Mattias Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 En ny skiva från en hovdam, denna gång inlindad med Grekiska mytologier. Nåt som skall undersökas Patricia Barber - Mythologies Skivan släpps 15/8 i Usa. Mer om skivan /Mattias Quote
K-man Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Intressant, hon bjuder alltid på musik där man finner nya segment gång på gång! \\K-man Quote
Timbre™ Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Det här kan nog bli hur bra som helst. Patricia Barber är ju en mästare på att få till texter och jag förstår inte var hon får allt ifrån... I låtar som t.ex. Silent Partner, If This Isn't Jazz, The Fire och If I Were Blue skulle det ju räcka med ett texthäfte för att framkalla rysningar... Quote
Guest Zalve Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Blir en trevlig höst med lite nytt från Jazzdamerna. Lyssnade på ett av spåren,, Lät klart trevligt!! Blir nåt att ta med på arken! Quote
Mattias Posted August 11, 2006 Author Posted August 11, 2006 Ja, det skall sannerligen bli intressant detta Kanske skall beställa så man slipper vänta... /Mattias Quote
Guest Zalve Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Ja, det skall sannerligen bli intressant detta Kanske skall beställa så man slipper vänta... /Mattias Säg till iså fall Quote
Mattias Posted August 20, 2006 Author Posted August 20, 2006 Någon som beställt den utomlands och fått bekräftat att den blivit skickad? Släppdatumet har varit men skivan finns ej i lager hos den leverantören som valdes. Den kan dock köpas i svenska butiker kring 15/9. /Mattias Quote
Timbre™ Posted August 20, 2006 Posted August 20, 2006 Frågan är ju om den kommer på MOFI men det finns ingenting om detta på hemsidan. Hur som helst lär det nog dröja och som vanligt går ingenting upp mot att vänta... Quote
Mattias Posted August 28, 2006 Author Posted August 28, 2006 Den landade just men jag kan väl avslöja att den lite bekanta låten Whiteworld/Oedipus kommer gå på Arken iår om utställarna lyckats få tag på skivan vill säga Den kommer med så får vi se om den kan spelas i nåt trevligt rum. /Mattias Quote
Mattias Posted September 5, 2006 Author Posted September 5, 2006 Efter några varv i spelarn får jag avslöja lite om skivan. Mytologies är en ganska enkel Patricia Barberskiva. Alltså den är ganska enkel att ta till sig. Verse är på en annan nivå kan man väl säga. Man har bitvis valt ganska enkla medel med instrument som blir effektfullt. Sen finns det nyheter iform av instrumentering och tongångar man inte trodde man skulle höra på en skiva av detta slag. Effektfullt och bitvis oväntat är ordet! Kan det vara ett tilltag för att få en större publik mån tro? Trummisen visar sin bästa leksida på spåret Whiteworld och gör den till lite av en imponatorlåt i mina öron. Kul, effektfullt och ja ett herrejössesspel /Mattias Quote
K-man Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 Efter att ha hört några varv på den så kan jag lugnt säga att denna kommer snurra många varv till här hemma! Stort tack Mattias! \\K-man Quote
Guest Zalve Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Som en av få ägare till den i Sverige (under Arken) så blev jag tvungen att gå tillbaka till ett rum (under Arken) då jag kände igen ett stycke,,, som i Prinic bara jag och Mattias kunde spela,,, och mycke riktigt så att det en välbekant filur i sweetstop och "halvsov" Mitt sällskap var imponerande och skrattade sen En skön skiva med omväxlande stilar. Quote
Mattias Posted September 14, 2006 Author Posted September 14, 2006 Det är en härlig platta detta. Sovandet kommer som ren bonus... Njutning och vila på en och samma gång lixom /Mattias Quote
Engelholm Audio Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 En trevlig skiva som måste inhandlas. På Arken gick spår 6 flitigt i mitt rum. Jag fick ett förhandsex (stort tack, Mr M) att lyssna på och det är ju klockrent ett köp så att man har orginalet! Quote
Timbre™ Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 Tillvaron håller sakta på att glida över från Diana Krall på Dalhalla till Patricia Barbers Mytologi. The Moon i ny tappning och en massa involverande spår som gör att man inte kan rätta spanskaprov samtidigt... Har ingen koll på låtarna men här finns ju många höjdpunkter och även rapövningar känns för en gångs skull helt rätt. Klarar mig utmärkt med kopian så länge men det är klart att originalet måste med i Patricia Barberhögen. Tack Mattias! Quote
Guest Zalve Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 JO, har bestämt för mig att jag även spelade det spåret hos dig på fredagen Skivan växer och som de "udda" spåren på slutet känns bra efter några gånger :cool: Quote
Guest om.s Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Helt klart en av årets tre beste utgivelser, imho.... mvh Quote
Timbre™ Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Skivan växer och som de "udda" spåren på slutet känns bra efter några gånger :cool: Väldigt typiskt Patricia Barber... Det brukar börja med två, tre spår som man fastnar för och sedan upptäcker man de närmaste spåren runtomkring och mot slutet brukar det vara nästan hela skivan. Quote
Mattias Posted October 2, 2006 Author Posted October 2, 2006 Kul att ni gillar den grabbar Det är en höjdarskiva, men nu ligger en annan finstämd skiva i släden /Mattias Quote
Guest om.s Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Det er en nydelig plate. Trevligt at du nevner detta her .... mvh Quote
Morello Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Dra på trissor. Skivan sakll beställas på momangen. Någon som vet huruvida albumet är "copy controlled", dvs bör man plocka ett exemplar från USA? Quote
Timbre™ Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Skivan är otroligt bra! Har lyssnat på en kopia så länge men den landade igår i ICA-butiken med ett paket från Amazon.com så det skall bli spännande att jämföra med USA-importen. Quote
Guest Zalve Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Har för mig att den INTE var "Copy controlled" på skivan. Var det inte en Verve ? Får kolla tills i morn,, Fast,,, Min är ju föresten inte köpt i Swe, utan beställd från Barber site Quote
Mattias Posted November 1, 2006 Author Posted November 1, 2006 Nu har jag USA-utgåvan och det enda som man ser där är en liten FBI-varning om olaglig kopiering. Någon som har en skiva köpt i norden som kan kolla om "Copy controlled"? Morello, jasså du hade missat denna goding. Bara å skaffa. Misstänker att det kommer gå fort att få iväg beställningen /Mattias Quote
Morello Posted November 1, 2006 Posted November 1, 2006 Nu är Barber beställd från CD Universe. Passade även på att beställa ett fonogram med Dave Weckl Band och två hyllningsskivor till Buddy Rich - Burning for Buddy vol1&2. Quote
Timbre™ Posted November 1, 2006 Posted November 1, 2006 Nu är Barber beställd från CD Universe. Passade även på att beställa ett fonogram med Dave Weckl Band och två hyllningsskivor till Buddy Rich - Burning for Buddy vol1&2. Ingen Dave Brubeck... Quote
Recommended Posts