Jörgen_G Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Jag vill tipsa Euphonia läsarna om följande konsert från den 6 oktober som sänds i repris i P2 Riks FM söndagen 15 oktober: 22:00 P2 Live : Konsert med Sveriges Radios Symfoniorkester Dirigent: Gianandrea Noseda. 1. Antonín Dvorák: Middagshäxan, symfonisk dikt. 2. Max Reger: Fyra målningar efter Böcklin. 3. Musikaliskt intermezzo. 4. Modest Musorgskij: Tavlor på en utställning i Maurice Ravels orkestrering. Konsert 6/10, Berwaldhallen. Presentatör: Katarina Lindblad. Jag var på samma konsert när den gavs dagen därpå. Tavlorna på utställningen var det grymmaste både jag och min fru hört i en konsertsal. Hoppas denna var ungefär lika bra på fredagen när den spelades in. / Jörgen G Quote
Jörgen_G Posted October 10, 2006 Author Posted October 10, 2006 /.../ Jag var på samma konsert när den gavs dagen därpå. Tavlorna på utställningen var det grymmaste både jag och min fru hört i en konsertsal. Hoppas denna var ungefär lika bra på fredagen när den spelades in. Fredagens konsert - den som sänds i P2 Riks - var ungefär lika bra som den jag övervarade på lördagen enligt en recension i dagens (ti 10/10) pappersutgåva av Svenska Dagbladet. Lyssna väl! /Jörgen G Quote
Jörgen_G Posted October 15, 2006 Author Posted October 15, 2006 Fredagens konsert - den som sänds i P2 Riks - var ungefär lika bra som den jag övervarade på lördagen enligt en recension i dagens (ti 10/10) pappersutgåva av Svenska Dagbladet. Lyssna väl! /Jörgen G PÅGÅR NU! Quote
Jörgen_G Posted October 15, 2006 Author Posted October 15, 2006 Bandet rullar! /ptr Hoppas det fastnade plundin. Själv fick jag tillbaka litet av känslan från när jag själv satt i Berwaldhallen. Även om radioupplevelsen inte kommer i närheten av att både lyssna och känna konserten live! /Jörgen G Quote
Recommended Posts