oLjud Posted December 3, 2006 Posted December 3, 2006 Måste kolla med er vad ni har för erfarenheter med ett problem som jag nyss hade: Det är så att jag har gjort 4st cd-fötter till min cd, så jag placerar dem under och slår på stereon. Va faan har hänt?! det är ju helt fel nu, allt ljud är ju i mitten! Kollar lite snabbt om allt är rätt kopplat, och det var det. hmm, va kan det då vara för fel? Eftersom det var ett tag sen jag hade lyssnat på stereon innan jag placerade dit bitarna så kan det ha hänt någonting innan jag placerade fötterna under cdn. Jag hade t ex kopplat in 2 lampor som kopplas i samma grendosa. Så jag tog och kopplade bort allt och bar bort LPn & DVDn och drog ut alla kablar. Det enda jag visste jag hade ändrat var att jag skiftade strömkabel mellan cd och förstärkare, så jag kollade fas:en och skiftade strömkabel till det jag hade innan. När jag slog på stereon igen med bara cd & förstärkare igen så var det som det skulle vara igen. Ljudbilden var stor igen och det spelades musik igen. Jag kopplade i lp/dvdn igen och det funkar fortfarande. Gissa om jag blev glad! Alltså, hur kan kanalerna skifta om allt är rätt kopplat? det enda jag ändrade var strömkabel för att få det rätt igen... Quote
Recommended Posts