oLjud Posted September 30, 2006 Posted September 30, 2006 Efter att ha varit på invigningen av Skönt Ljud så har "ha begäret" bara ökat å ökat efter en ny förstärkare till mina Italienare, som har stått själv alldeles för länge Kunde det finnas ngt åt mig i Umeå? Efter att ha haft en väldigt trevlig lördag i Umeå så var jag illa tvungen å ringa Skönt Ljud å kolla hur det är med hemlåning Visst skulle det gå bra att få låna hem förstärkaren över helgen, så i fredags hämtade jag ut mitt efterlängtade paket. (ringde i torsdags till Janne, skickades redan samma dag). Bilder kommer imorgon då jag förmodligen ska låna en bättre kamera än min mobilkamera (K800i) Quote
stargazer Posted September 30, 2006 Posted September 30, 2006 Holy Cow! D här blir intressant... / stjärntittaren, tittar oxå efter nya förstärkare... Quote
Duck77 Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 Hej Vänta nu är du i Luleå eller Umeå?? Finns ju ingen Hifi-butik i Luleå längre, efter att Bossanova la ner. Mvh Sjosse Quote
IcedEarth Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 Det är Janne i Umeå, inte Luleå. Han heter Jan men kallas väl Janne. //rillo Quote
Timbre™ Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 Vänta nu är du i Luleå eller Umeå?? Vad är några mil när det handlar om hifi... Quote
eliot Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 Efter att ha haft en väldigt trevlig lördag i Umeå så var jag illa tvungen å ringa Skönt Ljud å kolla hur det är med hemlåning Visst skulle det gå bra att få låna hem förstärkaren över helgen, så i fredags hämtade jag ut mitt efterlängtade paket. (ringde i torsdags till Janne, skickades redan samma dag). - Jag tolkar det som att förstärkaren packeterades och skickades från Umeå i torsdags så att oLjud kunde hämta ut paketet i Luleå i fredags - Tycker jag låter mycket flott Quote
new order Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 Spännande!Ska bli intressant att se vad du lånat! Quote
oLjud Posted October 1, 2006 Author Posted October 1, 2006 Ursäkta dröjsmålet på reportaget... har precis fixat ett bord till lägenheten och sedan så har jag bjudit in 2 kompisar på middag å inte hunnit tagit några kort eller varit inne på sidan. Janne skickade upp paketet till mig i Luleå där jag nu mer studerar (till Ljudingengör). Kommer bilder så fort jag har hunnit plocka undan efter kaffet och fått upp min tv på väggen (vilket tar tid då det är betongvägg). Men ha tålamod så kommer det bilder inom 2timmar (hoppas jag) Quote
Timbre™ Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 Krellar, Sonusar, Bösendorfer och Nagror. Sortimentet stämmer till stora delar överens med vad som finns på Hifistället i Göteborg. För att inte tala om McIntosh... Quote
IcedEarth Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 Krellar, Sonusar, Bösendorfer och Nagror. Sortimentet stämmer till stora delar överens med vad som finns på Hifistället i Göteborg. För att inte tala om McIntosh... Men trevligt är det! //rillo Quote
oLjud Posted October 1, 2006 Author Posted October 1, 2006 Äntligen så har jag fått bort all disk och fått ording i lägenheten så nu kan reportaget börja Ni får ursäkta att bilderna inte är i Timbre-klass, men jag ska göra mitt bästa... Eftersom jag har ganska nyligt flyttat upp till Luleå för att plugga till Ljudingengör så har jag haft det fullt upp i skolan i början, så hifin har fått ligga lite på sidan om När jag hörde att Skönt Ljud skulle ha invigning i 23/9e så började det rycka i hifinerven igen, så jag var bara tvungen att få åka ner till Umeå för å få träffa allt folk och framför allt få se å höra all den fina hifin Janne har i sitt sortiment. Som tur var så skulle Stargazer ner till Umeå, så jag fick slå följe med han och New Order (+en till som jag har glömt nicket/namnet på). Jag hade hoppats få lugna ner suget efter hifi lite med besöket, men inte blev det så... snarare tvärtom, nu är jag bara tvungen att köpa lite eletronik till mina Sonusar. Quote
oLjud Posted October 1, 2006 Author Posted October 1, 2006 Då jag inte har ngn cd och ingen vettig dvd så var jag tvungen å försöka skaffa fram en cd. Jag visste att Stargazer jobbar bara vid Universitet så jag lyckades få han å låna ut sin cd, fast han egentligen inte kunde ta med sig den Men vad gör man inte för att en hifi-kompis ska få lite rättvisa i sin stereo Stargazers Cairn Fog V2 på hockeypuckar: (taget med K800i. Har inte ngn adapter till D-kameran, får den imorrn) Quote
stargazer Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 Hehe, go man GO! / en som väntar med spänning Quote
oLjud Posted October 1, 2006 Author Posted October 1, 2006 Stargazer: hehe, tror inte du får tillbaka din cd nå Varför inte visa en bild på mina SFCA Kollar man riktigt noga så kan man se vad det är förstärkare jag har lånat Tror säkert att de flesta ser vad det är... Quote
Snoop Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 Jag vet ju vad du tagit hem och me den där bilden skulle inte ja kunna gissa Quote
oLjud Posted October 2, 2006 Author Posted October 2, 2006 hehe, men märket vet man iaf... då janne inte har så många svart förstärkare Quote
oLjud Posted October 2, 2006 Author Posted October 2, 2006 En till Italienare skadar inte att få med, då de är bara för läckra. Skulle nog kunna ta/visa många kort på dem om inte ja hade så dålig kamera Snoop på denna bild borde man se, men frågan är vilken model bara? Quote
Hans-Tommy Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 En till Italienare skadar inte att få med, då de är bara för läckra. Skulle nog kunna ta/visa många kort på dem om inte ja hade så dålig kamera Snoop på denna bild borde man se, men frågan är vilken model bara? jag lånade hem en Macintosh 6900 i helgen från AudioConcept och den liknar förstärkaren på bilden väldigt mycket hälsar hans-tommy Quote
oLjud Posted October 2, 2006 Author Posted October 2, 2006 Hans-Tommy: nära nära, men inte 6900an utan 6500 är det, lillebror till 6900an. Vad tyckte du om 6900an? Quote
oLjud Posted October 2, 2006 Author Posted October 2, 2006 McIntosh är ju kända för sin "retro stil" dels för de två blåa "Power"-mätarna på fronten och att de aldrig följer modetränderna. Nu kommer jag inte ihåg hur många lager d lägger på fronten för att det ska just bli den svartaste svart. Men har för mig att det tar ca 3 dagar för en front att bli färdig Quote
stargazer Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Bäva månde små-italienskorna! Ser de inte lite skärrade ut där de står på stativen McIntosh design knockade mig fullständigt på Skönt-Ljud-premiären. Antar att alla Mc-ägare har dämpad belysning för att se VU-metrarna och den gröna texten ordentligt.... Lyssningsintryck nu, oLjud, lyssningsintryck :cool: / en otålig stjärntittare Quote
Hans-Tommy Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Bild på kartongen: hej igen jag har audionet SAM förstärkare , ARC CD3 spelare och SF Cremona Auditor. skillnaden är mycket stor mot min nuvarande förstärkare, bättre timing, större djup, tystare bakgrund, mera detaljer, man pratade förr om Linn-faktorn, dvs kunna stampa takten , det går mycket bättre med 6900, enda nackdelen är att den är oerhört tung, man kan lätt få bråck hans-tommy Quote
Hasse Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Kommer ihåg första gången jag hörde CD låta bra. Det var på Ljudbutiken i början av 80-talet, då med Peter Bremen som ägare. Spelaren var just från nämda McIntosh. Hans-Tommy, har du jämfört CD3:an (MKI eller II?) mot nå´t annat Quote
Engelholm Audio Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Kul! Kan du kolla hur mycket effekt du lastar in i högtalarna när du spelar tyst, normalhögt och riktigt högt? Quote
Ranefjord Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Mycket McIntosh nu för tiden. Skoj! Bara att gratulera de som köper. Det är grymt bra förstärkare. Tystnaden själv (i positiv bemärkelse). Quote
Recommended Posts