Timbre™ Posted February 16, 2004 Posted February 16, 2004 Det är inte bara hos Accuphase som det har vällt in en våg av nya slutsteg. Lagom till Lamm Industries´ tioårsjubileum 2003, utsatte Vladimir Lamm sina tre klassiska modeller för uppgradering. M1.1 har ersatts av M1.2 och M2.2 ersätter M2.1. Det klassiska rörmonoblocket M1 har ersatts av M1.1. Minst effekt - störst prislapp. http://www.lammindustries.com/index.html Quote
K-man Posted February 16, 2004 Posted February 16, 2004 Minns någon vilket LAMM det var PL demade med hos Balance i JKP...? \\K-man Quote
new order Posted February 16, 2004 Posted February 16, 2004 Efter att ha lyssnat på Lamm M2.1 på Bossanova i höstas och blivit fullständigt hänförd,så har Lamms mono-block blivit mina absoluta drömslutsteg!Tänk att någon gång ha ett sådant par hemma Drömma är gratis Quote
Guest johan Posted February 16, 2004 Posted February 16, 2004 Mer dreggel Hifi ! Jag är helt ovetande om vad Lamm gör för saker Kan nån upplysa en skåning med rosen röda kinder Ha det bäst J Quote
Timbre™ Posted February 17, 2004 Author Posted February 17, 2004 Måste ha varit det beresta paret M2.1 som var med i Jönköping. Tror inte att det finns några mer lamm i Sverige men hoppas jag har fel... Johan, det är konservativa, opraktiska och fjärrbefriade förförstärkare, grammofonförstärkare och slutsteg i högsta divisionen. Amerikansk traditionshifi med ryska rötter... :cool: Quote
Nitram Posted February 17, 2004 Posted February 17, 2004 Hmm... maffiga bjässar, vad kan dom tänkas väga in på? Handtagen ser verkligen ut att behövas i det här fallet Quote
Neon Park Posted February 17, 2004 Posted February 17, 2004 Var det något av ovan nämda slutsteg som fanns i PL-Audio rummet på Sheraton? Mvh Quote
Mattias Posted February 17, 2004 Posted February 17, 2004 Mmmm Lammstek Det var väl den mindre modellen (och äldre) som stod kabbad i PL-Audios rum, tror jag. /Mattias Quote
Guest Zalve Posted February 17, 2004 Posted February 17, 2004 Tycker mig väl kunna läsa 2.1 på fronten. (Lars fråga mig och Mattias om vi trodde att någon skulle vara intrresserad och se insidan på LAMMet - Svar......."JA!") Quote
fideljr Posted February 17, 2004 Posted February 17, 2004 Är det någon som känner till priserna på de nya stegen ? Är det så att någon har hela prislista i sin maskin så är jag intresserad av ett ex Ha det bra Fideljr Ps Är det någon som är intresserad av ett forum möte någonstans i Sverige (under april/maj) Jag visar gärna mina Kharma CRF 3.2 Quote
Recommended Posts