DODGE.RJ Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 Tyvärr har ju denna underbara man dött så några nya plattor blir det ju inte Men min fråga är.. vad jag vet så har han bara gjort 2 plattor Roadhouse and Automobiles samt Moonstruck & No Looking Back. Sedan medverkar han på SARA K. & CHRIS JONES live in concert och Natilus Tour 2002 med Sara K. Finns det något med honom som jag har missat?? CD eller DVD?? Mvh/Roland Quote
Mattias Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 Lite i OT-landet. Jag är ingen C J fantast men jag kan hålla med om att det är fina inspelningar, men hur är musiken egentligen Har mycket annan musik som jag mycket hellre lyssnar till. Sist på arken spelades det i nåt rum sådan musik frekvent. Kunde inte vara kvar..... mådde nästan illa. Hur kan man få sådana känslor, fattar inte Skall bli intressant och höra vad ni andra tycker. Majoriteten av skivorna borde finnas på Stockfisch. http://www.stockfisch-records.de/ Mvh Mattias Quote
DODGE.RJ Posted October 23, 2006 Author Posted October 23, 2006 Lite i OT-landet. Jag är ingen C J fantast men jag kan hålla med om att det är fina inspelningar, men hur är musiken egentligen Har mycket annan musik som jag mycket hellre lyssnar till. Sist på arken spelades det i nåt rum sådan musik frekvent. Kunde inte vara kvar..... mådde nästan illa. Hur kan man få sådana känslor, fattar inte Skall bli intressant och höra vad ni andra tycker. Majoriteten av skivorna borde finnas på Stockfisch. http://www.stockfisch-records.de/ Mvh Mattias Visst har dom spelat sönder honom på mässor men eftersom jag själv är gitarist sedan 16år tillbaka är den mest hans sätt att spela på än den audiofila inspelningen som tilltalar mig. Han spelar mycket smakfullt med grymma anslag samt en hel del schyssta " räkor ". Inspelningen är bara ett bonus. Har kollat på stockfish men inte hittat något annat än det jag nämnt. Men förslag till någat som låter åt Chris Jones hållet vore högst intressant. Quote
Guest Zalve Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 Kan bara instämma med Mattias (Med det visste väl alla redan ) Trodde inte vi skulle bli dränkta av C.J denna Arken 2006, som vi blev under Arken 2004. personligen tycker jag att Stockfishskivorna kännslite murriga i ljudet. That's me... Quote
DODGE.RJ Posted October 24, 2006 Author Posted October 24, 2006 Oj oj oj... det verkar som det redan har spårat ut här jag frågade inte hurvida han är bra eller dålig, söderspelad eller inte utan helt enkelt om det finns någon som vet om han har gjort mer än det jag har nämnt... det verkar tydligen inte så . Då frågar jag så här istället: Förslag på andra artister åt detta hållet ? Dock ej Allan Taylor som jag redan har 1 platta med. Quote
EuphoniC Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 Oj oj oj... det verkar som det redan har spårat ut här jag frågade inte hurvida han är bra eller dålig, söderspelad eller inte utan helt enkelt om det finns någon som vet om han har gjort mer än det jag har nämnt... det verkar tydligen inte så . Då frågar jag så här istället: Förslag på andra artister åt detta hållet ? Dock ej Allan Taylor som jag redan har 1 platta med. För att spinna vidare på Stockfisch-temat då du nu nämner Allan Taylor så känns Steve Strauss som en självklarhet .. för mig Quote
iroise Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 Lite i OT-landet. Jag är ingen C J fantast men jag kan hålla med om att det är fina inspelningar, men hur är musiken egentligen Har mycket annan musik som jag mycket hellre lyssnar till. Sist på arken spelades det i nåt rum sådan musik frekvent. Kunde inte vara kvar..... mådde nästan illa. Hur kan man få sådana känslor, fattar inte Skall bli intressant och höra vad ni andra tycker. Majoriteten av skivorna borde finnas på Stockfisch. http://www.stockfisch-records.de/ Mvh Mattias Stockfish upplever jag som kul ur ljudsynpunkt, musikaliskt är det mesta som jag stött på ganska tillrättalagt/slätstruket. Ändå tycker jag att Jones och Sarha K är bra mycket trevligare än annan smörja som det bolaget ger ut. Det sämsta utlöser nästan kräkreflexen. Ur ljudsynpunkt är det som sagt kul att lyssna på Stockfish-plattor. Quote
iroise Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 Oj oj oj... det verkar som det redan har spårat ut här jag frågade inte hurvida han är bra eller dålig, söderspelad eller inte utan helt enkelt om det finns någon som vet om han har gjort mer än det jag har nämnt... det verkar tydligen inte så . Då frågar jag så här istället: Förslag på andra artister åt detta hållet ? Dock ej Allan Taylor som jag redan har 1 platta med. Tycker att du skall dyka ned i det amerikanka singer/songwriter träsket där finns massor av bra musik t. ex: Guy Clarke (alla plattor är bra) Joe Henry-shuffletown, Malcolm Holcombe-a hundred lies, Billy joe shaver-freedoms child, Gillian Welch-Time, Jim White-Wrong eyd jesus och Billy ray Reynolds-whole lot of memories. Tycker att alla dessa är värda ett öra om man gillar Jones, Taylor o Sarha K. Taylor är annars en som jag tycker är bra både musikaliskt och ur Hi-Fi perspektiv. Inte alltid det lättaste att få båda delarna brukar ofta vara det ena eller det andra! Quote
Guest johan Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 The millennium release moonstruck together with Chris’ first solo album No Looking Back (1982) – until now only available as a vinyl LP. moonstruck / No Looking Back - Order No. SFR 357.6020.2-2 dessa skivor här under är dels från Stockfish o från okända bolag. Soloskivor 1982 släpptes No Looking Back 1996 släpptes Free man o The dreaming pool Med Steve Baker 1995 Slow roll 1996 Everybody's crying mercy 2003 Smoke and noise 2005 Gotta look up Med Kieran Halpin 1995 Glory dayz 2002 Moving air 2002 Back smiling again 2004 The roundtower sessions 2005 A box of words & tunes Med Reinhard Mey 2002 Rüm hart 2004 Nanga parbat Med Sara K 2002 Waterfalls 2002 Live in Concert 2006 Hell or high water Med Steve Strauss 2005 just like love Quote
DODGE.RJ Posted November 1, 2006 Author Posted November 1, 2006 Tycker att du skall dyka ned i det amerikanka singer/songwriter träsket där finns massor av bra musik t. ex: Guy Clarke (alla plattor är bra) Joe Henry-shuffletown, Malcolm Holcombe-a hundred lies, Billy joe shaver-freedoms child, Gillian Welch-Time, Jim White-Wrong eyd jesus och Billy ray Reynolds-whole lot of memories. Tycker att alla dessa är värda ett öra om man gillar Jones, Taylor o Sarha K. Taylor är annars en som jag tycker är bra både musikaliskt och ur Hi-Fi perspektiv. Inte alltid det lättaste att få båda delarna brukar ofta vara det ena eller det andra! Många exempel..det tackar vi för skall genast kolla upp. Quote
DODGE.RJ Posted November 1, 2006 Author Posted November 1, 2006 The millennium release moonstruck together with Chris’ first solo album No Looking Back (1982) – until now only available as a vinyl LP. moonstruck / No Looking Back - Order No. SFR 357.6020.2-2 dessa skivor här under är dels från Stockfish o från okända bolag. Soloskivor 1982 släpptes No Looking Back 1996 släpptes Free man o The dreaming pool Med Steve Baker 1995 Slow roll 1996 Everybody's crying mercy 2003 Smoke and noise 2005 Gotta look up Med Kieran Halpin 1995 Glory dayz 2002 Moving air 2002 Back smiling again 2004 The roundtower sessions 2005 A box of words & tunes Med Reinhard Mey 2002 Rüm hart 2004 Nanga parbat Med Sara K 2002 Waterfalls 2002 Live in Concert 2006 Hell or high water Med Steve Strauss 2005 just like love Som sagt äger jag tydligen det som då finns att tillgå med Chris Jones. Men skall kolla upp det du har skrivit ner.Vi tackar för alla förslagen. Quote
DODGE.RJ Posted November 1, 2006 Author Posted November 1, 2006 Stockfish upplever jag som kul ur ljudsynpunkt, musikaliskt är det mesta som jag stött på ganska tillrättalagt/slätstruket. Ändå tycker jag att Jones och Sarha K är bra mycket trevligare än annan smörja som det bolaget ger ut. Det sämsta utlöser nästan kräkreflexen. Ur ljudsynpunkt är det som sagt kul att lyssna på Stockfish-plattor. Kan hålla med dig om att det inte är så många artister från Stochfish som tilltalar mig rent musikmässigt dock hifi mässigt men det kommer nog i andra hand Va det någon som va på Stockholm High End 2006?? där demade Audio Nord (tror jag det va) Wilson Audio Sophia med bla. Krell. Dom körde en låt med kraftig bas. Just för det ändamålet. Är det någon som uppfattade vad det va för artist? Quote
Recommended Posts