Jump to content

Pass X-350


Guest Rydberg

Recommended Posts

Jag lyssnade på det i Oslo för ett tag sen tillsammans med Vienna Acoustics Beethoven... Det har allt jag vill ha och lite till :mm: .

Det jag gillade med steget var att inget stack ut, spelade i mina öron väldigt harmoniskt. Dock ska tilläggas att jag inte lyssnat på så hemskt många steg i den prisklassen.

Link to comment
Share on other sites

Detta är grymma saker..... :mm:

Har lyssnat men kan nog inte sätta ord på saker och ting.

Vid lyssningen lyssnades det på både X350? (den minsta i X-serien) samt någon modell ur Aleph serien. Dessutom lyssnade vi på för mig okända högtalare, okänd elektronik samt kablar.

Alltså bör man bortse från mina tyckanden :clown:

Resultatet är att mig passar Aleph bättre än X, baserat på den lyssningen. Det trodde jag inte innan. Men det är väl så när man är "färgad" ;)

Vid samma tillfälle lyssnades det på stora högtalare (tvådelad med 4st 12" i basen, den andra panelen var av elektrostat) med väl tilltagen drivning. Två sycken av det största X-steget per kanal!! Höll ju på att trilla av pinnen när jag krev in i lyssningsrummet :o

Det var några år sedan (3-4?) och ja det var i landet där allt är stort ;)

Vänligen Mattias

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg

Oki, tackar för svaren. Med en liten finurlig affär kan jag kanske byta min Audio Aero jämt mot detta 65 kilos monstersteg. (Btw det finns x-150 och X-250 också så detta är inte minst). Steget kostade över 100 papp nytt så det borde ju vara hyffsat tycker man.

Problemet är ju att jag varken har cd eller försteg efter bytet. Dock har jag en Gryphon Callisto 2100 över. Funderar på en Wadia 301 till då den har inbyggt försteg. Någon som testat Wadia 301? Jag har bar lyssnat på Wadia 6 och den lät mycket bra.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle bra gärna vilja pröva detta steg. Har aldrig hört något X-slutsteg Jag har dock inte råd att köpa det. Min misstanke är dock att det låter lite för ”modernt” för mig. Det betyder att jag antagligen tycker att det låter lite för hårt. För dig Rydberg, som kört Gryphon låter det säkert mjukt skulle jag tro. Jag baserar mina gissningar utifrån min egen anläggning som består av ett fabriksmodifierat exemplar av ett X2-försteg. (Undrar om det finns många av min sort? Sitter ett helt annat kort inuti. Jag trodde att det skulle vara ett X2.5 kort, men det stämmer inte heller. Det har mer likheter i utseende med de dyrare stegen i och med att de har de löstagbara x kretsarna?) Slutsteg är en Aleph 3. Enligt alla tester jag läst så låter mitt steg varmt och gosigt, men med hög upplösning och det gillar jag verkligen. X-slutstegen skall låta mer kliniskt och ”modernt”. Jag har också lyssnat mycket på en kollegas system med en hel aleph-serie. Ono + P + 3. I denna har också aleph 30 och 60 suttit. I vilket fall är jag mycket nöjd med min pass-kombination. Försteget är mycket bra fast jag kör det obalanserat. 3:an har ingen balanserad ingång.

Återförsäljare i Sverige är

http://www.subasaudio.com/

Hans är mycket bra att ha att göra med även om han inte har någon prislista på sin hemsida. Till mig har han ofta levererat personligen och sett till att grejorna blivit inkopplade och faktiskt fungerat. Pass har också ett otroligt förmånligt inbytesprogram. För priser och information ring. (Jag börjar låta som en försäljare, vilket jag inte är.)

Annars finns en norsk prislista på hos den norske importören

http://www.nebyhifi.no/downloads/passlabsprisliste.pdf

Jag ser fram mot att få läsa om dina intryck Rydberg.

Mvh/gurin

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg
Rydberg: Har du också varit på Jimmy ?  :D

Han hade lånat i ut steget men skulle höra av sig till mig i förrgår di vi hade affär på G.

Istället får jag mail från köparen som sa att han köpt det, märkligt  :diss:

Jo jag snackade med honom och han sa att du också var intresserad. Jag köpte min cdspelare av honom så vi har gjort affärer innan. Mycket trevlig och sympatisk person! :)

Link to comment
Share on other sites

Jag lyssnade på det i Oslo för ett tag sen tillsammans med Vienna Acoustics Beethoven... Det har allt jag vill ha och lite till :mm: .

Hej

hvad synes du om de Vienna Acoustics , jeg er selv ved at købe et par strauss hjem .

jens

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...