Guest Audio Concept Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 säger Jimmy Hughes i senaste numret av HiFi+, där föremålet för hans lyriska test är SP-3, - Melody’s integrerade förstärkare. Företaget, som är Australiensiskt har gjort sig kända i världen genom att bygga exempelvis ett av världens finaste försteg. Numera har de ett omfattande program. Förstärkaren är utomordentligt välbyggt och estetisk tilltalande i dess retro-look. Den levererar ca 40W per kanal och anslutningar finns för 4 eller 8 Ohms last. Den driver därmed lätt alla ”normala” högtalare. SP-3 kostar i Sverige 9 500.- vilket är ett fantastiskt bra pris. Det möjliggör att alla som vill prova rör, eller alltid har drömt om rörljud men ej sett det möjligt att investera, nu har möjligheten. Jimmy Hughes avslutar testet med, … this is an absolutely great little amp; one that sounds even better than it looks - and it looks terrific… ** bild Hi-Fi+ PS. Under senaste mässan i Munchen blev Melody så imponerande av ljudet i WLM Diva högtalarna att dessa provspelades i deras monter tillsammans med deras förstärkare och resultatet var fantastiskt kul att bevittna. Det lät utomordentligt bra och Melody använder nu även dessa högtalare till deras förstärkare. Ta gärna kontakt för provlyssning mm. Mvh, Audio Concept, Robert Quote
NiclasL Posted August 6, 2006 Posted August 6, 2006 Oerhört cool förstärkare, jag får nog titta förbi om jag åker söderut framöver! Quote
Guest Audio Concept Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 NIclas, gör gärna det. Du är välkommen! mvh, Audio Concept, Robert Quote
Guest Zalve Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 Kommer det att finnas med på Arken, så man kan titta och klämma lite ?! Quote
Guest Audio Concept Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 Zalve, Vet inte om vi kommer att spela på det som del av huvudanläggningen men ett visningsex tar vi säkert med. Det blir givetvis möjligt att spela på det efter "stängningsdags"... mvh, Audio Concept, Robert Quote
Guest Zalve Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 Mest intresserad av klämma,,, Lyssning kan vi ta hemma sen Quote
sladd Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 Den kommer kanske att finnas vid frukostbuffén, bredvid formfranskan? Cool design! mvh . Quote
Guest Audio Concept Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 sladd, har en känsla av att den kommer att finnas på många ställen framöver, - med tanke både på form pris och prestanda. mvh, Audio Concept, Robert Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.