figge Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 Någon som har en "Electric Ladyland" liggande, eller vet var jag kan hitta ett ex.? Quote
aplodon Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 Om det är en cd du menar så kan du väl hitta den i stort sett var som helst. T.ex. hos cdon.com för 69:- Dom vackra damerna finns dock inte på omslaget. Quote
musiclover Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 Om det är LP du är ute efter så kolla in denna Tradera Auktion: http://www.tradera.com/auction/aid_36377786 Eller denna auktion: http://www.tradera.com/auction/aid_36347631 Quote
klas Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 Ring min moster ....skämt åsido, när jag var ung pöjk så var det högtidstunder när vi hälsade på moster och jag fick botanisera i hennes rejäla samling med LP. Minns Electric Ladyland" som en kanonskiva ( och ett omslag som tilltalade en testosteronstinn 13åring.. ) I samma skivback upptäckte jag även band som Zappa, Led Zeppelin, Queen m.fl. Quote
iroise Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 Någon som har en "Electric Ladyland" liggande, eller vet var jag kan hitta ett ex.? Prova ringa Arne på serie/lpshopen (040-974667) i malmö, han har bra priser och stort sortiment. Priset avgörs om det är den på polydor eller den på Track. Polydorpressningen finns i tre olika pressningar som alla kom 1973 och de kostar ca 200-400:- den första kostar mest. Trackutgåvan finns i 2 varianter men den första är testpressning och har helt vitt omslag och kostar en bra bit över 10000:- 1500:- får du nog minst räkna med om du tvunget vill ha den på track i andrautgåvan. Själv har jag den på polydor och där är bra ljud och det nöjer jag mig med. Själva musiken/bildomslaget är det roliga. Den finns säkert både på tradera/e-buy också. Finns säkert pressad i andra länder också men då vet jag inte om den har samma omslag. Quote
Recommended Posts