mikael2 Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Såg att Revel gjort om sin referensserie Ultima som nu kallas Ultima2 http://www.revelspeakers.com/products/prod...?series=Ultima2 Vet inte vad jag ska tycka om den nya designen, tyckte den gamla Studio var fin Quote
Mackan75 Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Kanske inte så snygg men verkar vara en klok lösning kring minskade difraktioner kring mellanregister och diskant trots att man valt en "fyrkantig/rektangulär" låda. En lösning som själv slagit mig vid konstruktionsövningar när jag haft svårt att sova. Men snygg är den som sagt inte. Är det bara jag eller har Revel känts lite "på dekis" ett bra tag? Inte bara på våra breddgrader utan också på den amerikanska marknaden. Mackan Quote
eliot Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Är det bara jag eller har Revel känts lite "på dekis" ett bra tag? Inte bara på våra breddgrader utan också på den amerikanska marknaden. Mackan Revel liksom Mark Levinson tillhör Harman Specialty Group och det har varit omstruktureringar och den tidigare formationen Madrigal Audio Laboratories finns ej mer. - Det är först nu det börjar komma nya prylar från Mark Levinson... //Eliot Quote
Guest johan Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 det har varit riktigt svårt för dom , byte av fabrik , dåligt med pengar etc etc Sånt sätter spår men överlag tycker jag att företag inom Harmansfären gör enklare produkter för var år som går. Nu ska man ju givetvis inte dissa en produkt på dess utseende , är den lika bra som Salon var då är en rejäl talare. Dom har ungefär samma bestyckning (inget bakåtriktat element) o samma känslighet. Quote
stargazer Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Förra Ultima-serien var inte att leka med ljudmässigt. Hörde Ultima Studio driven av BAT-försteg och KRELL-slutsteg och det var precis hur bra som helst. Så om den här serien är bättre så.... Fast designteamet kanske borde åka på studieresa till Vicenza, Italy Quote
hifipower Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Jeg kan bedre lide den gamle model i ultima serien ! Quote
Recommended Posts