Jump to content

Recommended Posts

Posted
Rocky Mountain Audio Fest 06 har varit igång ett par dagar nu här i Denver och det är kallt och snöigt här.

Här är lite om vad Stereophiles utsända tycker om vår anläggning och det värmer :) :

http://blog.stereophile.com/rmaf2006/102006heaven/

Kul att vi hann lyssna i Göteborg nu när mässäsongen har tagit fart. Hoppas att många tog tillfället i akt.

"Save the best for last" påminner lite om låten Save The Last Dance For Me... :cool: Ta det lugnt i skidbackarna nu Jorma! :)

Posted
Kul att vi hann lyssna i Göteborg nu när mässäsongen har tagit fart. Hoppas att många tog tillfället i akt.

"Save the best for last" påminner lite om låten Save The Last Dance For Me... :cool: Ta det lugnt i skidbackarna nu Jorma! :)

Skidbackar hinner vi inte med. Det har varit fullt upp med mässan och imorgon blir det ett hemmahosbesök hos Audio Federation i Boulder City. Tisdag blir det en lång dag på flyget hem.

En liten varning bara till er som kommer att flyga till USA. Jag blev av med en flaska fin wisky i säkerhetskontrollen på väg hit. :dead:

Det är inte tillåtet att ta flytande varor med på flyget längre.

Posted
En liten varning bara till er som kommer att flyga till USA. Jag blev av med en flaska fin wisky i säkerhetskontrollen på väg hit. :dead:

Det är inte tillåtet att ta flytande varor med på flyget längre.

En lösning kan ju vara att avsluta den innan det är dags för säkerhetskontroll... :cool: Kanske inte att rekommendera om man har mycket bagage att hålla reda på... :)

Posted
En lösning kan ju vara att avsluta den innan det är dags för säkerhetskontroll... :cool: Kanske inte att rekommendera om man har mycket bagage att hålla reda på... :)

Jag sa detta till killen som beslagtog flaskan och han hade ingenting emot att jag drack upp en liter wisky istället för att han skulle hälla ut den, men jag sa till honom istället att han fick den som en gåva av mig.

Han tackade, men sa att han fick inte ta emot sådana gåvor så alternativen var att jag drack upp den direkt eller att han hällde ut den. Om jag drack upp den så var jag inte längre att betrakta som en säkerhetsrisk för dom amerikanska myndigheterna, men att kanske flygbolaget Lufthansa hade sina egna säkerhetskrav på passagerarna :D

Jag avstod från at dricka upp buteljen på plats och den blev uthälld i slasken.

Posted

Att ha blivit erkänd som high end producent märks framförallt när jag träffar dom gamla producenterna från USA. Dom har inga sura miner, tvärtom så kommer dom fram och gratulerar.

Det är bla. Ray Kimber som jag har träffat ett antal gånger. Det är Smith från SilverSmith Cables och det är Nordostgänget mfl. gamla USAproducenter. Dom säger att det är trevligt med lite konkurrens från europa och dom verkar att mena det. Himla trevliga gubbar dessa gamla producenter från USA.

Guest asimov66
Posted

är det inte det som kallas brottsprovokation, att hälla ut en liter god whiskey i slasken framför en :black::D:mm:

Posted
är det inte det som kallas brottsprovokation, att hälla ut en liter god whiskey i slasken framför en :black::D:mm:

Hörde precis att även kontaktlinsvätska och annat flytande i större mängd konfiskeras av säkerhetsskäl.

Då föredrar jag nog whiskydoften om det ändå skall hällas ut... :)

Posted
Att ha blivit erkänd som high end producent märks framförallt när jag träffar dom gamla producenterna från USA. Dom har inga sura miner, tvärtom så kommer dom fram och gratulerar.

Det är bla. Ray Kimber som jag har träffat ett antal gånger. Det är Smith från SilverSmith Cables och det är Nordostgänget mfl. gamla USAproducenter. Dom säger att det är trevligt med lite konkurrens från europa och dom verkar att mena det. Himla trevliga gubbar dessa gamla producenter från USA.

Dom har väl varit med så länge att dom kan uppskatta nya tag... :cool: :)