Jump to content

Nytt från Accuphase

Jan

Recommended Posts

Börjar inte modellkarusellen snurra fortare än någonsin hos våra japanska vänner... :?: C-2800 har ju knappt värmt upp förrän det kommer en C-2810... :) På nätsidan har PS-500/PS-1200V ersatts av en P-510/PS-1210. Numera tycks Accuphase ha återgått till hörlursuttag på sina försteg. Undrar hur det skulle fungera med t.ex. en Sennheiser HD 650... :?:

Ja...int ehelt otroligt...lite synd tycker jag spontant, en med de goda sakerna hos Accuphase är ju att de just låtit sina produkter leva lite...till skillnad från många andra som byter modeller innan man uppfattat att de lanserat "den gamla"... :o

\\K-man

Bland klassiker som hängde med länge står väl M-60 i en klass för sig med 15 år i katalogen.

m-60.jpg

A-100 blev aldrig någon A-100V och förklaringen till detta fick jag av P.I.A. Hifi Vertrieb i Tyskland som garanterade :) att A-50V skulle ersätta både A-50 och A-100. Det visade sig stämma men nu kanske det dyker upp en A-110... :?:

a-100.jpg

Det visade sig stämma men nu kanske det dyker upp en A-110... :?:

Ja det får jo en at tänka lite. Har just köpt C-2400 kontrolsteg (med AD 2800), men kommer der nu en C-2410?

Har ochså en DP-78 på väg till "mia casa" ... men den kommer nok inte at blive erstattet med nonting nyt från Accuphase det första par åren :D

Guest johan
A-100 blev aldrig någon A-100V och förklaringen till detta fick jag av P.I.A. Hifi Vertrieb i Tyskland som garanterade att A-50V skulle ersätta både A-50 och A-100. Det visade sig stämma men nu kanske det dyker upp en A-110...

Det betvivlar jag faktiskt. A-100 är närapå en A-50 med högre bias o lite mer krut på trissorna. Så länge som man kan brygga A-60 o dess efterföljare så tror iaf inte jag att det kommer nån.

*info från PIA Sverige*

:)

Men digital visning i rött....nej inte i min smak.

Ja, så som det ser ut på bilderna kan man ju bara hålla med men vi får hoppas att färgbilden ljuger... :) Normalt har Accuphase orange text i sina displayer och jämfört med blått är det som en semester för ögat.