juha Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Här kommer man hem från Dcs förlovande land. Kört kanalbåt runt Shakespears födelseort, efter 110 slussar med cm meter precision med en 21 tons koloss, armbågat denna kanal båt med 11 personer(ingift släkt)samt träffat otroligt trevliga och vänliga människor på landsbygden. 7 dagar kan kännas väldigt, väldigt lång tid från sin allra viktigaste och käresta hobby HIFI/MUSIK!!!!! Roliga med utflykten är att man kopplar in anläggningen och det låter tuuuusan sååå brrraaaaa ( Fuskade med att köra in på Euphonia via mobilen då och då..det får finnas gränser vad man är utan ) Quote
Timbre™ Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Semesterhifi... :cool: Just det här att slå på grejorna igen brukar ge en kick - särskilt om man har semesterlyssnat på livemusik i stökig miljö... Quote
juha Posted June 26, 2006 Author Posted June 26, 2006 Frågan är om man inte skulle vila öronen lite oftare Quote
Engelholm Audio Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Här kommer man hem från Dcs förlovande land. Kört kanalbåt runt Shakespears födelseort, efter 110 slussar med cm meter precision med en 21 tons koloss, armbågat denna kanal båt med 11 personer(ingift släkt)samt träffat otroligt trevliga och vänliga människor på landsbygden. 7 dagar kan kännas väldigt, väldigt lång tid från sin allra viktigaste och käresta hobby HIFI/MUSIK!!!!! Roliga med utflykten är att man kopplar in anläggningen och det låter tuuuusan sååå brrraaaaa ( Fuskade med att köra in på Euphonia via mobilen då och då..det får finnas gränser vad man är utan ) Ja det kan vara nog så bra och skönt att stänga av anläggningen, syssla med nått annat och på så sätt återfinna energin! Quote
ribbon Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 Ja Ja en del har ju det bra som sagt,Tänk om man ändå hade semester ändå /Ribbon Quote
juha Posted June 26, 2006 Author Posted June 26, 2006 Ja Ja en del har ju det bra som sagt,Tänk om man ändå hade semester ändå /Ribbon Du får komma och "semestra" hemma hos mig så ska du få en fet kopp cappucino Efter grillmums såklart :cool: Quote
Patrick82 Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 Provade en 22 timmars "semester" och det lät bättre! Quote
juha Posted June 27, 2006 Author Posted June 27, 2006 Det va tusan..du fuskar..det måste låtit bra innan du åkte på semester Quote
Ozric Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 Jag är mycket förväntansfull nu, eftersom jag har haft ett av mina monoblock (Vincent SP-991) på reparation i snart 2 mån!! Man ringde från Schenker för en stund sedan, för att berätta att det levereras i kväll! Ni kan nog förstå vilken "hifitorka" det har varit! Quote
Timbre™ Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 Ni kan nog förstå vilken "hifitorka" det har varit! Det blir en trevlig fortsättning på veckan! Det är nog inte fel att vara bortkopplad från hifi emellanåt men två månader var i tyngsta laget... Quote
juha Posted June 27, 2006 Author Posted June 27, 2006 Ozric: Oj det var lång tid, förstår att det blir fin skivor ikväll Glöm inte att lägga dig Quote
Guest asimov66 Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 stängde av riggen 1,5 dygn allt...och åkte bort Hemma nu och håller på att värma upp slutsteget. 1,5 dygn kvar tills jag sätter på en skiva... Quote
Guest om.s Posted June 28, 2006 Posted June 28, 2006 Her håper jeg at jeg rekker en HW & SW oppgradering på min Audionet VIP før ferien begynner, UPS banker på om noen minutter for å frakte denne gode maskinen til sitt hjemland Tyskland for en liten refresching før den kommer hit igjen, ny og forfrisket for kommende dager Så får tålmodigheten stå sin prøve noen dager mvh Quote
Guest asimov66 Posted June 28, 2006 Posted June 28, 2006 stod inte ut längre...slängde på "Brothers in arms" på LP... det första man märker är att steroperspektivet är precis rätt !! Precis i mitten precis där jag sitter är sweetspot. Det andra man märker är en ofrivillig spasm i benet som går i takt med musiken. Det tredje är att man tycks sitta med ett leende. Det fjärde är att man lyssnar, verkligen lyssnar på musiken istället för att leta brister. Och tillslut det femte, man tycks höja nivån efterom det låter så himla bra. Juha: Toppen tips ! skall göra detta så fort man får en "ohälsosam" uppgradetitis... Det låter ju BRA riktigt BRA... Quote
juha Posted June 28, 2006 Author Posted June 28, 2006 Glad för din skull! Man behöver nog lite "avstånd" även från sin hobby trots allt, själv har jag nog tagit mina grejer lite för givet..nu sitter jag och gnuggar öronen och är hjälplöst glad i mina el grunkor OCH snart vankas det semester igen Quote
Recommended Posts