HES Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 High End Sound har optaget distribution for Shakti Innovations der producerer Shakti Stone (eller Electromagnetic Stabilizer) og Shakti On-lines. Distribution i hele Skandinavien. Forhandlere er velkomne Nyheden vil snart komme på vores hjemmeside. Priserne vil være: Stone 2.200 SEK On-lines pair 1.150 SEK Bestillinger modtages på email info@highend-sound.com eller phone: +45 21 90 45 21 Shakti Stone & On-lines Quote
Timbre™ Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Jag har redan döpt om mina men smyger in och fixar namnet. Quote
Govinda Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 Hej Kommer det att finnas Shakti Stones på Arken-Mässan? Mvh Anders.S Quote
HES Posted August 11, 2006 Author Posted August 11, 2006 Hej Kommer det att finnas Shakti Stones på Arken-Mässan? Mvh Anders.S Hej Anders Desværre ikke, vi har ikke nået det i år, men bestilling hos os kan foretages, brug vores mail adresse. mvh Gert Quote
Guest Jorma Posted August 12, 2006 Posted August 12, 2006 Ett måste i varje seriös hifi-anläggning Jag håller med, men med förbehållet att dom inte ger effekt på alla apparater. På min Bladelius Gondulspelare ger dom ingen effekt alls, men på den tidigere S1,an använde jag 2 stycken med gott resultat. En över driven och en över nätdelen. Jag har numera 4 stycken som är inbyggda i högtalarna och förstärkarna och som inte syns. I Vitusblockem har jag en styck i vardera som sitter på transformatorn och i mina Coltrane sitter det en i vardera lådan längst bak rakt bakom diskant och mellanregisterelementen. Dom har inte hamnat där av en slump. Jag har nogrannt testat fram var dom ger mest och det är precis på dessa ställen. Av någon anledning som jag inte vet varför så ger dom mest om dom placeras så nära trafnsformatorn som möjligt på förstärkarna och inne i lådan ovanpå nätdelen var bäst och i Vituslådorna finns det plats nog. Högtalare däremot verkar dom fungera bäst ca. 30 till 40 cm bakom elementen och Coltrane som är 60 cm djupa platsar dom inne i lådan. Till andra högtalare som dom har testas med är det ofta bäst utanpå baksidan av lådan. Dom är ju inte så snycca så det var bara positivt att dom gick att gömma. Quote
HES Posted August 14, 2006 Author Posted August 14, 2006 Jag håller med, men med förbehållet att dom inte ger effekt på alla apparater. På min Bladelius Gondulspelare ger dom ingen effekt alls, men på den tidigere S1,an använde jag 2 stycken med gott resultat. En över driven och en över nätdelen. Jag har numera 4 stycken som är inbyggda i högtalarna och förstärkarna och som inte syns. I Vitusblockem har jag en styck i vardera som sitter på transformatorn och i mina Coltrane sitter det en i vardera lådan längst bak rakt bakom diskant och mellanregisterelementen. Dom har inte hamnat där av en slump. Jag har nogrannt testat fram var dom ger mest och det är precis på dessa ställen. Av någon anledning som jag inte vet varför så ger dom mest om dom placeras så nära trafnsformatorn som möjligt på förstärkarna och inne i lådan ovanpå nätdelen var bäst och i Vituslådorna finns det plats nog. Högtalare däremot verkar dom fungera bäst ca. 30 till 40 cm bakom elementen och Coltrane som är 60 cm djupa platsar dom inne i lådan. Till andra högtalare som dom har testas med är det ofta bäst utanpå baksidan av lådan. Dom är ju inte så snycca så det var bara positivt att dom gick att gömma. Dine erfaringer er i linje med producentens, der anbefaler at anbringe dem over netdelen, det er interessant at de skal anbringes helt tæt på visse dele og andre væk fra de dele der frembringer elektromagnetisk udstråling. HIFI er vidunderligt - du bliver nødt til at prøve dig frem til bedst placering og kombination. Quote from Shakti White paper: In audio components these spurious fields radiate from several millimeters to several feet around the host component chassis. Left unattenuated, some undesirable portions of this EMF can transgress back into circuits, generating noise artifacts that get amplified along with the music waveform. The result is a noisier, grainier background during moments of inter transient silence and a reduction in dynamic contrasts as signal levels change. In contrast, by reducing these noise sources the overall reproduction of the music becomes more detailed, encompassing greater stage depth, width and clarity. Quote
Timbre™ Posted August 14, 2006 Posted August 14, 2006 På Arkenmässan 04 fanns även en bild på den berömda bilen. Kanske säkrast att hålla sig till hifi... Quote
Recommended Posts