exPERten Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 Hej alla glada. (och ni andra med för den delen. ;-) ) Min anläggning skall uppgraderas igen. Som det är idag körs en Pioneer DV989 som källa via en Rotel RSP1068 (Surroundprocessor) till ett par Rotel RMB 100 (MosFet drivna monoblock) som driver ett par Audiovector Mi3 Signature. Det låter bra i mina öron i alla fall, men det känns som det finns lite grann att vinna speciellt i basen. Nu väcks ju tanken på att driva Mi3 helt aktivt. Möjligtvis med ett 7 kanals slutsteg. På så vis skulle jag ju få en kanal över till en framtida centerkanal. Och mina Rotel monoblock kan förpassas till de bakre kanalerna. Rotel har ju ett 7-kanaligt slutsteg (Ice-power) såg jag i en tidning. Någon som vet något om detta? Har någon av er erfarenhet av aktiv drift av Audiovector Mi3 Signature i synnerhet, eller högtalare i allmänhet? Kanske är det bättre att satsa på ett seriöst 3-kanligt slutsteg? Eller ett bra 2-kanaligt för Hifi och ett lite billigare till centern? Rekomendationer mottages tacksamt. Quote
Guest johan Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 Nu ska man inte generalisera men ett rejält 2 kanals är bättre än ett flerkanals för samma pengar. Vad i basen saknar du ? Quote
Guest asimov66 Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 rotel har 2 ice power slutsteg 1077 heter nog det du menar jag rekommenderar antingen 991 (2*250) eller 993 (3 kanaliga versionen av 991) detta var de äldre versionerna, nyare varianter på 991 heter 1080. Quote
exPERten Posted November 5, 2006 Author Posted November 5, 2006 Detta är det steget jag menar. http://www.septon.se/?id=0&m=1&sp=...;p=2&md=393 7*100 Watt. Detta borde väl rimligtvis vara optimalt att tri-ampa min Audiovector med? Vill gära ha lite feedback angående bi och tri-amping om någon här har erfarenheter gällande det. Annars finns ju detta http://www.septon.se/?id=0&m=1&sp=...;p=2&md=263 För samma pengar. Bi-amping med en kanal ledig till en framtida center. Eller är det vettigare med typ ett tre-kanalssteg från exempelvis Primare? Quote
exPERten Posted November 7, 2006 Author Posted November 7, 2006 Ingen här som kör eller har kört Primare 2 eller fler-kanals? Quote
Recommended Posts