IcedEarth Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Först kom Primo Victoria och nu är deras nya här Attero Dominatus. Gruppen heter Sabaton. Gå in på Sabaton.net gå under media och njut. Videon och låten Attero Dominatus är ju sjukt trallvänlig! Ett givet köp...i alla fall för mig. // rillo Quote
Engelholm Audio Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Först kom Primo Victoria och nu är deras nya här Attero Dominatus. Gruppen heter Sabaton. Gå in på Sabaton.net gå under media och njut. Videon och låten Attero Dominatus är ju sjukt trallvänlig! Ett givet köp...i alla fall för mig. // rillo Jag klarar nog leva utan denna grupp! Men smaken är ju som baken - hårig! Quote
IcedEarth Posted July 29, 2006 Author Posted July 29, 2006 Jag klarar nog leva utan denna grupp! Men smaken är ju som baken - hårig! hehe // rillo Quote
wulfman77 Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Ville bara tala om att Fist For Fight med sabaton kom 2000-2001. så det är doms första skiva, dom har alltså släppt 3st En helt suverän grupp tror dom kan bli riktigt stora Quote
IcedEarth Posted July 29, 2006 Author Posted July 29, 2006 Ville bara tala om att Fist For Fight med sabaton kom 2000-2001. så det är doms första skiva, dom har alltså släppt 3st Men den var limiterad och finns ej längre så jag räknade inte med den...hehe Och jag hoppas dom blir väldigt stora, lika roligt då det går bra för Svenska band! // rillo Quote
Engelholm Audio Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Och jag hoppas dom blir väldigt stora, lika roligt då det går bra för Svenska band! Jag kan ibland känna att jag inte vill att "mina" artister blir stora och kända. Se på vad som hänt med Norah Jones? Jewel? Sarah McLachlan? Med för mkt fokus på dom tappar dom sin gnista att göra bra musik, skivbolaget pressar dom för hårt, etc. Njäeee...en lagom framgång räcker! Quote
oLjud Posted July 30, 2006 Posted July 30, 2006 Sabaton har jag hört en del, inte riktigt min smak min helt okej! Lagom framgång tror jag oxå på, finns många grupper som släpper en skiva som är riktigt bra, sen så blir det bara för mycket "skivbolags-musik" (Musik som säljer bättre). Quote
Mattias Posted July 30, 2006 Posted July 30, 2006 Oj, det var för mig, lite för häftig musik. Men kul att höra nåt annorlunda /Mattias Quote
raindog Posted July 30, 2006 Posted July 30, 2006 Hårdrock och opera - det påminner om min tonår med Laibach, Omega och Magma på högsta volym Quote
oLjud Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Ska det vara Hårdrock och Opera ska det var THERION !!! Så är det bara Quote
Guest raceman Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Det är en riktigt bra skiva tycker jag och sen att man jobbar tillsammans med Daniel som spelar keyboard/sjunger gör det bara roligare! Quote
erik_n Posted August 10, 2006 Posted August 10, 2006 Fastnade direkt för Sabaton då jag hörde Primo Victoria, detta lät eget och annorlunda. Riktigt kul med uppstickare som vågar bana egna vägar. Krigstemat är också underhållande. Den nya skivan går i samma spår men jag tycker att den är mer jämngod, inte de riktiga topparna som Primo Victoria hade(såsom Purple Heart, Panzer Battalion, Wolfpack), jag tycker även att de tappat något i tyngd. Titelspåret (Attero Dominatus)bär upp men därefter blir det lite repetition framtill Angels Calling och Light in the Black som jag håller för att vara skivans bästa spår. Helt klart en lovande grupp som vi får hoppas går långt. Mvh EN Quote
Recommended Posts