oLjud Posted July 1, 2006 Posted July 1, 2006 Nu när det är sommar så dyker det alltid upp någon låt eller skiva man alltid lyssnar på på sommarn. Så sommarkänslan blir fullständig Så vilka är era solklara( :cool: ) låtval för sommaren? Vilka låtar/skivor spelar ni på grillfester? Jag brukar alltid fastna för: Artist - låt (skiva) 1. Dia Psalma - Balladen Om Lilla Elsa (Psalmade Psalmer) 2. Lars Winnerbäck - Kom ihåg mig (Kom) 3. The Storyteller - Book Of Mystery (s/t) En låt jag har hittat nu som jag tycker är en perfekt sommarlåt är: Red Dirt Road med Brooks & Dunn Quote
wulfman77 Posted July 1, 2006 Posted July 1, 2006 Här är mina 3 favoriter 1. Sabaton-Back in control 2.Takida-Give in to me 3.Doro pesch-Breaking the law Dom här 3 bla spelas flitigt just nu , men mest nya skivan med sabaton-Attero Dominatus Är en riktig kalas-skiva om man gillar hårdrock Quote
Engelholm Audio Posted July 1, 2006 Posted July 1, 2006 Just nu lyssnar jag en del på Lynyrd Skynard. Tycker verkligen om farten och takten i musiken. Inte bara "rakt fram" utan också små dubbeltakter vilket gör det såååå mkt mer intressant. Jag tror även att nån Shakira-låt skulle platsa. Kanske Objektion Tango. Ben Harper ligger också bra till...mest för känslan! Vad som däremot inte får plats är ToMuch Ledin. Quote
wintermute Posted July 1, 2006 Posted July 1, 2006 Någonting med Bob Marley känns gjutet, medan man tänder grillen. Troligen Exodus. Medan man äter är svårt... kanske Alfvéns Midsommarvaka. När det börjar mörkna (eller rent av börjar ljusna igen) kan Sophie Zelmanis Going home passa. Quote
Timbre™ Posted July 1, 2006 Posted July 1, 2006 Jag tror även att nån Shakira-låt skulle platsa. Kanske Objektion Tango. Närmaste omgivningen ser till att det blir en daglig dos Shakira. Börjar gilla en del och jag har fått för mig att Shakira är en mycket sympatisk person. Hemma i Colombia är hon ju nästan nationalhjälte. Quote
Ekman Posted July 1, 2006 Posted July 1, 2006 För att inte tala om hur otroligt snygg hon är. tveksamt om det finns någon läckrare kvinna Quote
Timbre™ Posted July 1, 2006 Posted July 1, 2006 För att inte tala om hur otroligt snygg hon är. tveksamt om det finns någon läckrare kvinna Mångkulturell bakgrund... Quote
Martin Posted July 2, 2006 Posted July 2, 2006 Shakira är het! Så het att jag döpt en av mina katter till Shakira :cool: Ang sommarlåtar så är det ju gamla eurodisco-slagdängor som gäller, sånt som var poppis när man var 16-20 ungefär. Quote
Engelholm Audio Posted July 2, 2006 Posted July 2, 2006 Börjar gilla en del och jag har fått för mig att Shakira är en mycket sympatisk person.Har fått samma intryck. Quote
Guest Zalve Posted July 2, 2006 Posted July 2, 2006 Nu när det är sommar så dyker det alltid upp någon låt eller skiva man alltid lyssnar på på sommarn. Så sommarkänslan blir fullständig Så vilka är era solklara( :cool: ) låtval för sommaren? Vilka låtar/skivor spelar ni på grillfester? Sussies Orkester - Dansar Naken Pointer Sisters - Im So Excited Creedence Clearwater Revival - Proud Mary - Även om inte jag vill höra den, så vill alla andra. Quote
Engelholm Audio Posted July 2, 2006 Posted July 2, 2006 Creedence Clearwater Revival - Proud Mary - Även om inte jag vill höra den, så vill alla andra.Lyssna på ett D-ackord i 3 minuter...Ja det kan funka! Quote
oLjud Posted July 2, 2006 Author Posted July 2, 2006 Ingen som lyssnar på GES ? Brukar väll vara populärt på sommarn, eller? Kanske alla är less på GES, jag är det iaf... brukar alltid spelas på varje fest iaf... Quote
Guest Zalve Posted July 2, 2006 Posted July 2, 2006 Lyssna på ett D-ackord i 3 minuter...Ja det kan funka! Perfekt nybörjarlåt, för den har du väl tagit dig förbi Pär ?! :cool: Quote
Engelholm Audio Posted July 2, 2006 Posted July 2, 2006 Perfekt nybörjarlåt, för den har du väl tagit dig förbi Pär ?! :cool: He he... Nåja, lägg till A, Bm, C, G och F och dessutom i rask takt så är det inte längre helt lätt...men nog fixar jag den, hjälpligt! Quote
Timbre™ Posted July 2, 2006 Posted July 2, 2006 Lite till om Shakira... Hon är född i Barranquilla, en hamnstad som ligger vid Colombias Atlantkust och bara det är säkert en spännande start på livet. Intensiv livsrytm och den årliga Carnaval de Barranquilla slår nog det mesta vad gäller musik, dans och hålligång. Pappa är från Libanon och mamma från Colombia. Framgång och succé kan ju utveckla/förändra människor men Shakira har inte glömt sitt Barranquilla. Hon spenderar mycket tid och pengar på skolor som ger utsatta barn möjlighet till utbildning och är ofta själv på plats. Quote
Engelholm Audio Posted July 2, 2006 Posted July 2, 2006 Hon spenderar mycket tid och pengar på skolor som ger utsatta barn möjlighet till utbildning och är ofta själv på plats.Ja tid måste vara det mest värdefulla som en person som Shakira kan ge. Kul med background info! Quote
shaft Posted July 3, 2006 Posted July 3, 2006 Hej! Vi hade rätt kul med Absolut Sommar 2-CD samlingen. Kanske inget för finlyssningen men som sagt rätt trevligt med grillgäster etc. DOCK (och det är ett stort DOCK) varning för sura uppstötningar i samband med intagande av "Idas Sommarvisa".....Kan inte någon vänlig själ bara radera denna sötsliskiga dynga från jorden?!?! :angry: /Shaft Annars är ju Marley och Wanderley givna i sommarvärmen Quote
Recommended Posts