P. L. Audio Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Flera tunga nyheter är på gång i Audio Analogues Maestro-serie. Först ut är Maestro Klass A, som är precis som det låter, en integrerad förstärkare som går i ren Klass A. Maestro Klass A lämnar 50 Klass A Watt i 8Ohm och dubblar till 100 Klass A Watt i 4Ohm. Den har 5 linjeingångar samt en balanserad ingång och väger 50 kg. Quote
christopher Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Italienska svaret till Krell FBI...men i Class A Quote
K-man Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Wow, den såg stabil ut! 50kg.... :cool: stora integrerade verkar vara en trend... \\K-man Quote
new order Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Oj,den såg stabil ut!Men är den verkligen designad i Italien?Olycksfall på arbetet kanske... Nåja,smaken är som baken osv. Quote
Martin Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Dom kunde räddat lite av utseendet genom att sätta display och rattar där uppe Jag går in i designläge..... då blir det så här Ursäkta det haffsiga photoshoppandet.. men ni förstår Quote
Bebop Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 Det var nog det fulaste italienska tryne jag sett. Usch. Quote
Guest johan Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 och Krells är inte i klass A??? Är inte FBI variabel som deras andra produkter ? Quote
christopher Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 Precis Johan, I Audio Analogue fall är det bara Klass A och inget annat, om man lässer Krell spec stor det "Features a Class A output" men stor inte att den går fullt i klass A. Quote
Guest johan Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 50 W betyder att den drar inte sååå mycket ström iaf. Hur mycket petar den ur sig i A/B ? Quote
Guest Peo Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 Krell slutade väl med äkta Klass A efter de där KSA-stegen, eller hur var det? Med ett par såna i huset behövde man ju ingen uppvärmning. Jag vet inte om FPB-serien kör full A, tror inte det dock. Quote
eliot Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 PB står väl för Plateau Bias dvs att den varierar "biasen" beroende på ingångssignalen //Eliot Quote
Guest Peo Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 Ahh, så klart.. Du är så klok, eliot. Quote
Ekman Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 Hela musiksignalen går ju alltid i klass A och det är väl ändå den som är intressant, hur hög biasen är när det inte går signal är ju inte intressant. Quote
Guest johan Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 hur hög biasen är när det inte går signal är ju inte intressant. Nja......... Att alltid ligga på en konstant bias jämfört mot variabel ser jag som den stora fördelen , förutom elkostnaden. Quote
Ekman Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 är det inte konstant bias i klass ab konstruktioner? eller menar du fördelen mellan Krell och "riktiga" klass a konstruktioner?? Quote
Engelholm Audio Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 Ta detta i separat tråd grabbar, och låt PL Audio's nyhetstråd handla om nya Audio Analogförstärkaren! Peace! Quote
Guest johan Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 Ett svar som allra högsta grad är On Topic Audio Analogue stärkaren står o tuffar konstant på 50 W , alltså bias är konstant. Så är inte fallet med Krell stärkare som höjer bias efter behov , vilket jag tycker rimmar illa. Men låter det bra så EA Vem kallar du grabb va ! :evil: PL Audio Presterar den mer än 50 W i a/b ? Quote
Recommended Posts