror jag?

Rauna Opus3 http://www.rauna.com/ har fortfarande service och uppgradering på sina 25-30 år gammal högtalare,

de kallar jag bra kundservice "behandling" och en god investering!!

Har man andra saker som Rauna Opus3 tillverkat om man får problem så har man garanterat 100% personlig support!

Sedan finns det nya produkter som är mycket intressanta!!

Samma gäller om man får problem med Audion rörförstärkare 100% support och personlig service och lite till.

Biorummet http://www.biorummet.nu/ är mycket bra och rolig att göra affärer med.

• 2 weeks later...
Posted

För mig har dom flesta butiker varit bra, utom några få undantag...

Men jag ska berömma en konstruktör istället - nämligen Jan på Meier-Audio i Tyskland som säljer sina produkter direkt från nätet. Mycket ödjmuk attityd, och han använder små ord om sina produkter. Om jag ska köpa hörlurar eller hörlursförstärkare igen så kommer jag nog komma tillbaks till honom.

Posted
Det är väl egentligen först när någon inköpt pryl börjar krångla som man verkligen får grepp om servicenivån. Här har jag mycket goda erfarenheter av Malmö Hificenter och Tonkraft i Jonsered.

Där kan ju bara butiken påverka till en viss del, sen tar ju märkets policy över vid garanti och goodwill. Men även de flesta märken brukar ju vara väldigt generösa med produkter som strular. Och ett hett tips om man nu inte får den support man hoppats på är att kontakta "headoffice" direkt, det sparade mej årets semesterkassa plus en hel del till. Men då var det den aukoriserade reparatören som gav felaktig information inte handlaren.

• 4 weeks later...
Posted

Var in på Sköntljud idag med lillebrorsan. Där kan vi snacka om kundservice! Janne är riktigt trevlig och kan sina grejer riktigt bra. Sen att han har riktigt trevliga grejer gör inte saken sämre :D

Vi fick sitta i lugn å ro och lyssna på allt oljud vi hade med oss, kändes riktigt skönt.

Lillebrorsan fick följa med då jag försöker få han bli intresserad oxå, vilket han även verkat blive.

"Nu ska jag bara gå ut skolan och skaffa sig ett jobb så jag kan köpa stereo för alla pengar" sa han ;)

han sa även: "Det är ju skitroligt och lyssna när man har så här bra ljud, mot för mina gamla skitburkar, jag måste skaffa mig de här högtalarna.... va kostar de?"

Tack igen Sköntljud för en riktig upplevelse!