new order Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Jag har suttit och kollat Sverige kartan och kommit fram att geografiskt sett så ligger Sveg mitt i Sverige.En hifi-mässa borde hållas där för lite rättvisas skull .Normalt så är det bara såna här mässor i kungliga huvudstaden och Göteborg. Quote
Engelholm Audio Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Jag har suttit och kollat Sverige kartan och kommit fram att geografiskt sett så ligger Sveg mitt i Sverige.En hifi-mässa borde hållas där för lite rättvisas skull .Normalt så är det bara såna här mässor i kungliga huvudstaden och Göteborg.Den hifi vi pratar om på detta forat kostar ju fö bövelen aldrig under 10'000kr. Vad är en resa till Göteborg (eller för den delen Stockholm) för att hitta drömanläggningen? Ps. Frågan är hur många som hade styrkt sitt hifiskepp hit: Quote
plundin™ Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Min bäste kompis har nycklarna till bystugan (Folketshus) i Överberg (Strax norr om Sveg..) - Säg bara till så kan jag säker ordna fram ett bra deal... /ptr Quote
Vox Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 new order: Du får nog ta fram kartboken igen. Sveg är inte sveriges geografiska mittpunkt. Om jag inte är helt fel ute så är det Flatklacken i Medelpad som är mittpunkten. Quote
new order Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Den hifi vi pratar om på detta forat kostar ju fö bövelen aldrig under 10'000kr. Vad är en resa till Göteborg (eller för den delen Stockholm) för att hitta drömanläggningen? Ps. Frågan är hur många som hade styrkt sitt hifiskepp hit: Lätt för dig att säga som bor ganska centralt.... För en själv rör det sig alltid om 90+mil till närmsta mässa!!Dessutom så kan det vara skoj att bara åka på en mässa för att få lite inspiration och träffa likasinnade. Quote
new order Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 new order: Du får nog ta fram kartboken igen. Sveg är inte sveriges geografiska mittpunkt. Om jag inte är helt fel ute så är det Flatklacken i Medelpad som är mittpunkten. Jag försökte att hitta ett ställe med bebyggelse också.. Quote
Guest Jorma Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Lätt för dig att säga som bor ganska centralt.... För en själv rör det sig alltid om 90+mil till närmsta mässa!!Dessutom så kan det vara skoj att bara åka på en mässa för att få lite inspiration och träffa likasinnade. 90+ mil var ju inte så långt. Jag brukar ha sisådär 900+ mil till mässorna så det är gott att bara ha 3 km till Arkenmässan Quote
new order Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 90+ mil var ju inte så långt. Jag brukar ha sisådär 900+ mil till mässorna så det är gott att bara ha 3 km till Arkenmässan Haha .Roligt att se dig i trådarna igen Jorma.Kommer du att hålla dig hemma nu ett tag? Quote
Timbre™ Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Jag brukar ha sisådär 900+ mil till mässorna så det är gott att bara ha 3 km till Arkenmässan Det blir ju rena rama Hisingspromenaden... :cool: Quote
sladd Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Det blir ju rena rama Hisingspromenaden... :cool: Skall vi gissa på snitslad bana? mvh . Quote
claesw Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 Tur att man bor i Alingsås som rent "Hifi-goegrafiskt" är Sveriges huvudstad Med detta synsätt så är ju Göteborg helt klart bara en liten förstad Quote
Timbre™ Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 Tur att man bor i Alingsås som rent "Hifi-goegrafiskt" är Sveriges huvudstad Med detta synsätt så är ju Göteborg helt klart bara en liten förstad En gång huvudstad i Krellbältet men jag undrar om inte Göteborg har tagit över med Arkenmässa och allt annat som pågår... Quote
sladd Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 En gång huvudstad i Krellbältet men jag undrar om inte Göteborg har tagit över med Arkenmässa och allt annat som pågår... Vi delar gärna med oss! ps, skämt åsido, ett levande hifisverige kräver att man någon gång per år samsas och tar gemensamma krafter, visar upp sig och håller sams mer än vanligt. "Huvudstaden" idag är internet, svävande över oss alla. Ta chansen nu på Arken och känn, lyssna och kläm på helt riktiga produkter Reference Audios initiativ är mycket trevligt, kräver en hel del jobb och vi känner inte att det vare sig krockar eller konkurrerar med Arkenmässan, hoppas det bli lyckat! mvh . Quote
new order Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 Vi delar gärna med oss! ps, skämt åsido, ett levande hifisverige kräver att man någon gång per år samsas och tar gemensamma krafter, visar upp sig och håller sams mer än vanligt. "Huvudstaden" idag är internet, svävande över oss alla. Ta chansen nu på Arken och känn, lyssna och kläm på helt riktiga produkter Reference Audios initiativ är mycket trevligt, kräver en hel del jobb och vi känner inte att det vare sig krockar eller konkurrerar med Arkenmässan, hoppas det bli lyckat! mvh . Håller med till fullo,Sladd! Men det skulle varit skoj med en mässa lite längre upp i landet också. Quote
sladd Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 Vi var en av 5 som drog till Lule 2002 när Bossanova anordnade mässa på Stadshotellet. Extremt kostsamt om än väldigt trevligt Men vi kan lägga en i.... Östersund. Kan ni tänka Er att åka så långt ned? :cool: mvh . Quote
claesw Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 Men sladd, då. Nu tog du ju musten ur min lilla provokation till Göteborgarna med snacket om internet... Fast en liten "Kålle-pojk" han ju i alla fall ta åt sig lite Men Timbre, om du vill komma hit så tar det ju bara c:a en halvtimma med bil. Så slipper du sitta å vänta på att vi Alingsåsare skall anordna en mässa åt Er vartannat år Bara skoja Om det inte var för Göteborg, så skulle nog halva Alingsås bestå av arbetslösa (inkl. jag själv) Och på Internet är vi som en enda stor familj.... i och för sig bestående av heltokiga hifi-nördar :cool: :cool: men vilken familj är inte lite halvgalen Tycker att alla initiativ om mässor, demonstrationer, hifi-forum m.m. är bra. Och även om man säkert försöker undvika krockar, så är dom till och från säkert oundvikliga. Stor heder till alla Er som är hifi-apostlar!!!!!! (-"and I mean it, from the bottom of my heart") claesw Quote
Timbre™ Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 Tycker att alla initiativ om mässor, demonstrationer, hifi-forum m.m. är bra. Och även om man säkert försöker undvika krockar, så är dom till och från säkert oundvikliga. Det finns naturligtvis många infallsvinklar på hifi. En av dom är att det skall vara kul och det får vi inte glömma bort. Quote
Martin Posted August 28, 2006 Posted August 28, 2006 Men pojkar! Örebro är det ultimata stället att anordna en hifi-mässa Sen bor ju jag där också Örebro ligger centralt. Inom en tjugomilsradie bor halva Sveriges befolkning och inom en fyrtiomilsradie bor sex miljoner människor. Sveriges befolkningsmässiga mittpunkt ligger utanför Svennevad, ca tre mil sydost om Örebro. http://www2.orebro.se/turism/kuriosa/main.htm Quote
zlay3r Posted August 28, 2006 Posted August 28, 2006 Sundsvall är ett bra ställe, ca 40mil från umeå och ca 40mil från stockholm mitt i smeten efter E4an Quote
oLjud Posted August 29, 2006 Posted August 29, 2006 40mil till umeå? snarare 25mil... ca 55 till Luleå från S-vall Quote
zlay3r Posted August 29, 2006 Posted August 29, 2006 Ja det stämmer Satt i andra tankar, Det är ca 36-40mil från Lycksele där jag bor :P Quote
new order Posted August 30, 2006 Posted August 30, 2006 Men vi kan lägga en i.... Östersund. Kan ni tänka Er att åka så långt ned? :cool: mvh . Långt ner Det är bara ett stenkast! Nä,skämt åsido.Nog skulle ex.vis Östersund funka för mig.Om jag inte hade något annat förhinder vill säga,absolut. Quote
Kent_n Posted September 2, 2006 Posted September 2, 2006 Kul med en mässa i "litet " format i Sthlm, när den stora är utsocknes.. Ni presenterade inbjudna märken, är inte MF med ? Hur det än är med den saken, kommer undertecknad på besök..Kul iniativ,, Quote
Recommended Posts