Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

"Green sleeve" version som använts för demo. Kommer med original box av trä och manual. Den har US style Wattgate 330i plug, men den kan lätt bytas till Shuko.

Klicka för större bild

ValhallaPC3.unwrapping.JPG

Jag köpte den 40 dagar sedan och behöver den inte längre för att jag har gjort mina andra kablar kortare!

Pris: 29 950 kr eller högsta budet!

Jag kan modifiera den för att få sju stycken 70cm kablar, för samma pris. Ljudet blir bättre än en normal Valhalla. http://www6.head-fi.org/forums/showpost.ph...mp;postcount=73

SÅLD till mig själv, använder den till min dator!

poollogics@hotmail.com

Min 100% feedback: eBay Audiogon Head-Fi

Edited by Patrick82
Posted

Du ljuger rätt friskt i dina annonser...

den nya green sleeve versionen som du kallar det är DEMOkablar som butiker och liknande får köpa till kraftigt reducerat pris och som ENDAST får användas till demo och inte säljas vidare.

Nu är det ju butikens fel och inte ditt att den är på svenska marknaden men demokablar betingar alltid ett lägre pris beg och det borde du ju definitivt nämna och inte lansera den som någon ny "green-sleeve" variant av kabeln.

Posted

den nya green sleeve versionen som du kallar det är DEMOkablar som butiker och liknande får köpa till kraftigt reducerat pris och som ENDAST får användas till demo och inte säljas vidare.

Nu är det ju butikens fel och inte ditt att den är på svenska marknaden men demokablar betingar alltid ett lägre pris beg och det borde du ju definitivt nämna och inte lansera den som någon ny "green-sleeve" variant av kabeln.

Visste inte det, önskar att jag vetat det tidigare... Får jag inte sälja den? Ljudet är ju detsamma.

Jag kan sälja mina black sleeve kablar i stället då! Men de är 1 meter långa nu! :(

Posted (edited)

Jag har en video med kablar som du kan välja mellan. Jag kan sälja up till 2 meter av dom. Jag har Black sleeve: 55cm, 50cm, 105cm, 105cm, 105cm inuti förstärkaren (se bild). Green sleeve: 210cm.

DOWNLOAD 11 MB

Valhalla.Projector2.JPG

Edited by Patrick82
Posted

Vet någon var kan jag köpa 20 meter demo kabel för min lägenhet?

Posted

Självklart får du sälja den men du borde tala om för köparen att det är en svartimporterad demokabel och den ska ligga bra mkt lägre i pris och mer demokabel kan du ju alltid köpa men det är inte tillåtet egentligen, riktiga valhalla nätkablar ska ha krympslang som det står antingen Nordost eller Valhalla och de ska även ha SERIENUMMER på.

Låter datorn bättre nu??

Posted (edited)
Självklart får du sälja den men du borde tala om för köparen att det är en svartimporterad demokabel och den ska ligga bra mkt lägre i pris och mer demokabel kan du ju alltid köpa men det är inte tillåtet egentligen, riktiga valhalla nätkablar ska ha krympslang som det står antingen Nordost eller Valhalla och de ska även ha SERIENUMMER på.

På den gröna krympslangen står det Nordost på, och på den svarta står det Valhalla.

Jag vill ju inte sälja för mindre än jag köpte den för. Så hellre behåller jag den och använder till andra saker.

Säljaren på Audiogon hade ingen bild eller box så jag kunde inte veta att det var demo, men om jag hade vetat så skulle jag köpt den ändå.

Låter datorn bättre nu??
Mycket bättre. :o Edited by Patrick82
Posted

Ekman! Med all respekt för din enorma produktkunskap, kan vi inte låta de som vill sälja sina produkter här inne själva få sätta sina priser?? Det är väl inte svårare än att du och kanske andra låter bli att bjuda på dem om de är för dyra? Dessutom vet uppenbarligen inte alla om vad green sleve är för något, är det ett brott? Till sist kan man ju skicka ett privat PM om man vill påtala att någon ljuger, det blir liksom lite trevligare stämning här inne om man gör så. Bara en tanke...