Jump to content

Recommended Posts

Posted

Här kommer lite bilder tror jag, på min stereoanläggning, jag tycker det är kul att se hur andra har det där

där hemma så här kommer lite bilder från mitt lyssningsrum.

Anläggningen består av:

Arcam cd-192 modifierad av harmony design med ny analog nätdel (samma som i ear-90)

Atoll in200

isotek minisub G2

Klipsch rb75

HPIM0374.jpg

Posted

Soundex akustikmatta på väggen som jag klätt med tyg, cd spelaren står på skilfing koner, samt dämpad

övre hylla på solid tech racket

HPIM0341.jpg

Posted

En liten närbild på apparaterna, Nätkablarna är harmonic tech, signalkabel eichmann tech, högt kabel

även den eichmann tech.

HPIM0343.jpg

Posted
Det ser väldigt trevligt ut, en enkel och bra uppställning :)

ja den låter riktigt bra, man får mycket välljud för pengarna i den här prisklassen tycker jag.

Posted

Mycket snyggt! :) Härligt med fler som insett att orange är läckert, hehe.

Posted

Riktigt snyggt! Är rädd att jag skulle ha orange på mina väggar om jag skulle inreda. Vad tycker du om klipsch stativarna, hur är de lägre registrerna?

Posted
Riktigt snyggt! Är rädd att jag skulle ha orange på mina väggar om jag skulle inreda. Vad tycker du om klipsch stativarna, hur är de lägre registrerna?

Klipschhögtalarna jag har tycker jag är kanonbra, basen är som jag vill ha den snärtig rapp och djup, dom

går ner till 42hz och i mitt rum är det perfekt, även övriga register är mycket bra.

Posted

Här har vi ju ett tungt alternativ till hifiplanscher på väggarna apropå tråden Hifi som konst... ;) Tänk om man kunde få tag i något liknande från skivpremiärer eller framträdanden.

Atollförstärkaren påminner en del om Audio Aéro och bägge är ju av franskt ursprung.

Posted
Här har vi ju ett tungt alternativ till hifiplanscher på väggarna apropå tråden Hifi som konst... ;) Tänk om man kunde få tag i något liknande från skivpremiärer eller framträdanden.

Atollförstärkaren påminner en del om Audio Aéro och bägge är ju av franskt ursprung.

Jag samlade förut på gamla originalposters 1930-50 talet tidigare, köpte på ebayauktioner samt

movieart of sweden, och seriesamlarna, man kan kolla på deras hemsidor jag vet att jag sett

originalposters med jazzmusiker, pink floyd, beatles mm där förut.

Posted

Tycker stativen ser lite i minsta laget ut för så stora stativare...

Blir det inte lite ostabilt ???

Eller ???

Själv har jag många gånger förundrats över hur mycket ett bra stativ lyfter en högtalare...

( o då bara inte på höjden upp i luften..) ;)

/Martin

Posted
Tycker stativen ser lite i minsta laget ut för så stora stativare...

Blir det inte lite ostabilt ???

Eller ???

Själv har jag många gånger förundrats över hur mycket ett bra stativ lyfter en högtalare...

( o då bara inte på höjden upp i luften..) ;)

/Martin

Dom här stativen är ett par gamla stranddesign sandfyllda från början av 90talet, dom är faktiskt riktigt stabila, men kommer nog byta till ett par lite rejälare stativ framöver.