Kristallen Posted October 24, 2003 Posted October 24, 2003 (edited) Bland det roligaste som finns är att packa upp nya grejor. :cool: [/img] Edited July 13, 2010 by Onyx Quote
Kristallen Posted October 24, 2003 Author Posted October 24, 2003 (edited) Mycket spännande saker döljer sig i detta paket Edited July 13, 2010 by Onyx Quote
Kristallen Posted October 24, 2003 Author Posted October 24, 2003 (edited) Seriöst packat och fina paket i paketet Edited July 13, 2010 by Onyx Quote
Kristallen Posted October 24, 2003 Author Posted October 24, 2003 (edited) . Edited July 13, 2010 by Onyx Quote
Kristallen Posted October 24, 2003 Author Posted October 24, 2003 (edited) Det krävs en hörlursdriver till ett par Earspeaker och Stax har några olika alternativ. Jag valde denna variant Edited July 13, 2010 by Onyx Quote
Kristallen Posted October 24, 2003 Author Posted October 24, 2003 (edited) Systemet vill jag ha extremt enkelt med en signalkälla som driver dessa otroliga lurar direkt B) Edited July 13, 2010 by Onyx Quote
Kristallen Posted October 24, 2003 Author Posted October 24, 2003 (edited) Krävs bara ett par kablar för att snöra ihop det färdiga systemet! Här har vi alla delar samlade, inget onödigt utan enkelt. Kablarna är balanserade Nordost Valhalla B) Edited July 13, 2010 by Onyx Quote
Kristallen Posted October 24, 2003 Author Posted October 24, 2003 (edited) Uppkopplat och klart, bara att njuta av det...Återkommer med lyssningsintryck B) [/img] Edited July 13, 2010 by Onyx Quote
Timbre™ Posted October 24, 2003 Posted October 24, 2003 Så möttes dom till slut... Linns pansar-CD och det bästa STAX kan visa upp i hörlursväg.Av signalkablarna att döma har CD-12 balanserade utgångar.Det här kan inte gå fel... B)Lurarna måste ovillkorligen spelas in även om det brukar låta bra direkt. CD-12:an kommer att kunna visa upp hela sitt potential och det blir nog många timmar med favoritmusiken den närmaste tiden... Glöm inte bort oss! Quote
Hsivp Posted November 1, 2003 Posted November 1, 2003 Ja stax är en trevlig gammal bekant nu.Räkna med många timmar av rolig lyssning. Quote
marbrink Posted November 3, 2003 Posted November 3, 2003 Jösses vad trevligt det ser ut! Riktigt avundsjuk! Var köpte du lurarna ifrån? Quote
Guest Jorma Posted November 3, 2003 Posted November 3, 2003 Du kör med lika enkel uppställning som jag, Onyx. En cdspelare med inbyggt försteg direkt till slutstegen och ut till högtalarna. Quote
fideljr Posted November 3, 2003 Posted November 3, 2003 hej jorma} vad använder du för cd spelare?? Quote
Guest Jorma Posted November 3, 2003 Posted November 3, 2003 Det är Advantage S1, men jag räknar med att byta ut mot den nya från Bladelius som alltså kommer att heta Bladelius med något tilläggsnamn som inte är klart ännu. Den kommer ut i 3 versioner vad det gäller ljudbiten. Steg 3 som är den mest påkostade är den som kommer hit någon gång i början på nästa år. Effektförstärkarna är Advantage S250 X. Som kommer att kompletteras med ett par rörmonoblock från EAR inom några veckor. Det är EAR 509 "Silver Jubilee Limited Edition" som jag har beställt. Jag skall inte köra detta biampat utan växla mellan dessa. Högtalarna är ett par Mårten Design Coltrane. Och kablarna är av egen produktion, inkl. internkablaget i Coltrane. Quote
Timbre™ Posted November 3, 2003 Posted November 3, 2003 Får man lov att bryta in med en fråga helt off topic... Ser ni ett gräddvitt fält till höger om de sju närmast ovanstående inläggen eller är det bara på min skärm?På jobbet var allt helbeige som det skall vara. Quote
Guest Jorma Posted November 3, 2003 Posted November 3, 2003 Det finns inget gräddvitt fält annat än schrolllisten längst till höger på min skärm Quote
Kristallen Posted November 3, 2003 Author Posted November 3, 2003 Systemet är väldigt kompetent. Har dock inte hunnit lyssna så mycket ännu.Jag köpte lurarna via en bekant i Fjärran Östern, trots det så är de mycket pengar för ett lursystem. Jag fick demonstrerat denna kombination en gång hemma hos Timbre och det var detta som fick mig att få upp ögonen (öronen) för lurar. Jag hade aldrig upplevt nåt liknande med lurar Har tidigare kännts som en nödlösning, obekvämt, instängt och tröttsamt att lyssna på musik på detta sätt.Nu är det andra tider och jag ser fram emot varje stund jag lyckas få med Stax-systemet. Ska nu bara skaffa en riktigt skön fåtölj att sjunka ner i, kanske en Ekornes Stressless som J. Scull rekommenderade i Stereophile Quote
peeweed Posted November 3, 2003 Posted November 3, 2003 Riktigt fina hörlurar måste jag säga. Vad ligger dom på för pris egentligen? Quote
fideljr Posted November 3, 2003 Posted November 3, 2003 Innan du köper någon fåtölj som måste du kolla in denna Stokke Peel Quote
Neodynium Posted November 4, 2003 Posted November 4, 2003 Stax lurar!! Mums.. Kul att vara här förresten!! mvh,Patrick Quote
Neodynium Posted November 6, 2003 Posted November 6, 2003 Vad var det på skivan du fick med? kan det vara Stax egna surroundinspelning mån trå? Såna inspelningar är ju ett måste med ett sådant fint system. Blev också helt omvänd när jag var hos Timbre och lyssnade på hans Stax system! funderar fortfarande på att köra lurar istället för mitt vanliga system. Quote
K-man Posted November 6, 2003 Posted November 6, 2003 ...har ett tag funderat på detta med hörlurar...men de lurar jag lyssnat på har inte gett ngn känsla alls för mig.... men man blir ju mer sugen på att testa då man ser dessa fina pryttlar! Reportaget inspirerar med andra ord! \\K-man Quote
K-man Posted November 6, 2003 Posted November 6, 2003 marbrink, Har inte en aning om vilka modeller jag hört(att säga att jag testat vore att ljuga)...jag och modellbeteckningar är inte samma sak... Jag har inte direkt varit på jakt efter lurar men min nyfikenhet i "lurlyssning" har kommit smygandes, och har då det funnits möjlighet i butiker osv tagit chansen och lyssnat lite...senast på mässan i Malmö... \\K-man Quote
Bravo Posted November 6, 2003 Posted November 6, 2003 Eller ett system för folk med extremt ljudkänsliga grannar! Quote
Kristallen Posted November 7, 2003 Author Posted November 7, 2003 Vad var det på skivan du fick med? kan det vara Stax egna surroundinspelning mån trå? Såna inspelningar är ju ett måste med ett sådant fint system. Blev också helt omvänd när jag var hos Timbre och lyssnade på hans Stax system! funderar fortfarande på att köra lurar istället för mitt vanliga system. Skivan är inte från Stax utan Philips. En sökning ger träff på nedanstående sida: http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/p...69ce43dd354cb43 fideljr, Tack för tipset, Stokke Peel såg extrem ut peeweed, pris i Sverige vet jag inte. Finns de att få tag i? I England kostar systemet ca: 40-45000,- har jag sett men det var ett bra tag sen. Sladden till lurarna är säkert väldigt bra men den påminner om något godis jag tycker om så jag får lust att tugga på den ibland. Kan bli en dyr historia Quote
peeweed Posted November 7, 2003 Posted November 7, 2003 Onyx: okay, väldigt snygga var dom iaf. Angående sladden så tyckte jag också dom såg ut som en godisrem när jag såg dom hehe Quote
Neodynium Posted November 7, 2003 Posted November 7, 2003 ahh.. trodde det var Stax egna skiva som följde med! :cool: Quote
Mattias Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Trevlig dokumentation! Det tackar vi för. Skapar ett villha begär hos en annan... Skulle vara kul att höra dina lyssningsintryck när de fina grejerna är inspelade. Litet tips för Stax intressenter. Grejerna finns att lyssna på i butik Hi-End of Sweden på Hantverkargatan Kungsholmen i Stockholm. Man har några modeller, jag ej minns namn på. Omega finns dock inte med i setupen. Den jag fastnade mest för var en fin rördriver med tillhörande lurset. Vill ha Om de grejerna låter på det viset hur skall då denna fina Omega låta.... ojoj /Mattias Quote
Recommended Posts