Jump to content

SÅLD Cary 303/300 CD spelare


Patrick82

Recommended Posts

230volt Cary 303/300 modifierad med Nordost Valkyrja kabel och ERS

Inkluderat:

Fjärr, box, manual, original kablar, säkringar och original tubes.

Mullard CV4003/12AU7 tubes och Duende Criatura tube rings.

Nordost Valkyrja modifierad högtalarkabel (160+ cm)

Nordost Valkyrja "hardwired fuses"

Stillpoints ERS

Retail Cary 303/300: 45 000 SEK ( http://www.taaimport.no/PDF/PR_CARY_2007.pdf )

Retail Nordost Valkyrja: Mer än CD spelaren

Mitt pris: 15 000 kr. SÅLD!!!!!!

Gratis frakt till Sverige!

poollogics@hotmail.com

Behöver inte säga hur bra ljudet blir, ni med Nordost kablar vet redan. :)

l_f164cf1e514a3d5bdf0a52396237fa81.jpg

l_bcdb1256b1338c91b4dd695bcc31e791.jpg

Använde WBT Silver Solder och det tog 8+ timmar att byta dom kablarna, det var mitt bästa jobb, kan inte göra bättre. Har inte bytt display signalkabeln (rödvita) för att den inte gör någon skillnad på ljudet.

__________________

Min 100% feedback: eBay Audiogon Head-Fi

Edited by Patrick82
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
  • 4 weeks later...

Har testat Cary med P300 Power Plant och det lät sämre än väggen. Power conditioning behövs inte längre efter modifikationerna. Valkyrja och ERS gjorde ljudet mjukare med mer detaljer. Basen är större och snabbare också.

Skall uppgradera till Valhalla inom en månad! Måste sälja Cary först...

Har sänkt priset.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag kan också byta min Cary till en Nordost Valhalla högtalarkabel.

Edit: Vill inte ha Valhalla längre, har kommit på att Valkyrja är mer neutral.

Vill inte sälja Cary längre. Jag hör perfekt ljud. Min hobby är över. Läs mer

Edited by Patrick82
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Jag har köpt en dCS stack och den kommer på posten snart. Borde vara bättre än Cary tror jag. Min Cary skall bort...

15 200kr (fri frakt)

Det här är det lägsta priset jag någonsin haft. Om ingen köper så behåller jag den som souvenier, den är så bra!

Cary303-300.JPG

Link to comment
Share on other sites

Hur vet jag vad? Att det blir svårare att sälja en hemma-modifierad produkt än en i orört originalskick? Ganska självklart.

När man börjar harva inne i sina apparater så finns det inga garantier för en eventuell köpare att denne som har modifierat har någon hum om vad som sysslats med. Bra ljud är subjektivt, bara för att någon som genomfört dito säger att det låter bättre så finns det mycket utrymme för felinformation och inte minst sagt placebo. Samtidigt finns självklart finns chansen att den låter bättre än original.

Hade det varit en känd aktör/firma som hade utförd en modifikation så hade det nog varit enklare med försäljning då det kan händvisas till någon som kan sin sak bevisat av erfarenhet och tidigare jobb.

...sedan vill jag minnas läsa lite mer någonstans på ett (annat) forum där just genomförandet av denna modifiering ifrågasattes - head-fi? Lyckas inte hitta tråden där modifieringen presenterades men Patrick82 kanske kan (vill) stå till tjänst med den.

Link to comment
Share on other sites

Att det är svårare att sälja modifierade produkter får man räkna med, men när du skriver att Patrick har våldfört sig på den så insinuerar du att han har förstört den. Så jag undrade hur du kunde veta det? Alltså någon som tyckt så i ett inlägg på Head-Fi som kanske handlar om någon av hans andra modifieringar.

Link to comment
Share on other sites

När säger "våldfört sig" så menar jag inte att han har förstört den i bemärkelse att den inte fungerar längre utan jag menar att när någon som inte har goda kunskaper i hur man gör inte ska gå in och göra vissa ingrepp.

Detta var inte menat att starta någon egentlig diskussion, tycker bara det är tråkigt om någon köper i god tro om att det är utfört på ett professionellt sätt och av proffs när det i själva verket inte är så.

Några exempel som vittnar om Patricks inställning till sådana jobb vilket omfattar blottade ledare, hemska lödningar, bomull för att hindra från kortslutningar och mängder av ejtejp mm.

http://www.head-fi.org/forums/f21/nordost-...tml#post2506136

http://www.head-fi.org/forums/f21/nordost-...tml#post2520576

http://www.head-fi.org/forums/f21/nordost-...tml#post2506136

(Alla bilder i den långa tråden är inte på Cary-transporten)

Som sagt var, den som eventuellt köper denna ska vara medveten om detta (det är ju ändå publika forumtrådar) och det är därför tror jag också att Patrick har svårt att sälja den.

Link to comment
Share on other sites

Modifierade produkter är väl överlag mer svårsålda, jag som notorisk

begagnat-köpare, drar mig alltid för moddade produkter, speciellt om

det inte finns kvitto från någon auktoriserad firma.

Men i detta fallet måste vi väl ändå utgå ifrån att Patrick informerar en

eventuell spekulant om att spelaren är modifierad och att det är han själv

som utfört arbetet. Det finns ingenting som visar att P försöker dölja

något med tanke på den öppenhet som P visat i diverse forum. :)

Link to comment
Share on other sites

Det finns ingenting som visar att P försöker dölja

något med tanke på den öppenhet som P visat i diverse forum. :)

Helt klart så och Patrick talar ju tydligt om i annonsen att det är han själv som har utfört modifieringarna. Rent generellt är inte medlemsannonser rätt plats att ifrågasätta ett försäljningsobjekt utan att själv ha provat och testat det.

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår att det blev helt fel ställe att börja snurra en diskussion runt detta och det ber jag om ursäkt för - men nu vet i varje fall ev. köpare som läser detta här den eventuella problematiken runt arbetet och som sagt var, när en köpare lyssnar på spelaren så avslöjar sig den verkliga sanningen vilket förstås är dess ljudliga kvaliteter :)

PS, efter att under gårdagen ha läst igenom mängder av dina (Patricks) posts på Head-Fi så kan man inte annat än att förundra sig över ditt engagemang.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jag har köpt en dCS stack och den kommer på posten snart. Borde vara bättre än Cary tror jag. Min Cary skall bort...

Jag köpte den nyaste dCS Verdi Encore versionen och lyssnade till den i en månad genom Firewire master clock och DSD uppsampling av Redbook CD. När jag bytte tillbaka till Cary så hörde jag hur mycket jag hade missat. Cary låter bättre för att den har mina modifikationer inuti, jag älskar henne.

Min Cary är inte till salu längre men jag kan sälja min dCS Verdi Encore för 60 000 kr som är nästan en tredjedel av det svenska retail priset. Den är som ny. Jag kan ta bilder om någon är intresserad. Jag kan också visa på webcam.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Cary med 192kHz AES/EBU är bättre än Verdi Encore (Firewire). Men det är nog bara för att jag har tweakat Cary och inte Verdi. Jag har också jämfört DAC:en i Cary mot dCS Elgar Plus och Cary har svartare bakgrund och mer transparens.

Jag har sålt Verdi och nu är det dags för Cary. Jag inkluderar fri frakt just nu.

15 000 kr med fri frakt!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...