cjk Posted July 18, 2006 Posted July 18, 2006 Här kommer lite bilder tror jag, på min stereoanläggning, jag tycker det är kul att se hur andra har det där där hemma så här kommer lite bilder från mitt lyssningsrum. Anläggningen består av: Arcam cd-192 modifierad av harmony design med ny analog nätdel (samma som i ear-90) Atoll in200 isotek minisub G2 Klipsch rb75 Quote
cjk Posted July 18, 2006 Author Posted July 18, 2006 Soundex akustikmatta på väggen som jag klätt med tyg, cd spelaren står på skilfing koner, samt dämpad övre hylla på solid tech racket Quote
cjk Posted July 18, 2006 Author Posted July 18, 2006 En liten närbild på apparaterna, Nätkablarna är harmonic tech, signalkabel eichmann tech, högt kabel även den eichmann tech. Quote
Ekman Posted July 18, 2006 Posted July 18, 2006 Det ser väldigt trevligt ut, en enkel och bra uppställning Quote
cjk Posted July 18, 2006 Author Posted July 18, 2006 Det ser väldigt trevligt ut, en enkel och bra uppställning ja den låter riktigt bra, man får mycket välljud för pengarna i den här prisklassen tycker jag. Quote
Guest Peo Posted July 18, 2006 Posted July 18, 2006 Mycket snyggt! Härligt med fler som insett att orange är läckert, hehe. Quote
Educk Posted July 18, 2006 Posted July 18, 2006 Riktigt snyggt! Är rädd att jag skulle ha orange på mina väggar om jag skulle inreda. Vad tycker du om klipsch stativarna, hur är de lägre registrerna? Quote
cjk Posted July 18, 2006 Author Posted July 18, 2006 Riktigt snyggt! Är rädd att jag skulle ha orange på mina väggar om jag skulle inreda. Vad tycker du om klipsch stativarna, hur är de lägre registrerna? Klipschhögtalarna jag har tycker jag är kanonbra, basen är som jag vill ha den snärtig rapp och djup, dom går ner till 42hz och i mitt rum är det perfekt, även övriga register är mycket bra. Quote
Timbre™ Posted July 18, 2006 Posted July 18, 2006 Här har vi ju ett tungt alternativ till hifiplanscher på väggarna apropå tråden Hifi som konst... Tänk om man kunde få tag i något liknande från skivpremiärer eller framträdanden. Atollförstärkaren påminner en del om Audio Aéro och bägge är ju av franskt ursprung. Quote
cjk Posted July 19, 2006 Author Posted July 19, 2006 Här har vi ju ett tungt alternativ till hifiplanscher på väggarna apropå tråden Hifi som konst... Tänk om man kunde få tag i något liknande från skivpremiärer eller framträdanden. Atollförstärkaren påminner en del om Audio Aéro och bägge är ju av franskt ursprung. Jag samlade förut på gamla originalposters 1930-50 talet tidigare, köpte på ebayauktioner samt movieart of sweden, och seriesamlarna, man kan kolla på deras hemsidor jag vet att jag sett originalposters med jazzmusiker, pink floyd, beatles mm där förut. Quote
MartinH Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Tycker stativen ser lite i minsta laget ut för så stora stativare... Blir det inte lite ostabilt ??? Eller ??? Själv har jag många gånger förundrats över hur mycket ett bra stativ lyfter en högtalare... ( o då bara inte på höjden upp i luften..) /Martin Quote
cjk Posted July 19, 2006 Author Posted July 19, 2006 Tycker stativen ser lite i minsta laget ut för så stora stativare... Blir det inte lite ostabilt ??? Eller ??? Själv har jag många gånger förundrats över hur mycket ett bra stativ lyfter en högtalare... ( o då bara inte på höjden upp i luften..) /Martin Dom här stativen är ett par gamla stranddesign sandfyllda från början av 90talet, dom är faktiskt riktigt stabila, men kommer nog byta till ett par lite rejälare stativ framöver. Quote
Recommended Posts