Bravo Posted February 23, 2004 Share Posted February 23, 2004 Tips: Hyperion har några nyutgåvor skivor som har varit "Gramophone Award Winners" bl.a Robert Schumanns "Piano Trios" 1 o 2. Framförandet och inspelningen är utmärkt och man sköljs med av musiken även om man, som jag, inte gillar denna typ av romantiska musik. Rekommenderas varmt. Skivnr. GAW21063. Endast 89:- på CDON. Hittas om man söker under "Schumann Robert", "Pianotrio 1 & 2". Sökmotorn är lite underlig, man hittar inte alltid fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Tack för tipset. Eftersom jag dessutom gillar musiken så är beställningen skickad tillsammans med lite Bach, jag är inne i en barock period av barock /Erik våga vägra särskrivning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Härligt tips, tack Bravo! Beställning på gång inom kort /Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo Posted March 5, 2004 Author Share Posted March 5, 2004 Det finns flera Award Winners på lut som jag väntar på och kan i det sammanhanget rekommendera "A Feather On The Breath Of God". Musik av Hildegard von Bingen (1098-1179) tolkad av Gothic Voices med känsla och övertygelse. Inspelningen fanns ursprungligen på en LP som jag faktiskt glömt hur vacker den var. Skivnummer GAW -21039. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts