Guest Zalve Posted February 12, 2004 Share Posted February 12, 2004 Det börjar bli dags att skaffa lite kabel som internkablaget till mina HFLS1'or. Själv är jag inte så insatt i kablar, emn jag tänkte att jag skulle se till att internkablage inte blir den sämsta länken. Pristak är 200:-/m + om den är lätt att löda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted February 12, 2004 Share Posted February 12, 2004 Bland det bästa vore att försöka få tag i Kimber kabel på begagnatmarknaden. Då hamnar du runt de summorna. Jag har själv så småningom tänkt byta ut Supra Ply´n mot Kimber. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marbrink Posted February 12, 2004 Share Posted February 12, 2004 Kimber 4VS kanske? tror den kostar ca 170 kr/m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zalve Posted February 12, 2004 Share Posted February 12, 2004 Bland det bästa vore att försöka få tag i Kimber kabel på begagnatmarknaden. Då hamnar du runt de summorna. Jag har själv så småningom tänkt byta ut Supra Ply´n mot Kimber. Jag har kollat lite på beg marknaden, men jag tycker att det mesta ligger runt 2000:- beg. (2x2.5m) Vill inte betala för några kontakter då det skall vara till INTERNkablage *snålis* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted February 12, 2004 Share Posted February 12, 2004 Det billigaste jag hittat Kimber 8TC är 1800:- för 6m oterminerat vilket ger 300:-/ ganska bra pris. 4TC borde man kunna hitta för runt 200:- metern, men den är som sagt svår att finna. Vad jag tänkte på här främst var att om du har en polare som också behöver kan man köpa ett stereopar på beg. marknaden och dela, blir ju inte så dyrt så och de ska räcka till 2par HFLS1:or. Stargazer har väl haft 4VS till salu, tror det var 800:- för 2*5m vilket är rätt pris och räcker gott till internkabel jag som ska ha till 2 par (ac klonen också) hade funderingar på denna. Annars finns ju 8PR för 140:-/m Ny, vet en hur denna är dock. Ljudmakarn har ett par intressanta, silspeak 425 för 199:-/m samt audioquest CV4 för 195:-/m. OBS, ska ge ett tips till..kolla på tyska ebay, brukar finnas gott om kabel till bra priser där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxMartin Posted February 13, 2004 Share Posted February 13, 2004 Neotech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted February 14, 2004 Share Posted February 14, 2004 Kimber har en del kablage för internbruk, och där finns det en del som ligger i prisgruppen... Men jag skulle nog säga 4VS jag med, och om du känner att det är värt att lägga ut lite mer pengar.. 4TC !!! Ligger runt 300:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rydberg Posted February 15, 2004 Share Posted February 15, 2004 Har inte TOOOOTTEEEMM nån kabel då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted February 19, 2004 Share Posted February 19, 2004 Jo det har dom ,men det blir dyrare.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stargazer Posted February 19, 2004 Share Posted February 19, 2004 För kännedom: Jag har fortfarande mina Kimber 4VS till salu. 800:- för 2x5 meter stämmer utmärkt. Vid förskottsinbetalning bjuder jag på frakt inom sverige. Det blir ju 80:- metern, rätt billigt tycker jag. vill man ha en himla massa kabel, så har jag 4 längder, dvs 4x5 meter och då vill jag ha 1300:- Det blir 65:- metern, hiskeligt billigt med tanke på nypris och vilken kabel det rör sig om. Säljes p.g.a att jag skaffat kabel i en annan (högre ) prisklass (Transparent ) PMa mig eller skicka mail till riwe@bredband.net alternativt ring 070-5530538. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zalve Posted February 19, 2004 Share Posted February 19, 2004 Jag har sett den och funderat, samt fått ett tips om ev annan kabel, som jag håller på och kollar upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts