P. L. Audio Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 Nu introducerar Isotek ännu en ny revolutionerande produkt, Sigmas, ett helt nykonstuerat nätfilter. Sigmas fyller gapet i Isoteks sortiment mellan den extremt omtyckta Minisub GII och High-End nätfiltren Nova och Titan. Nova och Titan anses av många som de absolut bästa nätfiltren på marknaden, men deras pris (50100:- tillsammans) har gjort att de varit få förunnade. Nu introduceras Sigmas, ett nätfilter som kombinerar tekniken från Nova och Titan, men i samma enhet och till ett betydligt lägre pris. Sigmas har 6st uttag, varav 2st för "high power" elektronik (slutsteg och stora integrerade förstärkare) och resten för mindre effektkrävande elektronik såsom signalkällor, försteg och mindre integrerade förstärkare. För 15600:- får man ett nätfilter som klarar hela anläggningen och som närmar sig Titan/Nova kombinationen i prestanda. Quote
Hans-Tommy Posted November 5, 2006 Posted November 5, 2006 hej jag har just bytt min minisub mot en sigmas och skillnaden är högst påtaglig mellan dem , prisskillnaden är motiverad hälsar hans-tommy ps skulle det inte komma en nätfiltertest eller kommer den nästa år? ds Quote
K-man Posted November 5, 2006 Posted November 5, 2006 Ja, denna skulle jag kunna tänka mig att byta min minisub mot om det är såpass skillnad....intressant! \\K-man Quote
Hans-Tommy Posted November 5, 2006 Posted November 5, 2006 jag tror att man ska testa om skillnaden är stor i sin egen anläggning, jag har ARC CD3 och macintosh 6900, PAD, venustas och museaus nätkablar Hans-Tommy Quote
Spirou Posted November 6, 2006 Posted November 6, 2006 Hej ! Länge tänkt uppdatera min anläggning med Isotek nätfilter, då GII Mini Sub. Är det ett bra filter ? Sigma kostar ju lite mer, värt det,, ? Jag har MF A5 integrerade förstärkare, CD samt Supra el, samt Master Snake One. Hälsar, Thomas Quote
Hans-Tommy Posted November 6, 2006 Posted November 6, 2006 hej minisuben är ett mycket bra filter, om jag var du skulle jag låna hem det och lyssna. det finns alltid saker som är bättre, esoterisk hifi säljer ett begagnat för 6600 , http://www.esoterisk-hifi.se/customer/start.html hans-tommy Quote
Spirou Posted November 15, 2006 Posted November 15, 2006 Tack Hans-Tommy. Japp, det är nog bäst att låna hem ett att lyssna på Quote
Recommended Posts