MartinH Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 Jag säljer nu mina underbara Triangle högtalare då det börjar bli lite trångt i vardagsrummet o högtalarna tar lite plats ( 1280 mm höga )... Dessa är den näst största i Stratos serien från Triangle, o den 4e från toppen om man börjar ta med den kritikerrosade Magellan serien Mycket av tekniken i testvinnaren Celius Esw som fått Class A omdömme i Stereophile är hämtat från Stratos serien. 3 baselement, mellan register och 2 diskant element ( 1 st bakåtriktat ) och ett unik system för vibrationskontroll, filterlösningar för tidskorrigering av elementen m.m En högtalare som har ett underbart mellanregister som är bland det mest naturliga jag hört för pengarna, fast och mycket kontrollerad bas..diskant området är luftigt och högtalaren har bra spridning i rummet, det bakåtriktade elementet gör att man får en bra ljudbild både bakåt o i sidled. Högtalarna är inköpta i Feburari 2006 så dom är inte ens 1 år gammal !! Finns i Stockholm och kan provlyssnas där. 0707-212100 / martinhagberg@yahoo.se Ny pris 47500:- NU 30500:- ( 35% Rabatt !! ) Front Terminalerna baksidan Quote
Recommended Posts