Jump to content

Recommended Posts

Posted

Arkenmässan 2006 är över.

Vi vill tacka alla utställare för att de återigen höjt nivån sedan förra gången på investerad tid och omsorg i montrar och rum! Och i stora salen fanns nu en liten stad av hus och fantastiska anordningar!

Tack också Arkenpersonalen som uppfattat de önskningar vi haft om förbättringar. Stort hjärta till Helena Kökschef, nu satt det som en spik, vi pratar fortfarande om kokosnötter blandat med lime och om oxfilén som smakade mer än bara grillad barkbit.

Men störst tack till er alla besökare!! Vi är inte alltid medvetna om det själva i Sverige men ni är en kunnig och väluppfostrad publik. Något både Danskar, norrmän och tyskar kommenterar som en positiv skillnad mot andra länder.

Besöksantalet denna Arkenmässa var i siffror:

4 100 sålda biljetter varav ca 250 var 3-dagarsbiljetter. Skall man hitta ett sätt att räkna kan man räkna om i sålda mässdagar vilket er ca 4 600 st.

Antalet utställare (som mottar faktura direkt av arrangören) 54 st. Många av dessa har i sin tur en eller flera företag med sig på plats. Vi uppskattar antalet deltagande företag till ca 70 stycken. Uthyrd yta är ca 3000 m2

På Lördagen delades det ut pris för bästa Bild, Bästa Ljud samt Bästa presentation. Underlaget för dessa utmärkelser var den röstning som knappt 500 besökare genomförde under fredag och lördag. (Vinsten på 10 000:- publiceras på vår hemsida i veckan)

Bästa Ljud gick till Burmester

Bästa Presentation till Audionord (Wilson/Krell m fl)

Bästa bild till Pioneer.

Vi syns Fredagen den 12 september 2008 om ni har lust igen. :)

Tack alla!!!

Mvh

.

Guest patrikcaesar
Posted

"Men störst tack till er alla besökare!! Vi är inte alltid medvetna om det själva i Sverige men ni är en kunnig och väluppfostrad publik. Något både Danskar, norrmän och tyskar kommenterar som en positiv skillnad mot andra länder."

Väluppfostrade?

I beg to differ. :dead:

Guest patrikcaesar
Posted

Jag menar naturligtvis inte alla besökare, men det är som vissa biobesök, filmupplevelsen förstörs av ett fåtal snackande biobesökare.

Får be om ursäkt om någon tog illa vid sig, som inte var i tankarna, det rörde sig om ett fåtal.

Patrik

Posted

Det är alla vi besökare som skall tacka Er arrangörer, utställare och övrig berörd personal.

I´ll be back in 2008 and 2010 and 2012 and...........

Tack, Sladd, Ove m.fl.

claesw

Posted
"Men störst tack till er alla besökare!! Vi är inte alltid medvetna om det själva i Sverige men ni är en kunnig och väluppfostrad publik. Något både Danskar, norrmän och tyskar kommenterar som en positiv skillnad mot andra länder."

Väluppfostrade?

I beg to differ. :dead:

I do not.
Posted

Personligen blev jag väldigt trevligt bemött överallt, av såväl utställare som besökare. Jag känner inte igen kritiken som framförs. Jag är rätt van att gå på mässor och trade shows i o m mitt jobb, och jämförelsevis var Arken otroligt avslappnad och genuint trevlig. :)

Posted

Vill här passa på att ge en eloge till vissa av utställarna som i mina ögon stack ut på ett positivt sätt.

Respons:

Tack för en ljudupplevelse utöver det vanliga. Mycket trevliga högtalare med en enorm dynamik och upplösning. Tack också för uppmaningen att leta fram egna skivor att lyssna på. Fick mig en del tips på ny musik av andra medlyssnare i det rummet. Kan säga att jag besökte respons alla tre mässdagarna.

Mårten designs:

Trevlig sluten demo. (gillar egentligen inte sådant på en mässa, men sköts det på det sättet Mårten gör det så är det okay.) Här gick det till skillnad från en del andra utställare även bra att lyssna på egen musik, även om den kanske inte är "optimal" för provlyssning. I detta fallet Infected Mushroom, som fungerade oväntat väl på Mårtens Miles III.

Golden age:

Otroligt bra demo av PMC speciellt. Vet ej vem den trevliga herren var som höll i demon jag besökte, men karln visste vad han snackade om och framförde det på ett väldigt övertygande och ödmjukt vis. Fler försäljare/marknadsförare borde lära av den mannen.

Ljudtema:

Två väldigt bra och trevliga rum med väldigt proffsiga demos. Naims presentation saknar motstycke,

världsklass helt enkelt.

Sist men absolut inte minst.

Toncraft:

Denna herre vet hur man bygger upp en demo.

Otroligt trevlig miljö, och dessutom ett utrymme för folk att stå och surra lite före eller efter demon så att de som vill lyssna verkligen kan göra det.

På något vis kom det sig att jag "missade" rummen med extrem-hifi. Kanske kan det bero på att jag inte gillar att behandlas som ett kreatur som måste vallas? Eller kan det vara att det är omöjligt att få en plats att sitta på som gör grejjerna rättvisa?

Nåväl, tagit i sin helhet var dessa tre dagar på arken en väldigt possitiv upplevelse.

Jag får här också passa på att tacka arrangörerna för en väl genomförd mässa och även jag kommer med största sannolikhet tillbaks om de väljer att fortsätta med detta trevliga initiativ.