Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ring min moster :D ....skämt åsido, när jag var ung pöjk så var det högtidstunder när vi hälsade på moster och jag fick botanisera i hennes rejäla samling med LP. Minns Electric Ladyland" som en kanonskiva ( och ett omslag som tilltalade en testosteronstinn 13åring.. :blush )

I samma skivback upptäckte jag även band som Zappa, Led Zeppelin, Queen m.fl.

Posted
Någon som har en "Electric Ladyland" liggande, eller vet var jag kan hitta ett ex.?

s2161.jpg

Prova ringa Arne på serie/lpshopen (040-974667) i malmö, han har bra priser och stort sortiment. Priset avgörs om det är den på polydor eller den på Track. Polydorpressningen finns i tre olika pressningar som alla kom 1973 och de kostar ca 200-400:- den första kostar mest. Trackutgåvan finns i 2 varianter men den första är testpressning och har helt vitt omslag och kostar en bra bit över 10000:- 1500:- får du nog minst räkna med om du tvunget vill ha den på track i andrautgåvan. Själv har jag den på polydor och där är bra ljud och det nöjer jag mig med. Själva musiken/bildomslaget är det roliga. Den finns säkert både på tradera/e-buy också. Finns säkert pressad i andra länder också men då vet jag inte om den har samma omslag.