Jump to content

HiFi-Mässa i Umeå 9-10 december!

stargazer

Recommended Posts

Den 9-10 December är det HiFi-mässa i Umeå!

Tid Lördag: 10-18 Tid Söndag: 10-17 Plats: Umeå Folkets Hus

Gratis Entré!

skontljud-tonkraft.jpg

dynaudio-plinius.jpg

Skönt Ljud i samarbete med Tonkraft kör en riktig Dynaudio-fest i dagarna två.

Janne på Skönt Ljud tar i och med detta över nyförsäljningen av Dynaudio i Norra Sverige (Sundsvall och uppåt med undantag för Östersund)

Hela Dynaudio-familjen är med och det kommer att spelas på högtalare från Focus-serien via Contour och Confidence hela vägen till den mäktiga Master Evidence :o:mm:

evid_master.jpg

Ska bli spännande att få lyssna till en högtalare för styva 600 000...

På elektronikfronten kommer det att spelas på nya grejor från Plinius.

All information har jag fått på telefon från Janne himself, så detta är förstås med reservation för ändringar.

För mer information, se Skönt Ljuds hemsida eller kontakta skont-ljud@hotmail.com

Jag som var så säker på att det var Wisdom Audio som Janne snackade om, han flinade lite så där avslöjande när jag frågade om tillverkarnamnet började på W då de passade klockrent in på hand beskrivning på vad som skulle visas... ack så fel man kan ha!

Fasen... hur ska man lyckas med att avsätta denna helgen också nu då :dead::dead::dead:

Mig veterligt säljer Ljudshopen fortfarande Dynaudio men jag kan ha fel, de började med dessa i butik för snart två år sedan efter butiksbranden (är det två år? svårt med tiden) då med Contour men å andra sidan tror jag inte de har dem i butiken längre.. webbshoppen listar dock fortfarande Dynaudio's sortiment så jag tror inte han är ensam om märket :) ...så vida de glömt att uppdatera webben.

Med tanke på hur Contour S5.4'orna låter så hade det varit trevligt att vara på plats! :mm:

Ingen hint om vilken elektronik som kommer att driva skönheterna?

Edit: Läser dåligt, där står ju Plinius

...Mig veterligt säljer Ljudshopen fortfarande Dynaudio men jag kan ha fel, de började med dessa i butik för snart två år sedan efter butiksbranden (är det två år? svårt med tiden) då med Contour men å andra sidan tror jag inte de har dem i butiken längre.. webbshoppen listar dock fortfarande Dynaudio's sortiment så jag tror inte han är ensam om märket :) ...så vida de glömt att uppdatera webben.

...

enligt janne tar skönt ljud över ansvaret för dynaudioförsäljningen i "norrland". exakt hur och när vet jag inte. vet heller inte hur ljudshopen påverkas. kolla med janne för mer exakta besked.

till saken: försök få loss tid, tror att "master evidence" blir en rysare om nu bara rum, uppställning och elektronik tillåter :app:

Scheisse! Frun jobbar den helgen så jag är ensam med barnen. INGEN resa för min del som det ser ut nu. :dead:

OJJ! Det här ska ja försöka fara på! är ledig den helgen, men man ska kunna ta sig ner oxå...

Hade jag kunnat åka hade du såklart fått följa med i min Hifi-mobil :cool: Men nu ser det mörkt ut.

Men det borde finnas fler som e intresserade i Norrbottenstrakten tycker jag?

/ stargazer