Jump to content

Kent_n stereo utveckling

Kent_n
 Share

Recommended Posts

Blidde bara ett slutsteg nu, det andra får nog vänta ett tag till.

Mono/Stereo

8Ω 440 W / 130 W

4Ω 840 W / 220 W

2Ω 1390 W / 340 W

Kopplat i stereo så det ger 220 W per kanal, som är ungefär som dom g:la slutstegen, men där slutar alla likheter.

MBL har byggt dessa slutsteg i första hand för just 101 högtalarna, så konstruktionen är helt annorlunda, finns inte många likheter mellan dom g:la o dessa.

Ett grymt bra slusteg i mina öron, blåste liv i högtalarna å det grövsta, allt precis allt blev mkt bättre, basen grymmare-snabbare, mellaregistret levde upp som jag aldrig någonsin hört maken till samt att diskante, herre jä-lar...

• Replies 792
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jo just det, nya kablar dessa

040-1.jpg

Nanotech Högtalarkabel,

Tanten har klagat på kablarna bakom stereon, hon har nog inte ännu sett eller tänkt på dessa ännu, inte direkt diskret om man säger..Jag lär väl bli varse vad det lider..Jo jag är tuff..bara så ni vet...

Guest Audio Concept

029-2.jpg

Kent - stort grattis till en av hifi-världens allra finaste förstärkare. Den enda nackdelen med den är storleken, nästan en meter lång - och tyngden. Och din trappa är inte att leka med heller. Faktum är att kombinationen är en riktig killer. Conny är garanterat sjukskriven... eftersom han fick gå först i trappan och min rygg tillhör idag en 80-åring - i rullstol....

Skämt åsido... Det var ett av de tyngsta lyften på länge, men det lät riktigt, riktigt bra - väl värd en liten förskjutning av ryggkotorna. Jag är övertygad om att den kommer att ge dig/er många, många timmar med oförglömlig musikåtergivning.

För de som vill provlyssna referensförstärkarna MBL 9011 så har vi två stycken i butiken, och vi demar dem mycket gärna.

Mvh, Audio Concept

Ps - och för Gunnar har vi givetvis sparat några fina lyft till han är tillbaka efter semestern :-)

Efter kånkande, bärande, släpande, pustande, knäckta ryggar så var det dags för musiknjutning under en eller om det nu var två timmar, som ni ser som den gentleman jag är så upplät jag båda musikfåtöljerna till flyttkarlarna..

081.jpg

082.jpg

079.jpg

Jaja, motionscykeln är min, jo det stämmer, viss påverkan från den kvinnliga delen.

Fläkten har absolut ingenting med god musik att skaffa, däremot kan det bli hett om solen ligger på fönstren, då är den riktigt gosig

Är jag nöjd eller ..

085.jpg

Milt utryckt så är detta en i mina öron en otroligt bra anläggning, som låter helt suveränt..Det bästa undertecknad någonsin hört och då inkluderar jag dom mässor jag varit på.

Jo just det, nya kablar dessa

040-1.jpg

Nanotech Högtalarkabel,

Tanten har klagat på kablarna bakom stereon, hon har nog inte ännu sett eller tänkt på dessa ännu, inte direkt diskret om man säger..Jag lär väl bli varse vad det lider..Jo jag är tuff..bara så ni vet...

Hmm, idag på f.m. upptäckte hon dessa diskreta kablar, mutter- prat om bygga in väggen..måste dom se ut så där..räddades av gonggongen, hon skulle iväg o fika med en kompis, varpå undertecknad lätt svettig påminde om klockan, varpå hon fick en väldans fart...Nu är det att lägga upp taktik..Det har gått förr, skall gå denna gång oxå...

Dom ger intryck av att vara mindre i Robbans butik. :-)

Ser inte Robban lite nöjdare ut innan han hade burit upp steget?

mvh/Harryup

Om vi säger så här..minen var inte lika käck efter han burit upp till övervåningen :evil: Men minen blev lika glad igen när han fick lyssna på resultatet. Till o med en sådan gammal hifi-räv som Robert kan tydligen bli förvånad över hur bra resultatet ljudmässigt blidde...

Om vi säger så här..minen var inte lika käck efter han burit upp till övervåningen :evil: Men minen blev lika glad igen när han fick lyssna på resultatet. Till o med en sådan gammal hifi-räv som Robert kan tydligen bli förvånad över hur bra resultatet ljudmässigt blidde...

Och ändå så är steget inte inspelat ännu....

Och nu är du "tvungen" att åka på semester.

Misstänker att nöjdhetskoefficienten kommer bli ännu större framöver. Kul att det redan blev så lyckat.

mvh/Harryup

Och ändå så är steget inte inspelat ännu....

Och nu är du "tvungen" att åka på semester.

Misstänker att nöjdhetskoefficienten kommer bli ännu större framöver. Kul att det redan blev så lyckat.

mvh/Harryup

:D Eftersom jag är supernöjd nu, hur kommer det inte bli sen !!?