Rotelkraft Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Vilka butiker i detta land säljer Dynaudio? Gärna länkar till dem! Har lyssnat på RC i Umeå på Dynaudio Focus 110 tillsammans med Prima Luna Two. Och det är bland det bästa jag har hört med min musik(Metal) Har ni några andra förslag på Rörisar till dessa högtalare. För nu finns det ingen återvändo!!! Nästa Stärkare blir en Röris och Högtalare blir Dynaudio. Ha det bra. Quote
zlay3r Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Vilka butiker i detta land säljer Dynaudio? Gärna länkar till dem! Har lyssnat på RC i Umeå på Dynaudio Focus 110 tillsammans med Prima Luna Two. Och det är bland det bästa jag har hört med min musik(Metal) Har ni några andra förslag på Rörisar till dessa högtalare. För nu finns det ingen återvändo!!! Nästa Stärkare blir en Röris och Högtalare blir Dynaudio. Ha det bra. Ljudshopen i skellefteå har Dynaudio: Focus 110, 220, Contour S3.4 Tror det var dom modellerna, Men dom har även mkt andra fina högtalare i dom prisklasserna och självklart har du rörstärkare också som man kan använda sej av. Dom har ett fint utbud av 2kanals grejer. För att inte tala om att dom är extremt trevliga och lättsamma med god kunskap. Och tummar inte på kronorna utan vill istället att man ska vara en återkommande och nöjd kund. Ljudshopen är då bland mitt första val när det gäller nytt inköp pga deras servicekänsla och shyssta priser www.ljudshopen.se Quote
Engelholm Audio Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Vilka butiker i detta land säljer Dynaudio? Gärna länkar till dem! Har lyssnat på RC i Umeå på Dynaudio Focus 110 tillsammans med Prima Luna Two. Och det är bland det bästa jag har hört med min musik(Metal) Har ni några andra förslag på Rörisar till dessa högtalare. För nu finns det ingen återvändo!!! Nästa Stärkare blir en Röris och Högtalare blir Dynaudio. Ha det bra. Blir det nytt användarnamn då? Quote
Rotelkraft Posted August 17, 2006 Author Posted August 17, 2006 Blir det nytt användarnamn då? Det blir det absolut. Nu behöver jag bara lite mera förslag. Ös på Quote
Rotelkraft Posted August 17, 2006 Author Posted August 17, 2006 Det blir det absolut. Nu behöver jag bara lite mera förslag. Ös på Nu kom jag själv på ett förslag Pär: Kanske dina Mino skulle vara ett bra alternativ! Dom är ju otroligt snygga. Men vad skulle man kunna använda för stativ till dem? Quote
stargazer Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Tja, Pathos finns ju alltid... det är en hybrid men nog låter det rör alltid. Kombinerat med kraft och elegans. Till en Dynaudio skulle jag nog fundera på en Logos. Fast kanske Focus-serien e lite mer lättdriven än de gamla klassiska dynsen??!?? Isf är ju Classic One klockren. Quote
erik_n Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Focus-serien verkar ha blivit positivt mottagen bland hifi-pressen. Lyssnar själv en hel del på metal och anser att det är just med denna musik som många högtalare ger efter och grötar ihop. Tonkraft är ju generalagent så antingen kan du ju ringa och höra med dem(de verkar inte ha fått upp hemsidan än). Annars har jag sett helsidesannonser för Focus-serien i både Hifi&Musik och Bild&Ljud. Där namnges ett flertal butiker, då du lyssnat på RC i Umeå så gissar jag på att du främst söker butiker i norra Sverige. Jämtljud i Östersund och AVD i Sundsvall är två alternativ men de kanske är för långt söderut för dig? Generellt så är Dynaudio rätt krävande då det både är låg impedans och låg känslighet. Däremot håller sig impedansen och fasförloppet på en jämn nivå så det är väl helt enkelt till att prova sig fram. Låter det bra, då är det bra Lycka till Mvh EN Quote
Timbre™ Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Långt söderut men HIFI Stället i Göteborg har mer Dynaudio än man klarar av att lyssna sig igenom på en dag. Kanske det går att få ihop med ett Arkenbesök... Quote
Engelholm Audio Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 Nu kom jag själv på ett förslag Pär: Kanske dina Mino skulle vara ett bra alternativ! Dom är ju otroligt snygga. Men vad skulle man kunna använda för stativ till dem? Mino sitter säkert väldigt fint i ditt lyssningsrum. Du borde få lyssna och avgöra själv. Ett par bra stabila stativ - inte för höga - och ett bra rum och första steget är taget. Leta upp det stativ du tycker passar och lägg en fråga per mail så kan jag svara om det passar Mino. Det finns många bra stativ! Vill du vidareutveckla ditt system kan du lägga till med aktiv delning (Delo/Prelo) och basmoduler (Baso) och får då ett system fullt kapabelt att prestera väldigt bra på nästan alla parametrar. Välkommen till Renen på Arken eller till Karlskrona nån annan helg. Quote
Rotelkraft Posted August 18, 2006 Author Posted August 18, 2006 Tack för inbjudan. Men tyvärr är det lite långt när man bor i Luleå. Men jag ska kolla upp lite alternativ på stativ som kan passa, så hör jag av mig så småningom. Quote
Vox Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 Copland CTA405 är en underbar rörförstärkare.......... PE-Audio (www.peaudio.com) i Västerås säljer Dynaudio och Copland mm Quote
Engelholm Audio Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 Tack för inbjudan. Men tyvärr är det lite långt när man bor i Luleå. Men jag ska kolla upp lite alternativ på stativ som kan passa, så hör jag av mig så småningom.Att hamna rätt i hifi är en lång resa! Quote
Rotelkraft Posted August 18, 2006 Author Posted August 18, 2006 Det stämmer bra att det är en lång resa. Men nu tycker jag att jag har kommit halva vägen eftersom jag har bestämt mig för stativare och en röris. Copland är helt klart en intressant produkt som jag tänkte lyssna på hos Ljudshopen när jag snart åker dit. Quote
erik_n Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 Om du vill läsa om Copland är CTA405+CDA823 testade i Bild&Ljud nr 6/7 -06(Finns säkert fortfarande på hyllorna i vissa butiker) med mycket gott resultat. Quote
zlay3r Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 Rotelkraft: Prata med Thomas på ljudshopen "en av ägarna" han har jag alltid med att göra. Har dock inte lyssnat på Copland men det verkar fint, Thomas hade tydligen kört med copland själv förut och tycker att det är kanon grejer. Beskriv för han vad du är ute efter så hjälper han dej på vägen och fixar "rätt" pris Quote
Recommended Posts