new order Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 På den här sidan kan man göra en liten test.Ganska skoj! Hur väl klarar sig forumets medlemmar? Quote
Guest asimov66 Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 fick "normalt" resultat dvs 77% jag kom på att jag tryckte för snabbt på vissa så ta det lugnt så får ni bättre resultat. Quote
K-man Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Hehee...fick hyggligt resultat...100% correct... Som tur är tog jag ett screenshot... \\K-man Hmmm...nu blir man väl helt idiotförklarad... Quote
short_cuts Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 100%!!!!! Jag fick 77 - va helt säker på typ 33... Quote
new order Posted November 20, 2006 Author Posted November 20, 2006 Fick 89,7% första gången,testade en gång till och fick 91,7% Alltså 100% I am impressed! Quote
Guest Zalve Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Din bakgrund ger din mycket + K-Man, Är nästan säker på att Frun skulle sätta 100% oxå. Började själv,, men det distade fint i mina små laptoplådor så jag fick avbryta Quote
Lasse Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Fick 81% och då är jag ändå förtillfället döv på högerörat med ett tokigt högt pipande efter en öroninflammation. Quote
Guest asimov66 Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Började själv,, men det distade fint i mina små laptoplådor så jag fick avbryta schysst jag skyller på disten i datorlådprna därav mitt resultat Quote
minesota Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Har man 100 % rätt så har man hört fel :-) Quote
K-man Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Har man 100 % rätt så har man hört fel :-) Skönt, jag blev nästan lite orolig... \\K-man Quote
Terminator Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Tämligen tondöv men det var inte någon nyhet, fick 61,1%. Nu vill jag att fler med resultat under 70% kommer ut ur garderoben och visar att det går att vara tondöv audiofil! Quote
Guest Zalve Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 schysst jag skyller på disten i datorlådprna därav mitt resultat Det skakade om helalptopen vid vissa "bastoner" så det gick inte alls. Med lurar hade det säkert fungerat. Quote
perra_e Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 86,1 % här, men det kändes väldigt mycket som ett koncentrationsprov tyckte jag. Det var väldigt kool i alla fall Quote
fredrik Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Fick 81% och då är jag ändå förtillfället döv på högerörat med ett tokigt högt pipande efter en öroninflammation. Härligt , precis där befinner jag mig oxå. Bara några dagar efter mina nya högtalare kom på plats pajade hörseln efter öroninflammation. Och nu har det nästan gått fem veckor utan ordentlig hörsel. Och så är det Wilsondemo på hifi-stället till helgen - suck. Quote
lindvall Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Jag fick 69,9%. Tycker jag är ganska känslig för falsksång (att jag upptäcker det alltså), så jag trodde jag skulle få bättre. Jag har också haft öroninflammation relativt nyss, det var jobbigt! Min trumhinna sprack under natten så det kom ut vätska ur örat, men det hade tydligen läkt momentant sa läkaren för han såg inget av det dagen efter. Men jag fick antibiotika och nu är det nästan bra. Men det var jobbigt att vara döv på örat under några veckor. Det skulle vara intressant att ta ett hörseltest, när jag mönstrade hade jag bra hörsel och blev uttagen till telefonist (jag gjorde aldrig lumpen f.ö.). Det var ju förvisso 14 år sen... Quote
plundin™ Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Hmmm...nu blir man väl helt idiotförklarad... försökte att låta bli att ta testet för att inte bli besviken, men jag blev bara nästa idoit; 97,3%... /ptr Quote
lindvall Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 He he he, det är ju bara extrem högstatus att klara av ett sånt test med toppresultat! Knappast nån som idiotförklarar en för det! Bara gröna avundsblickar kastas! Kan ni räkna hur många tändstickor som faller ner på golvet ur en tändsticksask på bråkdelen av en sekund också? ;-) Quote
plundin™ Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 ...Kan ni räkna hur många tändstickor som faller ner på golvet ur en tändsticksask på bråkdelen av en sekund också? ;-) Näe, när det blir fler än jag har tår så tappar jag räkningen ( ), däremot har jag hållit på med musik sen jag var sex år så man är väll lite präglad på att minnas (och kännaigen) sådana strukturer. (Kan tänka mej att det är ungefär likadant för k-man?) -- har man en gång lärt sig cykla så sitter det i ryggmärgen.. :clown: man är väll en smula yrkesskadad.. /ptr Quote
K-man Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 försökte att låta bli att ta testet för att inte bli besviken, men jag blev bara nästa idoit; 97,3%... Tack Plundin, känns mycket bättre att vara två! ...och precis som Plundin så tappar jag också fort räkningen i tändstickräkningen...men musik i alla möjliga former har man sysslat med så länge man minns...kan tänka mig att alla timmar man ägnat i hemmastudion med kompositionstraggling har satt sina spår...jag hade ett tag dille på att så fort jag hörde en låt jag gillade på radion satte jag mig i hemmastudion och spelade in den...då tränade man upp "harmoniminnet" bra \\K-man Quote
Mangenord Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 Fick 72,2% och då har jag vax och diverse skrot i båda öronen och rondellljud från jobbet. :cool: Quote
new order Posted November 25, 2006 Author Posted November 25, 2006 Var BERGSÄKER på att jag skulle fixa full pott när jag gjorde testen en tredje gång igår.Men fick bara 94,4% .Är rätt nöjd ändå.Får väl skylla på samma sak som du Mange! /n.o Quote
Guest pick-me-up Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 86,1 % här, men det kändes väldigt mycket som ett koncentrationsprov tyckte jag. Det var väldigt kool i alla fall Håller fullständigt med dig perra! Det kändes mest som ett koncentrationsprov … Nu fick jag 77,8 %, men är bergssäkert att jag kan bättre än så IRL! Nu finns det flera tester på den här sidan … Så jag vet inte exakt vilken test har ni gjort? Jag menar testen där de spelar korta musikslingor och inte enbart pipande ljud!! Sen finns det en test med rytm, och det är kanske svåraste av alla. För det är inete mycket som skiljer åt … Må hända är dessa skillnader solklara för en tränad öra och någon som spelar trummor etc. Quote
Recommended Posts