Jump to content

Recommended Posts

Posted

Först kom Primo Victoria och nu är deras nya här Attero Dominatus. Gruppen heter Sabaton.

Gå in på Sabaton.net gå under media och njut. Videon och låten Attero Dominatus är ju sjukt trallvänlig!

Ett givet köp...i alla fall för mig. :)

// rillo

Posted
Först kom Primo Victoria och nu är deras nya här Attero Dominatus. Gruppen heter Sabaton.

Gå in på Sabaton.net gå under media och njut. Videon och låten Attero Dominatus är ju sjukt trallvänlig!

Ett givet köp...i alla fall för mig. :)

// rillo

:o

Jag klarar nog leva utan denna grupp! :D Men smaken är ju som baken - hårig! ;)

Posted

Ville bara tala om att Fist For Fight med sabaton kom 2000-2001.

så det är doms första skiva, dom har alltså släppt 3st ;)

En helt suverän grupp tror dom kan bli riktigt stora :)

Posted
Ville bara tala om att Fist For Fight med sabaton kom 2000-2001.

så det är doms första skiva, dom har alltså släppt 3st

Men den var limiterad och finns ej längre så jag räknade inte med den...hehe :)

Och jag hoppas dom blir väldigt stora, lika roligt då det går bra för Svenska band!

// rillo

Posted
Och jag hoppas dom blir väldigt stora, lika roligt då det går bra för Svenska band!
:blush Jag kan ibland känna att jag inte vill att "mina" artister blir stora och kända. Se på vad som hänt med Norah Jones? Jewel? Sarah McLachlan? Med för mkt fokus på dom tappar dom sin gnista att göra bra musik, skivbolaget pressar dom för hårt, etc.

Njäeee...en lagom framgång räcker! ;)

Posted

Sabaton har jag hört en del, inte riktigt min smak min helt okej!

Lagom framgång tror jag oxå på, finns många grupper som släpper en skiva som är riktigt bra, sen så blir det bara för mycket "skivbolags-musik" (Musik som säljer bättre).

Guest raceman
Posted

Det är en riktigt bra skiva tycker jag och sen att man jobbar tillsammans med Daniel som spelar keyboard/sjunger gör det bara roligare!

Posted

Fastnade direkt för Sabaton då jag hörde Primo Victoria, detta lät eget och annorlunda. Riktigt kul med uppstickare som vågar bana egna vägar. Krigstemat är också underhållande. Den nya skivan går i samma spår men jag tycker att den är mer jämngod, inte de riktiga topparna som Primo Victoria hade(såsom Purple Heart, Panzer Battalion, Wolfpack), jag tycker även att de tappat något i tyngd. Titelspåret (Attero Dominatus)bär upp men därefter blir det lite repetition framtill Angels Calling och Light in the Black som jag håller för att vara skivans bästa spår. Helt klart en lovande grupp som vi får hoppas går långt.

Mvh EN