Jump to content

Diana Krall : Live på P2

plundin™

Recommended Posts

Dags att lyfta denna tråd igen!

För er som missade den första utsändningen!

Konserten går i repris den 19/12 klockan 19.30

Dax att kludda en minnesantekning i agendan!

___

6703%20Diana%20vid%20piano.jpg

För er som gillar denna Jazzdiva så kommer P2 att sända hennes Dalhallakonsert från i början av Juli,

Tisdagen den 5 September med början 19.30! :mm:

Tisdag 5 september 2006 vecka 36

19:30 P2 Live : Diana Krall

Diana Krall, sång och piano, Anthony Wilson, gitarr, John Clayton, bas och Jeff Hamilton, trummor. Konsert 3/7, Dalhalla.

21:00

/ptr

• 3 weeks later...

Sorry Doktorn!

Upptäckte din fråga först efter 50 minuter av programmet, fick du igång det??

Man måste ha Winmdows Media Player eller real Audio Player instalerad och sedan är det bara att klicka på lyssna på P2 (ligger till höger, ganska högt på sidan..

Programment brukar ligga kvar en vecka på Jazzradions sida som realaudio, den strömmen brukar komma upp dagen efter sändningen!

Har du fortsatt problem, men skall till Arken i helgen kan jag ta med en CD.. PMa!

-- ett första intryck är nog att hon låter bättre live än på plattta!

/ptr

Svängigare än på platta, men tydlig "Ullevikännsla" (Publiken befinner sig en bra bit bort, lite avkopplad från det som händer på scenen) - Ljudet Jazzklubbnärmickat. Jag tror att artister i jazzsvängen är väldigt känsliga för återkoppling från publiken och det känndes lite det var just det som fattades.

Men som Mattias skriver, ändå (nästan utstuderat) utsökt.. Det hörs att Hon och bandet har en jäkligt fin internkomunikation -- men dom skall lira på en rökig jatz-klubb, inte på arenor!

/ptr

Jag såg bilder på HF från konserten i Dalhalla,, det såg lite Öde ut på scenen med bara de 4 musikerna.

Sånt här ska vara som plundin skrev, på en tight liten club

• 4 weeks later...

Nu har jag lyssnat mer på denna Dalhalla konsert och det är ruskigt bra om man som jag är torsk på fröken Krall, hennes medmusikanter och musiken. Dessutom får man lite försmak av hennes nya skiva :mm:

Tack, Plundin för detta exemplar. Den kommer att brukas "hårt" :mm:

/Mattias

• 2 months later...
Funkar det att bränna konserten från SR-s Jazzarkiv i efterhand eller blir det bättre i "realtid" via en riktig tuner :?:

Funkar gör det väll, SR musikström ligger om jag minns det rätt på 90kilobit/sek wma/realaudo (motsvarar kanske 128k/b mp3..).. testlyssna på nån annan konsert och bedöm. För mej så är det tveklöst FM som gäller, till och med ett nogsammt öra som Timbres tycker att det blev helt okej. Mycket beror det på vad för slags FM-mottagning man har, en enkel tuner och bra mottagning slår ju alla slags kompremeringar man kan hitta på nätet...

PMa om du villa ha ett jämförelseobjekt..

/ptr

• 1 month later...