Jump to content

Santana-Abraxas

klas

Recommended Posts

Så här i semester-tider :) blir jag alltid sugen på lite latin-tongångar, och en solklar favorit hos mig är den gudabenådade gitarissten Carlos Santana.

Skall nu köpa den klassiska "Abraxas", men den finns ju i ett antal versioner. Väljer mellan en i SACD-format och en annan utgåva i Dvd Audio, och undrar nu helt enkelt om nå´n av er har hört dessa båda och kan rekomendera nå´n utav dom (eller avråda.....)

Kort och gott, vilken skall hamna i shoppingvagnen?

Tack Klas

Får vi krångla till det... :?::) Det finns en japanutgåva på Sony (35DP 58) som är otroligt bra.

En vanlig CD men ändå.

Ja, där ser man....Livet är ju fyllt av svåra beslut, jag kanske får köpa en av varje och bilda mig en egen uppfattning :evil:

Jag tackar för tipset ,Timbre, och ser fram emot fler förslag!

Klas

Jag har första utgåvan på cd och även en SQ-vinyl och en vanlig vinyl från 70-talet. Jag har nu inte hört Abraxa på SACD men jag kan tänka mig att det är högre nivå på den senare. D.v.s att man har komprimerat och limiterat på samma sätt som Dire Straits "Brothers in arms" där man höjt nivån med 14dB jämfört med första utgåvan av den.