Martin Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Riktigt trevlig, prisvärd och framförallt välljudande förstärkare. Säljes pga att jag numera har ett bra försteg så jag ska satsa på rena slutsteg i anläggningen. Fjärrkontrollen är lite halvdålig, men det är säkert lätt att fixa för den som orkar öppna den. Skickar med en Logitech 525 multifjärr färdigprogrammerad för AD-2. Den finns i Örebro och den som vill är varmt välkommen att provspela! Förstärkaren kan köras i 3 olika lägen. Klass A, Klass AB samt ett automatiskt läge som är någon sorts kombination av de båda. Balanserad ingång och pre-out. Effekt: 2x200W (8 ohm), 2x400W (4 ohm) Förvrängning: <0.015% (20Hz~20KHz) S/N ratio: >100dB Frekvensområde: 20Hz-20KHz Mått: 450 x 540 x 240 mm Vikt: 42kg (Med emballage 65 kg) Lite andra bilder finns att beskåda här http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50124 Begärt pris: 6.500:- För denna ringa summa betvivlar jag att det går att hitta något som spelar lika bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otto Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 En ZEBERG AD-2 säljer man INTE !! Jag har en och är grymt imponerad, efter suttit hyfsat nöjd med Accuphase, Advantage m.m, så kunde jag inte låta bli att testa denne Monstruösa Klass A Kines. Jösses, den tidigare elektroniken jag ägt och testat framstår väldigt medioker jämfört med Zeberg, sanslöst. Vilken bredd, djup(3D) och inte minst basen mäktigt djuuup och kontrollerad. Ofattbart att man kan tillverka en sådan välljudande best för under 10 000:-. En sak ÄR säker, Krell, Accuphase och dom stora etablerade elektronik-märken måste definitivt se om sitt hus. Hur som helst Martin, lycka till, f-n vet om man inte skulle ha en till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted December 2, 2006 Author Share Posted December 2, 2006 Kul du gillar Zeberg Otto! Nej såklart skulle jag helst ha kvar den, men jag har varken plats eller pengar för två anläggningar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otto Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Jag har sex(6), anläggningar alltså Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted January 9, 2007 Author Share Posted January 9, 2007 Pga att strulig köpare är den fortfarande till salu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted February 2, 2007 Author Share Posted February 2, 2007 Nu är den såld och tråden får gärna låsas, raderas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts