Jump to content

SÅLD: Krell KAV-500i 110volt


Recommended Posts

Kommer med fjärr och 'Hifi-Tuning GOLD fuse'.

http://www.xs4all.nl/~hansvt/pdf/brochures/KAV500i.pdf

Importerade den ett år sedan från USA och den fungerar perfekt med en PS Audio Power Plant. Jag använder bara 110 volt komponenter för att det har bättre ljud än 220 volt. (5 gånger mindre distortion säger Paul McGowan)

Du kan också använda en step-down voltage converter transformer, äldre Krellar har inget 50/60Hz lås. Därför är den bättre än 400xi. Importerade 400xi funkar inte med 50Hz.

6/10 kondition, den ser smutsig ut men har inga problem med ljudet.

SÅLD!

__________________

Min 100% feedback: eBay Audiogon Head-Fi

Edited by Patrick82
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Alltså du får väl sätta priset hur du vill men 21000kr kan du nog inte räkna med att få.

Man får en beg 400xi 220V för ett par tusingar mindre än du begär och det är en nyare, snyggare och framförallt betydligt bättre förstärkare.

Link to comment
Share on other sites

Alltså du får väl sätta priset hur du vill men 21000kr kan du nog inte räkna med att få.

Man får en beg 400xi 220V för ett par tusingar mindre än du begär och det är en nyare, snyggare och framförallt betydligt bättre förstärkare.

Den är bara bättre om man inte använder en PS Audio Power Plant med MultiWave II. 400xi är ju låst till 50 eller 60 Hz så man kan inte använda multiwaves.

Om man använder 220V med en Power Plant så måste den gå genom en step-up transformer och det blir sämre ljud. Men det är fortfarande bättre än utan en Power Plant.

110V från Audiogon är $2500 + frakt + Paypal + moms + tull = $3650 = 26 000 kr

Jag har använt 90Hz med min gammal 500i och det lät bättre än 60Hz. Men när jag uppgraderade till MultiWaveII så hörde jag en dramatisk skillnad (en av de största jag har hört). Jag experimenterade med MultiWaveII och fann att P-4 var helt klart bäst, det lät som en annan förstärkare! TubeWave var också bra, det lät väldigt mjukt och detaljerat.

När jag använde P-1 för CD spelaren och P-4 för 500i så var basen snabbast och det tog ett par månader för mina öron att justera till det!

P-2 för CD spelaren och TubeWave för 500i gav ett varmt men snabbt ljud.

PS Audio MultiWaveII gjorde en större skillnad för 500i än en Nordost Valhalla strömkabel!

Link to comment
Share on other sites

Det där stämmer inte för 5öre

Så din 400xi fungerar med multiwave?

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...showtopic=2684#

Ang: "...billigare i USA..." &"...importera..."- diskussionen:

Jo, den är _mycket_ billigare i USA. Att importera en Krell från USA är dock ingen picknick - Nyare Krellar har "skydd" i form av en Motorola-processor med tillhörande mjukvara som känner av nätspänning. Är den konfigurerad från fabrik för 110v/60hz så kommer mjukvaran att signalera "Error" när du försöker starta stärkaren. Enda sättet att komma runt det är att programmera om. Någon som är sugen? Nej, just det

Edited by Patrick82
Link to comment
Share on other sites

Kul att du höjer priset med 1000kr för varje inlägg jag skriver :D lycka till.

Och jag har ingen aning om multiwave och det är inte intressant 23k för en 500i är ett rent ockerpris.

Och sen ska man dessutom köpa en dyr PS audio produkt också för att den ska funka

Nya 400Xi får man ungefär halva nypriset för beg och så begär du halva nypriset för en 7år gammal modell? det är lite komiskt faktiskt...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 4 months later...

Är det inte bättre att satsa pengarna på bättre elektronik? Det känns som att du fokuserar lite väl mycket på tweaks, och det blir ju väldigt kostsamt. :)

Link to comment
Share on other sites

Är det inte bättre att satsa pengarna på bättre elektronik? Det känns som att du fokuserar lite väl mycket på tweaks, och det blir ju väldigt kostsamt. :)

There are people who upgrade boxes thinking the radio towers magically stop broadcasting, and then there are others who do something about it... Same with power, the neighbors have noisy gear plugged into the AC line and it infects your system. A new box isn't going to unplug the neighbors gear, it's just going to give a different flavor in the sound. High-end gear behave differently when fed with dirty AC, vibration and RFI/EMI. That's why they all sound different.

It's hard to stop the source of the ground bourne vibrations since everything is vibrating inside the planet, otherwise everything would be dead, when trees are growing it gives off subtle vibrations you know... So the simple solution is to isolate the gear from vibrations. You could also move your audio system to space, but the fuel is too expensive.

You can't do anything about the radio towers either, if you blow them up you go to prison... So you could build a Faraday cage or something. But there is also another problem, the audio components themselves generate radio frequencies which infects the gear and makes it sound open and dull.

With power you can sneak into the neighbors at night and unplug their refrigerator, but there is problem with police. So it's easiest just to plug in a few hundred Noise Harvesters into the wall, that should do it. Just thread a conductor through the holes and hang in the ceiling.

Link to comment
Share on other sites

There are people who upgrade boxes thinking the radio towers magically stop broadcasting, and then there are others who do something about it... Same with power, the neighbors have noisy gear plugged into the AC line and it infects your system. A new box isn't going to unplug the neighbors gear, it's just going to give a different flavor in the sound. High-end gear behave differently when fed with dirty AC, vibration and RFI/EMI. That's why they all sound different.

Om du upplever AC som ett stort problem: skaffa batteridrift då? Då löser du alla de problem du nämner. Det finns såväl förstärkare som DACs som kör med batteridrift. :)

Menar du på fullt allvar att elektroniken är irrelevant? Du skriver att: "A new box .. just going to give a different flavor". Vad har du provat för elektronik då, om jag får fråga?

It's hard to stop the source of the ground bourne vibrations since everything is vibrating inside the planet, otherwise everything would be dead, when trees are growing it gives off subtle vibrations you know... So the simple solution is to isolate the gear from vibrations.

Visst, men du kommer aldrig att uppnå 100% p.g.a. det du själv nämner. Att försöka minimera vibrationer är definitivt positivt, men du vet, "diminishing returns".. :)

Är du engelskspråkig i grunden förresten? Säg till om du vill att jag skriver på engelska i så fall, det är inga problem.

Link to comment
Share on other sites

Om du upplever AC som ett stort problem: skaffa batteridrift då? Då löser du alla de problem du nämner. Det finns såväl förstärkare som DACs som kör med batteridrift. :)

With battery you can't color the sound the way you want it to sound. I can control it by power supply manipulation. Valhalla power cables don't make the power supply function properly, but I like the exaggerated detail and speed.

Menar du på fullt allvar att elektroniken är irrelevant? Du skriver att: "A new box .. just going to give a different flavor". Vad har du provat för elektronik då, om jag får fråga?

With my old K501 headphones I used Corda HA-1 Mk1 and Graham Slee Solo, the Solo had an external power supply which was the reason for the extra bass.

With my K1000 headphones I tried T-Amp which is a $39 amp and the Krell KAV-500i for $5000. All I could hear was a different flavor, the T-Amp sacrificed the bass and the Krell gave too much bass and sacrificed the midrange. But after I put Solid-tech Feet of Silence under the Krell the midrange was back. When I did some MWave4 power supply manipulation I got the speed of T-Amp. Bass got so crazy it took months for my brain to adjust to it.

My new amp (PS Audio GCC-100) wasn't impressive, it's just both of the T-Amp and Krell combined. When I used the same tweaks for it, it sounded like the Krell with a shorter signal path. Boxes aren't anything special, any high-end one will do. Tweaks are the ones that give the real improvements instead of a change in the flavor.

Visst, men du kommer aldrig att uppnå 100% p.g.a. det du själv nämner. Att försöka minimera vibrationer är definitivt positivt, men du vet, "diminishing returns".. :)

With my Benchmark DAC1 I heard a difference when I went from 4 steps to 5 steps of isolation. This is a $975 DAC and it's the last one I will ever buy! I tried a high-end source with blurry brown DACs and it sounded worse. The improvements from my tweaks just keep getting bigger and bigger.

Är du engelskspråkig i grunden förresten? Säg till om du vill att jag skriver på engelska i så fall, det är inga problem.

I have forgotten how to write properly in Swedish. I can still read it though.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

The Krell has been in a box for over a year now. Audiophiles need to hear Krell with MWave4, I want to know what you think. I will pay 1000 SEK if the buyer writes a review.

To use the Krell with big speakers you probably need a P1000 Power Plant, but if you use AKG K1000 earspeakers a P300 is good enough.

I have a 2nd pair of AKG K1000 earspeakers for sale.

I also have an extra P300 Power Plant (MWave4). I have a modified 50cm Nordost Valhalla power cord hardwired inside the P300, it comes out 20cm from a hole in the back and it's long enough to be plugged into the wall. I tried a longer Valhalla but it gave less dynamics, I'm using 1 conductor per signal instead of the normal 3, this gave more low-level detail and speed. The Valhalla is wrapped in 2-3 layers of ERS Paper which gave heavier bass and even more low-level detail.

I can give discount if you buy these:

Krell KAV-500i

AKG K1000 earspeakers

P300 Power Plant (MultiWaveII and MultiWave II+), hybrid export version (110v + 230v)

Nordost Valhalla power cord

1.5m Statement power cable (for the Krell)

Solid-tech Feet of Silence

Solid-tech Rack of Silence, Reference 3

I will pay you 5000 SEK if you make a review of this combo.

Give offers for this combo. Also write if you are interested in making the review, after you have made the review, I will pay you 5000 SEK. Or you could choose just to get a 5000 SEK discount right away. I think that's better.

poollogics@hotmail.com

I also have a 1m Nordost Vishnu power cord. Using Statement with amp and Vishnu with source gives optimal synergy.

Edited by Patrick82
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

När jag skickade min dCS Verdi Encore (25kg) så sa posten att jag inte fick skicka så tungt paket, så jag fick gå 5km till stan med paketet för att kunna skicka det, jag har ont i ryggen. :(

Krell väger mer än det. Jag vill inte skicka den längre, nån får komma och hämta den i stället.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...