Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vilka nätkablar har ni funnit vara bäst till digitala signalkällor resp. slutsteg :?: Finns ju mycket intressant som Purist, Kimber, Synergistic, mm. Har inte hittat några priser på Shunyata, nå´n som vet priset på deras PowerSnakes, exempelvis Taipan :?:

Posted

Det här besvarar kanske inte frågan men jag rekommenderar starkt att du testar Jormas nya powercable. Jag har testat den i ett par veckor nu mot en hel del andra nätkablar och den är ruskigt bra, jag tror inte priset är så jättefarligt heller.

Posted

Nu har jag inte testat så många olika varianter, men jag kopplade på en Jorma Super Power på min CD och jag är helt såld! :) Zu Mother har jag på min hörlursförstärkare, och den gav ett enormt lyft där.

Jorma själv sa till mig att den billigare (halva priset) Jorma Power ibland är t.o.m. bättre än Super Power på digitala källor, så den bör du absolut kolla upp.

Guest asimov66
Posted

jag har supra lorad överallt som det går att byta nätkabel på.

Posted

Jag har också provat en hel del nät kablar, tex Jorma, Supra, Nordost, osv.

Men jag fastnade för ”Transparent Powerlink P-2M”, den tyckte jag hade den bästa balansen Pris/prestanda, och den använder jag nu till samtliga komponenter i min anläggning, och det med mycket gott resultat, jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera en test.

Posted

Cardas Golden Reference Power "all over" har prövd med fler/mange fabrikanter merker men denne har jeg solgt HiFi sjelen min til :evil: :D .....

Den har vel også kommet seg inn på Stereophile recomended listen over powercords ;)

mvh

Guest asimov66
Posted

vad är det för nätkabel VDH använder förresten?

riktigt snygg undrar hur grov kabel den accepterar med?

Posted

om.s

Vi har diskuterat Cardas förut. Jag har Cardas Golden till mina apparater. Har du någon uppfattning om referenskabeln ger något mer? Är det samma klangskillnad som den mellan Golden cross och Golden ref, eller är skillnaden någon annan?

Jag vill minnas att du kör, eller har kört, Passelektronik också, liksom jag.

Som svar på tråden ämne så är jag nöjd med mina Cardas Golden. De är de bästa jag prövat till dags dato och jag är helt såld på Cardas kablar och har hela anläggningen full av dem.

mvh/gurin

Posted
om.s

Vi har diskuterat Cardas förut. Jag har Cardas Golden till mina apparater. Har du någon uppfattning om referenskabeln ger något mer? Är det samma klangskillnad som den mellan Golden cross och Golden ref, eller är skillnaden någon annan?

Jag vill minnas att du kör, eller har kört, Passelektronik också, liksom jag.

Som svar på tråden ämne så är jag nöjd med mina Cardas Golden. De är de bästa jag prövat till dags dato och jag är helt såld på Cardas kablar och har hela anläggningen full av dem.

mvh/gurin

Hei igjen..

Jeg bruker Cardas Golden Reference på ALT av mine kabler, (rca, phono, höyt, power).

Jeg har ingen formening om det skiller noe mellom Golden Cross og Golden Ref på power kablene, siden jeg ikke har testet disse, men på signal siden er det en markant forskjell, der er Golden reference mer nöytral enn Golen Cross, den GC oppleves som en aning varmere og mer tilgivende enn GR.

Jeg kjörer hovedsakelig med Audionet elektronikk (Vil du se ett bilde, se i siste Fidelty #23 "hjemme hos om.s" på s.82) og SME10/SME V på vinyl siden, Richard Gray Power Company strömfilter og Wilson-Benesch höyttalere + + +.....

Det interresante var at også Audionet i Tyskland foretrakk bl.a Cardas på sin elektronikk, godt å få bekreftet sine preferanser :D ..

mvh

Posted

Tack för svaret.

Det kanske lutar mot att jag prövar golden ref ac-kablar. Jag har både Golden ref och golden cross i min anläggning, och nyttjar bara cardas numera, utom från tonarmen där jag har en fast kabel. Skulle vilja byta den också.

mvh/gurin

Posted

Har använt Nordost Vishnu och PS Audio xStream Statement med de var inte värt priset.

Använder modifierade Nordost Valhalla. Skillnaden efter modifikationerna var större än mellan en vanlig kabel och en normal Valhalla.

Normal Valhalla var okej men den hade inte tillräckligt med detalj. Jag använder bara 1 konduktor per signal (1+1+1) i stället för normala 3+3+1. Det gav mycket mer detalj men problemet var att bakgrunden inte var svart, ERS Paper fixade det problemet.

http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=205316

4.JPG

Posted

Ser via länken att du så att säga har gått hela vägen... :) Bästa resultat skall ju erhållas med invändig placering i apparaterna (ungefär som Shakti) men har du observerat förbättringar även med utvändig placering... :?:

Här har vi en diskret variant under bottenplåten.

Solidtech084.JPG

Posted
Bästa resultat skall ju erhållas med invändig placering i apparaterna (ungefär som Shakti) men har du observerat förbättringar även med utvändig placering... :?:

Hörde skillnad med utvändig placering om jag inte hade något inuti. Men om jag redan hade ERS Paper inuti så hörde jag inte en skillnad.

Posted

Annars kan jag rekommendera nätkabel från Clas Ohlsson, även kallad Klas i Sjön, som sedan under ritual påföres ett tunnt lager orm- eller olivolja, vars effekt inte är försumbar, utan ger ljudbilden helt nya och - här samt häpna, bättre dimensioner. :app:

Skämt åsido, köp en riktig nätkabel från Elfa, Kjell&co eller motsv, om det inte mot förmodan meföljer kabel till apparaten ifråga.

Den som tvivlar kan ju alltid göra ett blindtesta och spara många skäna tusenlappar. :)

Posted
Något för Sverker att bita i? :D

Sverker skulle kanske få hicka :) men jag har träffat två ESR Paper-användare som sannolikt ovetande om varandra beskriver liknande upplevelser. Bakgrundssvärta är ett uttryck som går igen och detta nämner ju även Patrick82. Har ingen egen erfarenhet och nu är det risk att vi glider off topic men ämnet är definitivt intressant och egentligen värt en egen tråd. Skall höra mig för hur det har gått på ESR-fronten.

Posted

Wow, ERS verkar ju helt flummigt.. Finns det nån här som har testat? Starta gärna en ny tråd som sagt, det låter jättespännande! :)