Timbre™ Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 En ny högtalare från Marten har sett dagens ljus. Vad kan passa bättre än att premiärlyssna i adventsljusets sken och denna gång slog vi flera smygpremiärer i samma smäll... Häng med redan nu - nästa år kan du läsa om den officiella världspremiären på CES 2007... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 3, 2006 Author Share Posted December 3, 2006 En premiär i premiären och saker är inte alltid vad de ser ut att vara... En helt ny tweeter från Jantzen Audio, Denmark... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiclasL Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Jag blev nästan mest intresserad av fikat.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 4, 2006 Author Share Posted December 4, 2006 Jag blev nästan mest intresserad av fikat.. Fikat satt perfekt men ändock bara en teaser... Vänta tills du får se vad det verkligen handlar om... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Väntar för fullt här! Men uj vad gott det såg ut med fikat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Sicken tid på dygnet det ändå är killar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Lussefika med fina nyheter.... mer /Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Speciellt dom lite mörkare jordnötsformade lussekatterna var muyo exelente! -- och mötet med bird, gav mersmak.. /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gurkan Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Du tänker väl inte göra en "earwin" nu Timbre ( efter arbetet med alla dessa trådar ) och SOVA hela helgen i Malmö mvh en orolig gurka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Speciellt dom lite mörkare jordnötsformade lussekatterna var muyo exelente! -- och mötet med bird, gav mersmak.. /ptr Japp. Både fika o intryck tog lång tid att smälta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zood Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Får hålla med tidigare talare Fikat var formidabelt Intrycken från det vi lyssnade till blev svårsmälta och ligger fortfarande kvar och ruvar i huvudet Det kändes på något sätt som om högtalarna bara stod där och var helt oberörda oavsett vad de blev matade med för musik, de spelade bara glatt vidare. Fick också känslan av att de hade lite "attityd" och med det menar jag att högtalarna spelade inte det man ville höra utan man fick höra det som de levererade. med andra ord var de ej insmickrande och det gillar jag. Tur att man inte hade plånboken med sig dit Återkommer med fler intryck Men samtidigt fick det mig att inse att jag även har fått till det riktigt bra här hemma nu Kanske inte behöver byta ut något här på en stund.. Man får tacka Marten center för en riktigt trevlig eftermiddag p.s hoppas att någon förstår hur jag menar med mina utryck. // Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Marten freak som man är håller jag på att spricka av spänning. Hoppas det är så frukansvärt dyrt att man inte änns behöver tänka på att öppna libran. :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Marten freak som man är håller jag på att spricka av spänning. Hoppas det är så frukansvärt dyrt att man inte änns behöver tänka på att öppna libran. :cool: Jag tänker inte gå händelserna i förväg, men kan säga att om Coltrane är lottvinstnivå, så är dessa åtminstone realistiska sparmål, om man inte har för bråttom och om man tar det lite lugnt med årgångsvinerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Jag tänker inte gå händelserna i förväg, men kan säga att om Coltrane är lottvinstnivå, så är dessa åtminstone realistiska sparmål, om man inte har för bråttom och om man tar det lite lugnt med årgångsvinerna. California Red till oxfilén i helgen alltså Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 California Red till oxfilén i helgen alltså nja, man behöver ju inte överdriva sparivern :cool: Man skall ju leva också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 6, 2006 Author Share Posted December 6, 2006 ...om man inte har för bråttom och om man tar det lite lugnt med årgångsvinerna. En som hade bråttom var Charlie "Bird" Parker och heroinet släckte hans liv redan vid 35 års ålder. Innan dess hann Yardbird med mer än de flesta och var i början av femtiotalet stilbildare på jazzscenen i New York tillsammans med Dizzy Gillespie. Naturligtvis skulle det spelas en hel del jazz och jag hade med en alldeles egen skiva med Charlie Byrd... Vi kommer att finna en och annan detalj som påminner om Coltrane men Bird är ett referensprojekt i Martens Heritage Series och Black Diamond Racing dyker härmed upp i två produktlinjer från Marten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 6, 2006 Author Share Posted December 6, 2006 Fin adventskänsla som återspeglade sig i musiklyssnandet. Stillsamt och seriöst med jämlik fördelning av sweetspotlyssnandet... Keramikdomen från Accuton är av den kolfiberuppstagade och mer exklusiva varianten ur sortimentet. Påminner mycket om vad som används till det nedre mellanregistret i Coltrane Supreme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Är diskanten inverterad? Och vad är det för kopparfärgade kablar som ligger på golvet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Är diskanten inverterad? Och vad är det för kopparfärgade kablar som ligger på golvet? Nix.. Mer om domen senare.. Kablarna Birds interna (Jormas?) i väntan på att bli slutmonterade (medan Leif gör dom sista putsningarna på delningsfiltret)... /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IcedEarth Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 JA dom ser ju onekligen trevliga ut, om man fick se mer //rillo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 "Den som väntar på något gott..." Kan ju spana in fikat. Den som väntar på en ny Marten högtalare väntar på tok för länge. Jag håller på att "gå av" av spänning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rob Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Imorgon bär det av till Gbg och då skall det premiärlyssnas... /Pelle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Imorgon bär det av till Gbg och då skall det premiärlyssnas... Rob vi kan väl byta.... du kan ju julhandla på Toys´r us med min flickvän så kan jag åka och lyssna på Marten burkarna. Det är väl ett jämt byte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jorma Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Kablarna Birds interna (Jormas?) i väntan på att bli slutmonterade /ptr Det stämmer att internkablaget är från min produktion. Marten köper ledaren av mig och sätter ihop dom själva till internkablaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 JA dom ser ju onekligen trevliga ut, om man fick se mer Det kommer att bli mycket mer birdwatching och här har vi Bird flankerad av två medlemmar ur The Heritage Family, Duke och Miles 3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arcam Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Oj dom vill man lyssna på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 Bird klarar sig dock alldeles utmärkt på egen hand. Här med det egna delningsfiltret i släptåg och basar plus mellanregister kommer traditionsenligt från Thiel & Partner. Diskanten är en diamant och tillverkas som sagt i Danmark. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 OOHHH va snygg! Med bestyckningen i tanke ser det ut som den är här för att konkurera med B&W 802D. Man blir ju ruggigt sugen på att lyssna. Mer bilder & data. Är det EAR 509 slutsteg? Isåfall föredrar Marten gänget den balaserade eller obalanserade?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Detta är klart lovande!! Mått? Antagligen är de bra mycket större än de ser ut... :cool: \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 11, 2006 Author Share Posted December 11, 2006 Är det EAR 509 slutsteg? Isåfall föredrar Marten gänget den balaserade eller obalanserade?? Ja, det är ett par 509 Mk II och vi skall kika lite närmare på dessa längre fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts