Jump to content

Högtalar uppgradering

Spirou

Recommended Posts

Hej !

Är det ngn som har erfarenhet av högtalarfirman System Audio ? Jag är intresserad av deras SA explorer. Lyssnade på dom på HiFi mässan i våras i Sthlm. Lät kanon där iaf !

Idag har jag Dynaudios Audience 82 som jag är nöjd med, men men,, vill nu ha en liten mer öppnare, rappare, renare ljudbild med tryck.

/Thomas

Tackar. Det stod lite om SA där. Men deras modell Explorer (ref modellen) verkar svårt att hitta ngn som har erfarenheter av dom.

Tack ändå !

Hej Hej,

Jeg er den lykkelige ejer af et par SA Explorer.

Øvrigt anlæg er Primare PRE30 + Primare A32 + Primare DVD30 + Nordost Heimdal højttaler- og signalkabler.

SA Explorer er en fantastisk velspillende højttaler med mange kvaliteter. Hvis du har mulighed for at låne et sæt med hjem til dig selv skulle du prøve dem.

Det er imponerende hvor meget bund (bas) der er i dem, når man tager størrelsen af enhederne i betragtning. Mellemtone og diskant er sprød og rund.

I Danmark har www.hifi4all.dk lavet en vurdering af Explorer

http://www.hifi4all.dk/content/templates/a...31&zoneid=3

De er også meget begejstret for Explorer.

Happy :)

• 9 months later...
Guest Musicman
Tackar. Det stod lite om SA där. Men deras modell Explorer (ref modellen) verkar svårt att hitta ngn som har erfarenheter av dom.

Tack ändå !

Hej!

Jag har nu sedan i mars, 2007 kört med SA Explorer. Jag kan bara säga att ljudet är fantastiskt bra. Det är rent ifrån nedersta till översta frekvens, artisterna kommer in i rummet och man får en fin närhet till musiken, att spela högt är inga problem vilket låter bra hela vägen upp och likadant tvärtom när man spelar på låg volym så hörs allt som finns med på inspelningen.

Om Du vill ha en högtalare som avslöjar vad som döljer sig på inspelningen samt där Du vill att artisten skall komma hem till Dig i Ditt vardagsrum så har Du kommit rätt. SA Explorer blir då Ditt val!

Med vänliga hälsningar

Musicman

Guest Musicman
Hej!

Jag har nu sedan i mars, 2007 kört med SA Explorer. Jag kan bara säga att ljudet är fantastiskt bra. Det är rent ifrån nedersta till översta frekvens, artisterna kommer in i rummet och man får en fin närhet till musiken, att spela högt är inga problem vilket låter bra hela vägen upp och likadant tvärtom när man spelar på låg volym så hörs allt som finns med på inspelningen.

Om Du vill ha en högtalare som avslöjar vad som döljer sig på inspelningen samt där Du vill att artisten skall komma hem till Dig i Ditt vardagsrum så har Du kommit rätt. SA Explorer blir då Ditt val!

Med vänliga hälsningar

Musicman

Jag kan heller inte hålla mig med att förändra högtalaren. Det finns längst ner en sandkammare som man kan fylla med torr sand. Hade tänkt att vänta med det tills nästa år och "bo in mig" med högtalarna. Men blir nyfiken att testa. "Jeg kan på det varmeste anbefale sandfyldning af SA explorer. Fyld 3-4 liter tørt sand i kammeret og nyd en større præcision i næsten hele toneområdet. Det er meget god idé!" skriver en kännare av högtalaren.

Hör av mig när detta är gjort och berättar om upplevelsen.

Mvh

Musicman