Kim_ Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Efter många timmars botaniserande på Euphonia så kommer jag till skott och lägger upp lite egna bilder. Först ett stort tack till alla ni som skriver och lägger upp härliga hifibilder. Ett speciellt tack till Timbre och hans oerhört smakfulla plåtande! Min anläggning: Densen B400+, Audio Analogue Puccini Settanta, Aurum Cantus L2, Oehlbach XXL signalkablar, PS Audio Xstream Prelude högtalarkablar Jag har lånat hem kameran(orna) från jobbet och därav är det lite varierande kvalitet (skit bakom spakarna ). Men man ser vad det är för något i alla fall. Jag startar med lite detaljbilder: Vi börjar där signalen kommer ut... ...och skickas in i den här Sen kommer ljudet från dom här burkarna Volymkontroll a´la Audio Analogue Fjärkontrollen till AA Lyssningspositionen just nu Från andra sidan Överblick Lite diverse bilder tagna på "gamla uppställningen med en roligare kamera EOS300 (som jag tyckte va lättare att plåta med också mvh Kim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Vad snygga dom var Oehlbach-kablarna!! Resten var också snyggt som bara den, men det var kablarna jag reagerade på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Vad snygga dom var Oehlbach-kablarna!! Oehlback-kontakterna ser stabila ut. Har aldrig träffat på dessa interconnects, har du jämfört med några andra signalkablar i ditt system... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Ser trevligt ut, var har du köpt lyssningsfåtöljen? Fler bilder på den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim_ Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 Oehlback-kontakterna ser stabila ut. Har aldrig träffat på dessa interconnects, har du jämfört med några andra signalkablar i ditt system... Ja dom sitter riktigt bra! Har tyvärr inte provat andra signalkablar i mitt system än, bara olika högtalarkablar. Skulle behöva lite råd på den fronten( eller om jag ska testa andra signalkablar rentav) Jag har testat Eichman Express istället för PS Audio och det mest tydliga skillnaden var en distinktare definition av varifrån instrument/röster kommer (+något bredare ljudbild än PS audio) På önskelistan är att byta kablage till något som ger lite varmare och mildare ljud (blir lite överanalytiskt med banddiskanterna när man lyssnar länge) På lång sikt så är det Sonus Faber som kommer spela istället för mina AC L2:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim_ Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 Ser trevligt ut, var har du köpt lyssningsfåtöljen? Fler bilder på den? På loppmarknad :cool: Har 2 stycken men den ena saknar dyna, och den som har dyna (på bilden) är lite risig. Ska styra upp nya dynor framöver till dessa hos någon möbeltapetserare eller själv kanske. Kan slänga upp en tilll bild senare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 På önskelistan är att byta kablage till något som ger lite varmare och mildare ljud (blir lite överanalytiskt med banddiskanterna när man lyssnar länge) På lång sikt så är det Sonus Faber som kommer spela istället för mina AC L2:) Signalkablar är ju alltid lätt att testa utan att man behöver riva upp hela systemet. Har du möjlighet att låna hem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GurraG Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Fint! Känner igen mycket av de där grejjorna! Saknas bara en vinylsvarv... Är det några av mina LP-skivor jag ser uppe på bokhyllan förresten? /Gurra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim_ Posted December 11, 2006 Author Share Posted December 11, 2006 Fint! Känner igen mycket av de där grejjorna! Saknas bara en vinylsvarv... Är det några av mina LP-skivor jag ser uppe på bokhyllan förresten? /Gurra Ja, ja tänkte låna en av dina 3 svarvar i jul. Nej skivorna i bohyllan är mina, dina LP skivor ligger under Densen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts