Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

jag är ute efter en dvd spelare som är bra på cd avspelning. Den skall ha balancerade utgångar då jag vill köra den med min Advanage THOR. Vad har ni för tips om detta, har sneglat lite på Thule DVA 150 B. Ska plocka hem den å testa för att få nån slags uppfattning i prisklassen 10 000 kr.. Kom gärna med förslag och tankar kring en dvd som cd läsare.

mvh Peter

Posted

Hej!

En svår prisklass och spelare som matchar din Thor är, tom begagnat, svårt att hitta för det priset. Om du avser möjlighet att avspela DVD-A (men inte film) är Advantage/Bladelius Freja naturligtvis en rekommendabel parhäst. Vill du annars ha en minst sagt potentiell CD-/SACD-/DVD-spelare kan jag som partisk recensent starkt tipsa om Primare DVD30.

Har lagt ut mina subjektiva och initiala intryck av min egen utrustning här:

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...dvd30&st=15

...där just DVD30 är signalkällan. Kan med lite distans till inköpet och denna slutsats bara understryka att det är en maskin som levererar. Stark rekommendation mao men du får nog lägga på ett antal tusenlappar. Finns ju i silverfront dessutom vilket estetiskt borde harmoniera fint med din Thor.

Lycka till!

Posted

Tjena

Tack för synpunkterna.

Jag bestämmde mig för att låta min H&K dvd få vara med ett tag till. Sedan spara slantarna till en bra cd spelare istället.

Lyssnade föressten på Quad`s 99 serie härom dagen. Kan inte hjälpa att bli förälskad i den lilla spelaren och till det priset är den ju fantastisk.

mvh Peter