Sign in to follow this  
Minge

Gondul 1 vs Audio Aero Capitole Ref.

Recommended Posts

Står i valet mellan att köpa en Bladelius Gondul 1 och en Audio Aero Capitole Ref ska köra den direkt till mitt 2 kanaliga Grendel steg båda mycket kompetenta spelare vad väljer man lite lyssnigsintryck och för nacktdelar vore tacksamt.

Mike.

Ja här kan det inte vara annat än delade åsikter :)

Jag gillar skarpt Audio Aero för just det Timbre nämnde. Men sedan har ju Gondul sin charm med den stilrena pansarvagns looken :)

Man köper en Gondul M såklart :)

:blush

mvh

Hmmm... Spelar själv på en AA Capitole, men det lilla jag hörde av Gondul M på Arken lät otroligt bra. Faktum är att jag aldrig hört en Gondul spela så bra tidigare, trots att det var mässa. Man brukar trots det ändå kunna höra grundkvaliteterna om ni förstår vad jag menar. Gondul M är helt klart en mycket bra spelare. Bättre än AA Capitole som ju är/varit min absoluta favorit i prisklassen? Ja, du måste nog låna hem båda till dig för att avgöra i din anläggning tror jag...

Står i valet mellan att köpa en Bladelius Gondul 1 och en Audio Aero Capitole Ref ska köra den direkt till mitt 2 kanaliga Grendel steg båda mycket kompetenta spelare vad väljer man lite lyssnigsintryck och för nacktdelar vore tacksamt.

Mike.

Jag lan iaf svara för AA. Den låter helt otroligt bra. Spelar mycket varmt (låter nästan lite vinyl över den) med ett medryckande ljud om du kan förstå hur jag menar. Man bara måste börja stampa takten när den drar igång, o det gillar jag med en cd spelare. Det lilla jag hörde av Gondul M, som ju också lät otroligt bra, sa mig att det är en spelare med en mera analytisk framtoning, dock tyckte jag den inte lät lika "kall" som jag ibland uppfattat Gondul. Rätta mig om ni tycker jag har fel?

För övrigt har AA lite fransk charm?!? över sig. Den är ibland lite opålitlig, precis som en gammal fransk bil... Behöver ibland startas om, brusar ibland vid uppstart trots att min spelare aldrig stängs av. I de lägena måste jag höja och sänka volymen några gånger så rättar felet till sig av sig självt. Charmigt?? Nja, för de pengarna borde man få lite mer tycker jag. Ljudet då? Helt klart det bästa jag hört i klassen, men det är bara min alldeles egna åsikt. O den är klart subjektiv :cool:

Om Gondul har jag bara en sak att säga o det gäller fjärren som ju har 10574 knappar som alla är lika små. Har jag inte förtoringsglaset framme är det jobbigt, men det kanske inte gäller Gondul M som ju bara är en tvåkanalare?

En fråga angående Gondulen. Ska man se förstegsdelen som en "bra och ha" om man sprängt budgeten och inte kan köpa ett vettigt försteg på några månader. Eller som en permanent lösning som är minst lika bra som klassen spelaren befinner sej i?

Hej!

När det gäller förstegsdelen i alla Gondul så håller de så bra klass och har så suverän drivförmåga att ett vanligt försteg ej är nödvändigt. Ingen nödlösning alltså i väntan på "riktigt" försteg som på många andra spelare.

mvh

.