Jump to content

Recommended Posts

Guest patrikcaesar
Posted

Jag har precis kommit hem från London och med mig har jag en mindre version av det systemet som finns representerat på Tate Modern och tyvärr är lite kostsamt för oss vanliga dödliga.

Totalt kostar det stora systemet 250 000:- , medans det lilla kostar 8800:-

Tim Hill säger att han har verkligen bemödat sig för att banta ner det stora i storlek, men inte tumma på kvalitet.

Jag hade inte trott att systemet skulle vara så stort som det är, så jag hade stora problem på flygplatsen att få med mig lådorna hem till Sverige. :dead:

Det är världspremiärvisning på Ljudprodukter i Malmö, så titta in om ni vill höra på raringarna.

Nog snackat, upp med bilder.

När man öppnat den första skyddskartongen, så tittar den här kartongen upp på en.

Box.jpg

Guest patrikcaesar
Posted

Senare under upppacking, efter att ha tagit ut högtalare och förstärkare ur sina respektive tygpåsar, så har man the 007 framför sig. :cool:

Systemet heter FH 007 eftersom det är den sjunde produkten som producerats.

fromtop.jpg

Guest patrikcaesar
Posted

Men hur ser de då ut live så att säga?

Ja en CD-skiva är nästan lika bred som förstärkaren, högtalarna eller snarare hornen är över 40cm höga.

FH007minisystemfront.jpg

Guest patrikcaesar
Posted

En bild från sidan.

Man önskar att Timbre eller Eliot hade varit här då man packade upp systemet, men ni får nöja er med de bilder jag har.

FH007minisystemside.jpg

Guest patrikcaesar
Posted

Sista bilden där systemet är uppe.

Satte ett horn i sidan :dead:

Torrt!

Så här ser de ut.

Vanan trogen har jag alltid lite svart sammetstyg med mig, ser sobert ut tycker jag.

Hornen spelar på hyfsad nivå med 1.5 watt klass A.

Sammetsbakgrund.jpg

Posted

Jag brukar ha svårt för andra konstruktioner än de som är "lik-kiste" formade :blush men denna design tilltalar mig faktiskt!! Riktigt snyggt!! :mm: En Arken-mässa med dessa högtalare vore trevligt :app:

Riktigt snygga bilder du fått till patrikcaesar :)

Guest patrikcaesar
Posted
Jag brukar ha svårt för andra konstruktioner än de som är "lik-kiste" formade :blush men denna design tilltalar mig faktiskt!! Riktigt snyggt!! :mm: En Arken-mässa med dessa högtalare vore trevligt :app:

Riktigt snygga bilder du fått till patrikcaesar :)

Man får tacka,det var riktigt svårt att få en bild överhuvudtaget.

Skall försöka ta en bild så man får se storleksförhållandet mellan en CD och systemet.

Visst är det så att det finns människor som har "det" när det gäller fotografering, själv är jag inte bra på det där, man får experimentera sig fram, medans de som kan, bara fotograferar.

Du är inte helt oäven på det där med foto, Datar.

Timbre please, kom ner och ta bilder man kan använda.

Patrik

Posted
Timbre please, kom ner och ta bilder man kan använda.

Efter vad jag kan se faller dina egna bilder väl ut men en hifitur till Skåne är alltid lockande.

Vi har mitterminslov i oktober, skall kolla upp exakt datum.

Guest patrikcaesar
Posted

Ja, det är alltid kul att träffa både dig Timbre och dig Johan.

Slå en signal en dag innan så att man kan vara på plats och sätta på en rykande färsk kopp :mm: och så att man kan snackas vid.

Patrik

Guest patrikcaesar
Posted

Ställde en CD bak på förstärkaren för att man skall kunna bilda sig en uppfattning om hur stort systemet är.

Bilden är tagen lite snett så hornet och subben förefaller vara lite större än de egentligen är, men höjden på hornet är 17 inches eller för oss som inte är Britter 43 cm.

SammetsbakgrundmedCD.jpg

Guest patrikcaesar
Posted

En får tacka, men ni tar så mycket bättre bilder än vad en amatör som jag kan fixa till med min lilla Lidl kamera. :dead:

Det är sant köpte en på Lidl för ett år sedan, 6.36 megapixel för 2000:-

Folk som kan fotografera och har bättre kameror, får ett helt annat djup i bilderna.

Välkommen om du har vägarna förbi.

Patrik

Posted

Jag håller med Timbre :mm:

- Vad jag däremot kanske skulle önska mig vore en bild i hemmiljö så att man lättare kunde bilda sig en uppfattning om hur anläggningen kunde te sig hemma. Som Mac-användare skulle jag kunna tänka mig att ha dom till datorn :blush:mm:

//Eliot

PS: Du hann emellan.....

Posted

Jag har gått och väntat på detta, undrar om jag inte framfört mina önskemål om en live presentation av dessa "data högtalare" vid något tidigare tillfälle.

Hur som helst Patrik, jag kommer att titta förbi Ljudprodukter snarast, kanske redan på måndag. Det här kräver nämligen en närmare titt. :mm:

Guest patrikcaesar
Posted

Du är hjärtlgt välkommen in, ja det är alla.

Säg åt Calle att ni sett Ferguson Hill "mini" på Euphonia och att ni vill lyssna på dem.

De står och spelar in, men där finns nya JM lab Chorus 800 V serien som Calle behöver spela in också.

Fast de låter riktigt trevligt som oinspelade.

Patrik

Guest patrikcaesar
Posted

För er som vill ha systemet till LJUD-klapp, är det 10 veckors leveranstid och USA vill ha den största delen av den första kontainern, så man får vara snabb i vändningarna.

Patrik

Guest patrikcaesar
Posted

Ni lyser med er frånvaro, jag som satt på kaffekannan ;) (adresserat till Johan och Audionet framför allt men alla andra nyfikna kan också titta upp)

Slå mig en signal innan på 070-309 22 12 så att vi kan ses uppe hos Calle, så är kaffet klart då ni kommer. :)

Patrik

Guest patrikcaesar
Posted

Tog lite fler bilder på anläggningen.

Här kommer en med färstärkaren och lådan systemet kommer i.

Backandbox.jpg

Guest patrikcaesar
Posted

Här är en bild från sidan på förstärkaren, fattar inte varför det går i blåton, men så kan jag inte fotografera.

Ampside.jpg

Guest patrikcaesar
Posted

Fick en bild som inte går i blått.

Det finns specialkabel för att ansluta sin I-POD och det finns som ni ser andra anslutningar så varför inte ansluta en bra CD-spelare, ett RIAA-steg och en vinylspelare så får man ju ett riktigt trevligt ljud. :mm:

Systemet har en potential att spela riktigt bra nivåer som inte är så att öron propparna måste fram.

Det är verkligen en MINI av det stora systemet.

Kom in och hör innan de åker iväg på sin road tour. :cool:

MVH

Patrik

Ampback.jpg

Posted

Håll kaffet varmt nästa vecka jag har jobbat låååånga dagar den här veckan.

Vilken dag passar ?

Guest patrikcaesar
Posted

Jo jag kommer att vara på ljudprodukter mån, tis, tors, fre från 13.00 till 18.00 så bara titta upp.

Patrik

Posted
Här är en bild från sidan på förstärkaren, fattar inte varför det går i blåton, men så kan jag inte fotografera.
Jag har behandlat dina bilder i Photoshop Elements och fått bort det värsta blåsticket....

Backandbox.jpg

och

Ampside.jpg

Mvh,

Eliot

Guest patrikcaesar
Posted

En får tacka,det är lite märkligt, jag jobbar ju gärna med Photoshop, men det är ju så att skomakarens barn går som bekannt i de sämst skodda skorna och inte tänkte jag på att jag kunde fixa till det där blåsticket i Photoshop.

Tack Eliot!