limvingen Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Er det noen som har forslag til Surround Preamp/Processor til priser under 17.000skr. Kjenner selv til Rotel RSP-1068 http://europe.rotel.com/products/specs/rsp1068.htm Men håper å kunne få hjelp av dere til å finne noen billigere. Quote
Terminator Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Jag tror att det är ganska ont om billigare, är om du kan hitta något beg-alternativ i så fall. För ett tag sedan var det en Arcam till salu och sen finns det ju Primare också. Sitter själv tämligen nöjd med en Rotel RSP-969 så jag tror inte att du blir besviken på en 1068:a även ifall den inte har allt det senaste. Quote
limvingen Posted August 2, 2006 Author Posted August 2, 2006 Jag tror att det är ganska ont om billigare, är om du kan hitta något beg-alternativ i så fall. För ett tag sedan var det en Arcam till salu och sen finns det ju Primare också. Sitter själv tämligen nöjd med en Rotel RSP-969 så jag tror inte att du blir besviken på en 1068:a även ifall den inte har allt det senaste. Ja, beg er alltid en mulighet, og jeg titter aktivt på kjøp/selg sider. Det er nok ikke så smart uansett å kjøpe en ny rsp-1068, siden det kommer en 1069 nå til høsten. Det er ikke så viktig at den har alt det seneste funksjonene, siden jeg skal først og fremst bruke den til musikk (stereo) lytting. Men det er jo fint å ha mulighet til surround de gangene jeg ser film. Forforsterkeren i rsp-1068 har jeg blitt fortalt er den samme som sitter i Rotel RC-1070, så da burde jo den biten være bra?! Quote
exPERten Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 Jag har själv en Rotel RSP-1068 och är väldigt nöjd med den. Jag har testat en del digital källor, både digitalt in och analogt, och Roteln klarar fullt ut att visa på skillnaderna på källorna. (DVD-Audio, SACD och CD-spelare.) Omvandlarna i Roteln verkar hålla rätt bra klass, för min gamla Yamaha CD-spelare fick ett enormt lyft genom Rotelns DA-omvandlare. Faktiskt så jag tyckte att skillnaden mellan Yamahan och erkänt bra CD-spelare inte motiverade prisskillnaden. Jag har inte hunnit testa surroundfunktionerna så mycket ännu, men den skall ju klara det mesta. Roteln får i alla fall mina rekomendationer. M.v.h. Perra. Quote
Martin Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 Detta skulle jag köpt själv om jag haft pengarna just nu http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=51337 Quote
Recommended Posts